ارسال به دیگران پرینت

اشترودل مرغ | طرز تهیه اشترودل مرغ

اگه عاشق اشترودل هستی حتما ببین! | طرز تهیه اشترودل مرغ خوشمزه و لذیذ +ویدئو

اشترودل مرغ یک غذای خوشمزه و لذیذ است که بافتی نرم و لطیف دارد. این غذا از یک لایه خمیر نازک تشکیل شده که داخل آن با موادی مانند مرغ، پیاز، قارچ و ادویه‌جات پر می‌شود. سپس، خمیر رول می‌شود و در فر پخته می‌شود. اشترودل مرغ را می‌توان به عنوان یک وعده غذایی کامل یا میان وعده سرو کرد. این غذا به دلیل وجود مرغ و مواد مغذی دیگر، منبع خوبی از پروتئین، کربوهیدرات و فیبر است.

اگه عاشق اشترودل هستی حتما ببین! | طرز تهیه اشترودل مرغ خوشمزه و لذیذ +ویدئو

طرز تهیه اشترودل مرغ خوشمزه و لذیذ

 

اشترودل مرغ یک غذای خوشمزه و لذیذ است که بافتی نرم و لطیف دارد. این غذا از یک لایه خمیر نازک تشکیل شده که داخل آن با موادی مانند مرغ، پیاز، قارچ و ادویه‌جات پر می‌شود. سپس، خمیر رول می‌شود و در فر پخته می‌شود.

اشترودل مرغ را می‌توان به عنوان یک وعده غذایی کامل یا میان وعده سرو کرد. این غذا به دلیل وجود مرغ و مواد مغذی دیگر، منبع خوبی از پروتئین، کربوهیدرات و فیبر است.

اشترودل مرغ یک غذای خوشمزه و لذیذ است که بافتی نرم و لطیف دارد. اگر تا به حال این غذا را امتحان نکرده‌اید، حتماً یک بار آن را امتحان کنید.

برای تهیه اشترودل مرغ، ابتدا خمیر را آماده می‌کنیم. برای این کار، یک لیوان آرد، یک قاشق چایخوری شکر، یک قاشق چایخوری نمک و یک قاشق چایخوری خمیر مایه فوری را در ظرفی می‌ریزیم و با هم مخلوط می‌کنیم. سپس، یک لیوان شیر هم دمای محیط را به آن اضافه می‌کنیم و با دست ورز می‌دهیم تا خمیر به دست نچسبد. اگر خمیر چسبناک بود، در حد خیلی کم به آن آرد اضافه می‌کنیم.

بعد از اینکه خمیر آماده شد، ۳۰ گرم کره را به آن اضافه می‌کنیم و ده دقیقه حسابی ورز می‌دهیم. سپس، روی خمیر را با دستمال می‌پوشانیم و یک ساعت در جای گرم استراحت می‌دهیم.

در این فاصله، مواد داخل اشترودل را آماده می‌کنیم. برای این کار، یک عدد سینه مرغ را به همراه یک عدد پیاز و چند عدد قارچ خرد می‌کنیم. سپس، آن‌ها را با کمی روغن تفت می‌دهیم و ادویه‌جات دلخواه خود را به آن اضافه می‌کنیم.

بعد از اینکه خمیر استراحت کرد، آن را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. سپس، هر قسمت را به صورت مستطیل باز می‌کنیم. روی یکی از خمیرها، مواد داخل اشترودل را می‌ریزیم و آن را با کمک یک چاقو رول می‌کنیم.

رول اشترودل را با کمک یک چنگال از چند قسمت می‌گیریم تا هنگام پخت باز نشود. سپس، آن را در سینی فر قرار می‌دهیم و با زرده تخم مرغ رومال می‌کنیم.

اشترودل را به مدت ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد می‌پزیم. بعد از پخت، آن را از فر خارج می‌کنیم و اجازه می‌دهیم کمی خنک شود. سپس، آن را برش می‌دهیم و سرو می‌کنیم.

برای تهیه خمیر اشترودل، می‌توانید از خمیر یوفکا یا خمیر هزارلا نیز استفاده کنید.

 اگر خمیر اشترودل خیلی خشک بود، می‌توانید کمی آب یا شیر به آن اضافه کنید.

 برای رومال اشترودل، می‌توانید از زرده تخم مرغ، شیر یا خامه استفاده کنید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه