ارسال به دیگران پرینت

سس کباب تابه | طرز تهیه سس کباب تابه

کباب دیگی رو با این سس مخصوص بپز که خوشمزه تر بشه! | طرز تهیه سس کباب تابه +ویدئو

سس کباب تابه یک سس ساده و خوشمزه است که از رب گوجه فرنگی، آب و آبلیمو یا لیمو تازه تهیه می شود. این سس طعم و عطر خاصی به کباب تابه می دهد و باعث می شود کباب آبدار و خوشمزه تر شود.برای تهیه سس کباب تابه، ابتدا رب گوجه فرنگی را در یک تابه تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. سپس آب و آبلیمو یا لیمو تازه را به رب گوجه فرنگی اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظ شود. در صورت تمایل می توانید به سس مقداری نمک، فلفل سیاه یا ادویه های دیگر نیز اضافه کنید.

کباب دیگی رو با این سس مخصوص بپز که خوشمزه تر بشه! | طرز تهیه سس کباب تابه +ویدئو

طرز تهیه سس کباب تابه

 

سس کباب تابه یک سس ساده و خوشمزه است که از رب گوجه فرنگی، آب و آبلیمو یا لیمو تازه تهیه می شود. این سس طعم و عطر خاصی به کباب تابه می دهد و باعث می شود کباب آبدار و خوشمزه تر شود.

برای تهیه سس کباب تابه، ابتدا رب گوجه فرنگی را در یک تابه تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. سپس آب و آبلیمو یا لیمو تازه را به رب گوجه فرنگی اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظ شود. در صورت تمایل می توانید به سس مقداری نمک، فلفل سیاه یا ادویه های دیگر نیز اضافه کنید.

سس کباب تابه را می توانید به صورت داغ یا سرد روی کباب تابه بریزید. اگر سس را به صورت داغ بریزید، طعم کباب بیشتر به سس آغشته می شود.

اگر دوست دارید یک کباب تابه ای خوشمزه و آبدار درست کنید، این دستور را امتحان کنید. سس این کباب راز خوشمزگی آن است.

مواد لازم:

* گوشت چرخ کرده: 500 گرم

* پیاز رنده شده: 1 عدد

* نمک، فلفل سیاه، زردچوبه: به مقدار لازم

* سبزیجات معطر (جعفری، ریحون): 1/2 پیمانه

* سیر: 1 حبه

* رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

* آب: 2 لیوان

* آبلیمو یا لیمو تازه: 1 عدد

طرز تهیه:

1. گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، سبزیجات معطر خرد شده و سیر رنده شده مخلوط کنید و خوب ورز دهید.

2. مایه کباب را به صورت یک لایه نازک در یک تابه نچسب پهن کنید.

3. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید کباب بپزد و آب آن کشیده شود.

4. برای تهیه سس، رب گوجه فرنگی را در یک تابه دیگر تفت دهید.

5. آب و آبلیمو یا لیمو تازه را به رب گوجه فرنگی اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظ شود.

6. سس را روی کباب آماده شده بریزید و اجازه دهید کباب با سس طعم بگیرد.

7. در این فاصله برنج را آبکش کنید و دم کنید.

* برای خوشمزه تر شدن کباب، می توانید از گوشت گوسفندی و گوساله مخلوط استفاده کنید.

* اگر دوست دارید کباب شما آبدارتر باشد، می توانید مقدار آب سس را بیشتر کنید.

* می توانید به جای آبلیمو از آب نارنج یا آبغوره نیز استفاده کنید.

از خوشمزگی کباب دیگی را می توان در عوامل زیر خلاصه کرد: استفاده از گوشت چرخ کرده تازه و با کیفیت: گوشت چرخ کرده باید از گوشت تازه گوسفند یا گوساله تهیه شود و چربی آن به میزان کافی باشد. چربی گوشت باعث می شود که کباب نرم و خوشمزه شود. رنده کردن پیاز: پیاز یکی از مواد اصلی کباب دیگی است و طعم و عطر آن را به خوبی می دهد. پیاز را باید رنده ریز کرد تا آب آن به خوبی به گوشت جذب شود. استفاده از ادویه جات: ادویه جات نقش مهمی در خوشمزگی کباب دیگی دارند. ادویه جاتی که معمولاً در تهیه این کباب استفاده می شوند عبارتند از نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زعفران، دارچین، زنجبیل و جوز هندی.پختن کباب در حرارت ملایم: کباب دیگی باید در حرارت ملایم پخته شود تا به خوبی مغز پخت شود و طعم و عطر آن حفظ شود. آب پیاز را حتماً بگیرید: آب پیاز باعث می شود که کباب شل و وارفته شود. مایه کباب را خوب ورز دهید: ورز دادن مایه کباب باعث می شود که کباب منسجم و یکدست شود.کباب ها را به صورت نازک درآورید: کباب های نازک سریع تر می پزند و طعم و عطر بهتری دارند.کباب ها را در یک ظرف مناسب بریزید: ظرفی که برای پخت کباب استفاده می کنید باید از جنس چدن یا روی باشد. کباب را مرتباً زیر و رو کنید: زیر و رو کردن کباب باعث می شود که همه طرف آن به خوبی پخته شود.

نوش جان!

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه