ارسال به دیگران پرینت

فال حافظ | فال حافظ امروز

فال حافظ امروز | تاب بنفشه می‌دهد طره مشک سای تو+تفسیر دقیق

فال حافظ یکی از محبوب‌ترین روش‌های فال‌گیری در ایران است. این فال بر اساس اشعار حافظ شیرازی، شاعر بزرگ ایرانی، انجام می‌شود.

فال حافظ امروز | تاب بنفشه می‌دهد طره مشک سای تو+تفسیر دقیق

فال حافظ از محبوب‌ترین روش‌های فال‌گیری در ایران است. این فال بر اساس اشعار حافظ شیرازی، شاعر بزرگ ایرانی، انجام می‌شود.

برای گرفتن فال حافظ، ابتدا باید یک غزل از دیوان حافظ را به‌صورت تصادفی انتخاب کنید. سپس، معنی و تفسیر غزل را با توجه به شرایط خود بررسی کنید.

برای گرفتن فال حافظ آنلاین کلیک کن

فال حافظ می‌تواند برای پیش‌بینی آینده، تصمیم‌گیری و یا حتی سرگرمی استفاده شود. برخی از افراد معتقدند که فال حافظ می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند، اما برخی دیگر معتقدند که این فال صرفاً یک تفریح است.

تاریخچه فال حافظ به قرن‌ها پیش برمی‌گردد. گفته می‌شود که اولین بار در دوران صفویه، فال حافظ در ایران رواج پیدا کرد. در آن زمان، مردم اعتقاد داشتند که حافظ شیرازی از علوم غریبه آگاه بوده و می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند.

امروزه، فال حافظ در ایران و کشورهای دیگر مانند ترکیه، افغانستان و پاکستان بسیار محبوب است. مردم این کشورها در مناسبت‌های مختلف مانند نوروز، شب یلدا و یا حتی در مواقع عادی، فال حافظ می‌گیرند.

فال حافظ معمولاً با یک روش ساده انجام می‌شود. ابتدا، یک غزل از دیوان حافظ را به‌صورت تصادفی انتخاب می‌کنید. سپس، معنی و تفسیر غزل را با توجه به شرایط خود بررسی می‌کنید. 

فال حافظ روزانه متولدین فروردین

غزل شماره ۲ حافظ

صلاح کار کجا و من خراب کجا

ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا

دلم ز صومعه بگرفت و خرقه سالوس

کجاست دیر مغان و شراب ناب کجا

فروردین ماهی عزیز… دلی پاک داری و همواره نیت‌های تو خیرخواهانه هستند. افراد ریاکاری هستند که با سنگ‌اندازی مانع حرکت تو می‌شوند. از دو رنگی و ریاکاری اطرافیانت رنج می‌بری و در این فکر هستی که چگونه با افراد دورو و نیرنگ‌باز اطرافت رفتار کنی. درمان این افراد فقط به دست خدا ممکن است، پس به جای غصه خوردن سعی کن در انتخاب دوستان و همنشینان تجدید نظر کنی. صبر و بردباری کلید حل تمامی مشکلات است، می‌توانی با کمی تفکر و اندیشه کارهای خود را به خوبی پیش ببری. ناامیدی را از خود دور کن و به لطف خداوند بزرگ امیدوار باش. هرچند از دوری یار (یا مقصود خویش) بی‌خواب و بی‌قرار هستی ولی برای رسیدن به اهداف خود تقوی پیشه کن که روز وصال بسیار نزدیک است.

 فال حافظ روزانه متولدین اردیبهشت

غزل شماره ۳۲ حافظ

خدا چو صورت ابروی دلگشای تو بست

گشاد کار من اندر کرشمه‌های تو بست

مرا و سرو چمن را به خاک راه نشاند

زمانه تا قصب نرگس قبای تو بست

اردیبهشت ماهی عزیز… ستاره اقبال تو در حال درخشیدن است. در هر راهی کهقطعاً به مقصود خود خواهی رسید و همه این‌ها از برکات دعاهایی است که کرده‌ای و هرآنچه از صمیم قلب و خالصانه از خدا خواسته‌ای. در رسیدن به هدفت عاقلانه رفتار کن و بدان دیگران هم در موفقیت تو تأثیرگذار بوده‌اند. بر عهدی که بسته‌ای پایبند باش. روزگار به کام توست پس شکر خدا را فراموش مکن.

 فال حافظ روزانه متولدین خرداد

غزل شماره ۸۰ حافظ

عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت

که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش

هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

خرداد ماهی عزیز… مشغول کار خودت باش و به دنبال عیوب دیگران نگرد. هیچکس در این عالم بی‌عیب و نقص نیست. تو هرچه که باشی چه خوب و چه بد، به پای خودت نوشته می‌شود. پس این حق تو است که هر طور دوست داشته باشی زندگی کنی. آرزوهای تو یکی پس از دیگری برآورده می‌شوند. تقوا و پرهیزگاری را پیش بگیر تا از پیشگاه خداوند متعال دور نشوی.

 فال حافظ روزانه متولدین تیر

غزل شماره ۱۵۷ حافظ

هر که را با خط سبزت سر سودا باشد

پای از این دایره بیرون ننهد تا باشد

من چو از خاک لحد لاله صفت برخیزم

داغ سودای توام سر سویدا باشد

تیر ماهی عزیز… تو انسانی نیکوخصال و قدرشناس هستی و اگر از کسی خوبی ببینی، آن را جبران می‌کنی. در کارت پا برجا هستی و وقتی تصمیمی را گرفتی، آن را عملی می‌سازی و همین رمز موفقیت توست. قدر تک تک لحظات زندگی‌ات را بدان تا به هدفت نزدیک شوی. چرا به جای مهر و دوستی، کینه و دشمنی دیگران را در دل جا داده‌ای؟ غم و اندوه را از خود دور کن که با گله و شکایت کار به جایی نخواهد رسید. اگر از محبوبت دوری و کناره‌گیری مشاهده کردی، ناراحت نشو؛ این اخلاق اوست و تو نمی‌توانی تغییرش دهی.

 فال حافظ روزانه متولدین مرداد

غزل شماره ۱۶۲ حافظ

خوش آمد گل وز آن خوشتر نباشد

که در دستت به جز ساغر نباشد

زمان خوشدلی دریاب و در یاب

که دایم در صدف گوهر نباشد

مرداد ماهی عزیز… این دنیا بسیار بی‌ارزش بوده و عمر ماندن در آن کوتاه است، پس غصه و غم این دنیا را مخور. قدر فرصت‌ها و جوانی‌ات را بدان. جوانی مثل گلستانی است که چند روزی سبز و باطراوت بوده و بعد از آن خزان به سراغش خواهد آمد؛ وقتی آن را از دست دادی، پشیمانی سودی ندارد. اگر می‌خواهی از عمری طولانی بهره‌مند شوی، خساست را کنار بگذار، انفاق کن و به فقرا صدقه بده. دل به خدا ببند که او آرامش‌دهنده دل‌هاست. چنانچه به دنبال همنشین می‌گردی،  افراد وارسته و به دور از تعلقات دنیوی را به دوستی برگزین.

 فال حافظ روزانه متولدین شهریور

غزل شماره ۱۶۹ حافظ

یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد

دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

آب حیوان تیره گون شد خضر فرخ پی کجاست

خون چکید از شاخ گل باد بهاران را چه شد

شهریور ماهی عزیز… در میان اطرافیانت نگاه می‌کنی اما کسی را که لایق دوستی صمیمی با تو باشد نمی‌یابی و گمان می‌کنی راه و رسم جوانمردی و مردانگی از بین رفته است و به خاطر همین احساس تنهایی می‌کنی. با غصه خوردن مشکلی برطرف نمی‌شود. نباید وقت را هدر داد و دست روی دست گذاشت. با توکل به خدا و اراده قوی به دنبال حل مشکلاتت باش. ناامیدی همچون آفتی است که وجودت را فرا می‌گیرد آن را از خود دور کن. هیچ‌کس بجز خداوند از اسرار روزگار و اتفاقات آینده خبر ندارد.

 فال حافظ روزانه متولدین مهر

غزل شماره ۲۵۸ حافظ

هزار شکر که دیدم به کام خویشت باز

ز روی صدق و صفا گشته با دلم دمساز

روندگان طریقت ره بلا سپرند

فیق عشق چه غم دارد از نشیب و فراز

مهر ماهی عزیز… به زودی به آنچه که دلت می‌خواهد می‌رسی و این از یاری و لطف خدا و البته اصرار و پافشاری خودت در راه رسیدن به مقصود است. اکنون در هر لحظه از یاد پروردگار غافل مشو و شکر او را به جای آور حتی اگر به مصیبتی گرفتار شده‌ای و بالا و پایین زندگی تو را خسته کرده است. با خودت کنار بیا؛ با اشک و غم، کاری از پیش نخواهی برد. سرنوشت حوادث زیادی برایت رقم زده است؛ مرد عمل باش تا با همه آنها مقابله کنی و به دولت برسی. با حرف‌های نسنجیده دیگران را آزار مده. رازهایت را با هرکسی درمیان مگذار که به غصه تو شاد نشوند.

 فال حافظ روزانه متولدین آبان

غزل شماره ۲۹۰ حافظ

دلم رمیده شد و غافلم من درویش

که آن شکاری سرگشته را چه آمد پیش

چو بید بر سر ایمان خویش می‌لرزم

که دل به دست کمان ابروییست کافرکیش

آبان ماهی عزیز… تصمیم‌گیری برایت بسیار سخت شده و بر سر دوراهی مانده‌ای. همه کارها را بر خود سخت گرفته‌ و از انجام دادن آن‌ها ناامید شده‌ای. فکر می‌کنی تا حالا زنده بودنت بی‌خود بوده و تلاش‌هایت هدر رفته و خودت را گول زده‌ای ولی این را بدان که از هرجا شروع کنی بامنفعت است. با تجربه‌ای که به دست آورده‌ای تصمیم بگیر و راهت را انتخاب کن. خدا در این راه به تو کمک می‌کند.

 فال حافظ روزانه متولدین آذر

غزل شماره ۳۴۱ حافظ

گر من از سرزنش مدعیان اندیشم

شیوه مستی و رندی نرود از پیشم

زهد رندان نوآموخته راهی بدهیست

من که بدنام جهانم چه صلاح اندیشم

آذر ماهی عزیز… عده‌ای قصد منحرف کردن تو را از مسیری که در آن قدم گذاشته‌ای دارند. هربار با سرزنش کردنت و عاقبت بی‌سرانجام خواندن کار، تو را ناامید می‌کنند. خودت هم بر سر دوراهی مانده‌ای و بی سر و سامان هستی. فکرت کار نمی‌کند. همه چیز را به خدا بسپار. او بر همه چیز واقف است، همه چیز را درست می‌کند و التیام دهنده دل پر از درد توست. اگر برخی خواستند سر از کار تو دربیاورند، تو راز خودت را از دیگران بپوشان و قدر اوقات زندگی‌ات را بدان، همین دو برای موفقیتت کافیست.

 فال حافظ روزانه متولدین دی

غزل شماره ۳۹۶ حافظ

صبح است ساقیا قدحی پرشراب کن

دور فلک درنگ ندارد شتاب کن

زان پیشتر که عالم فانی شود خراب

ما را ز جام باده گلگون خراب کن

دی ماهی عزیز… مال و ثروت همچون خورشیدی که از شرق طلوع می‌کند، به سرعت از غرب غروب می‌کند، پس هرگز در زندگی به آن تکیه نکن و مغرور مشو. به یاد بیاور روزی را که بایستی همه اموال و دارایی‌هایت را رها کنی و از این دنیا بروی، بنابراین کارهای شایسته انجام بده، به نیایش خدا بپرداز و دلت را صاف کن که خدا با توست.

 فال حافظ روزانه متولدین بهمن

غزل شماره ۴۱۱ حافظ

تاب بنفشه می‌دهد طره مشک سای تو

پرده غنچه می‌درد خنده دلگشای تو

ای گل خوش نسیم من بلبل خویش را مسوز

کز سر صدق می‌کند شب همه شب دعای تو

بهمن ماهی عزیز… تو تمام تلاش خودت را برای رسیدن به مقصود کرده‌ای، از این به بعد آسوده و شاد منتظر به ثمر نشستن زحماتت باش. بی‌توجهی و کم‌محلی کردن به دیگران دیگر بس است زیرا باعث ناراحتی خودت هم خواهد شد. هم‌اکنون زمان دعا و طلب موفقیت از خداوند است. هرچه می‌خواهی از خدا بخواه و هرچه انجام می‌دهی برای رضای خدا باشد. وقت آن است که با دیگران هم‌نفس شده و به همدیگر کمک کرده تا زودتر به حاجتت برسی.

 فال حافظ روزانه متولدین اسفند

غزل شماره ۴۱۶ حافظ

خنک نسیم معنبر شمامه‌ای دلخواه

که در هوای تو برخاست بامداد پگاه

دلیل راه شو ای طایر خجسته لقا

که دیده آب شد از شوق خاک آن درگاه

اسفند ماهی عزیز… انسانی مهربان هستی، ناخواسته خطایی کرده‌ای و اکنون پشیمان و شرمسار هستی، اینقدر خودخوری نکن، غصه خوردن مشکل را حل نمی‌کند، همین‌که پشیمان هستی کافی است تا برای جبران اقدام کنی. هرچه زودتر برای جبران قدمی بردار، او اگر از ندامت تو آگاه شود، حتماً تو را خواهد بخشید. دوستان و اطرافیان دلسوزت را بشناس و از رفیقان بد و ناباب دوری کن. اگر در هر کار با دقت و تعمق بیشتری پیش بروی موفق خواهی شد. مهر و وفای خود را به دیگران اثبات کن تا نظری مثبت نسبت به تو داشته باشند.

 

منبع : مکتوب نامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      سلام شرمنده ناراحتت کردم منو ببخش و به همان خدای مهربان دیگه قلبم درد گرفت هر چه دیر شود لحظه دیدار ووصال به این دنیا برام نخواهد بود مثل درخت خشک و شکسته خم شدم از همه خواهش میکنم منو ببخشید اگه بد بودم

    • ناشناس ارسالی در

      در زندگیم هیچ چیزی نخواستم چون قلبم وهستیم نداشتم همش فکر خود زنی بودم تا نباشم که اینقدر همه ازم متنفر بودن نمی‌دونم چرا حس میکردم همیشه کسی منو نه دوست داره ونمیخواد شرمنده همتونم و خداوند همیشه شکر میکنم در هر حال چون دست خودم نبوده هر کاری کردم ببخشید ممنون

    • سمیه💘عباس ارسالی در

      سلام عباس جان عاشقتم تمام من میخوام بهت نزدیک بشم🥰🥰😍😍

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه