ارسال به دیگران پرینت

لقمه مرغ

ناهار امروز لقمه مرغ درست کن | ساده و خوشمزه و فوری + طرز تهیه

لقمه مرغ یکی از انواع غذاهای ساندویچ های خوشمزه و سالم است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لقمه مرغ در ادامه با سایت 55 آنلاین همراه باشید.

ناهار امروز لقمه مرغ درست کن | ساده و خوشمزه و فوری + طرز تهیه

ناهار امروز لقمه مرغ درست کن

لقمه مرغ یکی از انواع غذاهای ساندویچ های خوشمزه و سالم است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لقمه مرغ در ادامه با سایت 55 آنلاین  همراه باشید.

هرکی این مرغ رو خورده گفته چقدر خوشمزه است! | طرز تهیه مرغ پرتقالی +ویدئو

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
گوجه گیلاسی به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار کافی
پودر آویشن و پودر سیر به مقدار کافی
مواد لازم برای سس
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
ماست ۲ قاشق غذاخوری
مایونز ۱ قاشق غذاخوری
خیارشور ۱ عدد
لیمو ترش تازه ½ لیمو ترش
نان لواش ۱ عدد

طرز تهیه لقمه مرغ

مرحله اول

برای تهیه لقمه مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به همراه سس مایونز، ماست و مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم تا سینه های مرغ به مدت ۱ شب درون یخچال استراحت کنند و مزه دار شوند. پس از گذشت این زمان به سراغ درست کردن سس می رویم.

مرحله سوم

برای این منظور خیارشور را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همراه ماست، سس مایونز و مقداری پاپریکا و نعنا خشک درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود.

مرحله چهارم

در ادامه یک تابه گریل روی حرارت ملایم گذاشته و درون آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس سینه های مرغ مزه دار شده را درون تابه قرار می دهیم و دو طرف شان را کاملا گریل کرده تا سرخ شده و بپزند.

مرحله پنجم

حالا پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شوند. در ادامه گوجه گیلاسی را به صورت نواری خرد می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه گوجه خرد شده را به همراه مقداری پاپریکا، پودر سیر، پودر آویشن، نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا مواد سرخ شوند. حالا نان لواش را روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری از سس خیارشور روی نان ریخته و با قاشق کاملا پخش می کنیم، سپس سینه های مرغ گریل شده را روی نان لواش می چینیم و مقداری از مخلوط پیاز و گوجه فرنگی روی آن می ریزیم. نوش جان.

 

منبع : چی شی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۴۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه