ارسال به دیگران پرینت

جوجه کباب | جوجه کباب اینطوری درست کن!

مقدار مرغ لازم برای جوجه کباب برای هر نفر + نکات کلیدی

جوجه کباب یکی از راحت‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای ما ایرانی‌ها در مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است. اما تا زمانی که ندانید مقدار مرغ برای جوجه کباب هر نفر چقدر است و یا این که مقدار جوجه برای ۱۲ نفر را چطور محاسبه کنید، کمی در تهیه مواد اولیه و تعداد مرغ‌ها با مشکل روبرو خواهید شد.

مقدار مرغ لازم برای جوجه کباب برای هر نفر + نکات کلیدی

جوجه کباب یکی از راحت‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای ما ایرانی‌ها در مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است. اما تا زمانی که ندانید مقدار مرغ برای جوجه کباب هر نفر چقدر است و یا این که مقدار جوجه برای ۱۲ نفر را چطور محاسبه کنید، کمی در تهیه مواد اولیه و تعداد مرغ‌ها با مشکل روبرو خواهید شد.

جوجه کباب رو از این به بعد اینطوری درست کن | روش طعم‌دار کردن جوجه +ویدئو

به طور کلی رستوران‌داران یک مقدار مشخص را برای هر فرد در نظر می‌گیرند که این میزان برای جوجه‌های بدون استخوان و استخوان دار متفاوت است. 

مقدار مرغ برای جوجه کباب هر نفر چقدر است؟

اگر قصد دارید آخر هفته به کنار رودخانه بروید و همراه با دوستان و فامیل‌های درجه یک، جوجه کباب درست کنید، قبل از هر چیزی باید بدانید که مقدار مرغ برای جوجه کباب هر نفر چقدر است و به چه میزان مرغ برای هر نفر نیاز دارید. به طور کلی میزان مرغی که برای هر نفر آماده می‌شود، با توجه به خوراک هر فرد متفاوت است. اما در حالت معمول باید سیخ‌های جوجه را با وزن استاندارد و اصولی آن تهیه کنید.

وزن استاندارد یک سیخ جوجه کباب که توسط اتحادیه رستوران‌داران مشخص شده است، برای هر سیخ جوجه کباب با استخوان ۴۰۰ گرم و برای هر سیخ جوجه کباب بدون استخوان ۳۰۰ گرم است. معمولا استفاده از گوشت سینه مرغ برای تهیه جوجه کباب گزینه مناسب‌تری است. فراموش نکنید که برای هر پرس چلو نیز به ۳۵۰ گرم برنج پخته شده نیاز دارید. در ادامه به شما می‌گوییم که برای هر تعداد افرادی که هستید، چه مقدار جوجه تهیه کنید.

نسبت بین مقدار مرغ برای جوجه کباب و تعداد نفرات:
جوجه کباب برای ۱ نفر

با استخوان ۴۰۰ گرم

بدون استخوان ۳۰۰ گرم

جوجه کباب برای ۲ نفر یک عدد مرغ کامل ۱ کیلوگرمی
جوجه کباب برای ۶ نفر

با استخوان ۲/۴۰۰ کیلوگرم

بدون استخوان ۱/۸۰۰ کیلوگرم

جوجه کباب برای ۱۰ نفر

با استخوان ۴ کیلوگرم

بدون استخوان ۳ کیلوگرم

جوجه کباب برای ۱۲ نفر

با استخوان ۴/۸۰۰ کیلوگرم

بدون استخوان ۳/۶۰۰ کیلوگرم

جوجه کباب برای ۱۵ نفر

با استخوان ۶ کیلوگرم

بدون استخوان ۴/۵۰۰ کیلوگرم

جوجه کباب برای ۲۰ نفر

با استخوان ۸ کیلوگرم

بدون استخوان ۶ کیلوگرم

جوجه کباب برای ۳۰ نفر

با استخوان ۱۲ کیلوگرم

بدون استخوان ۹ کیلوگرم

جوجه کباب برای ۵۰ نفر

با استخوان ۲۰ کیلوگرم

بدون استخوان ۱۵ کیلوگرم

یک مرغ برای چند نفر جوجه کباب می‌شود؟

اگر با خودتان فکر می‌کنید که به ازای هر چند نفر یک عدد مرغ نیاز است، بهتر است بدانید که این موضوع به وزن و اندازه مرغی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. اگر مرغ شما یک کیلوگرم باشد، هر مرغ برای حدود ۲ تا ۳ نفر مناسب است.

برای تهیه جوجه کباب به چه مقدار زعفران و پیاز نیاز داریم؟

زعفران و پیاز اصلی‌ترین طعم‌دهنده‌های جوجه کباب هستند. در طرز تهیه جوجه کباب برای ۴ نفر باید از حدود نصف لیوان زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید. برای تهیه جوجه کباب بهتر است به جای پیاز از آب پیاز استفاده کنید تا کباب‌ها موقع پختن نسوزند و سیاه نشوند. آب پیاز باید مقداری باشد که روی جوجه‌ها را بپوشاند و به خوبی آن‌ها را مزه دار کند.

انتخاب مرغ با وزن مناسب برای جوجه کباب

به طور کلی برای انتخاب مرغ همیشه سعی کنید از مرغ‌های کوچک‌تر که وزن کمتری دارند، استفاده کنید. این مرغ‌ها هم مزه بهتری دارند و هم سالم‌تر هستند. برای تهیه جوجه کباب بهتر است از مرغ‌هایی که حدود ۱ کیلوگرم هستند استفاده کنید که هر مرغ برای تهیه جوجه کباب به اندازه ۲ تا ۳ نفر مناسب است.

سخن نهایی

جوجه کباب یک غذای فوق‌العاده خوشمزه و راحت برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است که بهتر است روی زغال و آتش تهیه شود. به طور کلی مقدار مرغ برای جوجه کباب هر نفر با توجه به اشتهای فرد و مقدار غذایی که می‌خورد، متفاوت است.

هر چند در رستوران‌ها برای هر نفر ۳۰۰ گرم گوشت بدون استخوان در نظر گرفته می‌شود، اما این مقدار جوجه معمولا برای کسانی که اشتهای خوبی دارند و مقدار غذای بیشتری می‌خورند، مناسب است. بنابراین اگر جمع شما بیشتر از افراد کم غذا تشکیل شده است، می‌توانید از مقدار مرغ کمتری همراه با دورچین بیشتر برای تهیه جوجه کباب استفاده کنید.

 

منبع : او کالا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه