ارسال به دیگران پرینت

بوی بد دهان | علت بوی بد دهان

تا حالا به علت بوی بد دهان در صبح فکر کردین؟ | راه جلوگیری از بوی بد دهان هنگام صبح

بوی بد دهان برای بقیه می‌تواند خیلی آزاردهنده باشد.اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که علت بوی بد دهان در صبحگاه چیست؟

تا حالا به علت بوی بد دهان در صبح فکر کردین؟ | راه جلوگیری از بوی بد دهان هنگام صبح

راه جلوگیری از بوی بد دهان هنگام صبح

بوی بد دهان برای بقیه می‌تواند خیلی آزاردهنده باشد.اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که علت بوی بد دهان در صبحگاه چیست؟

همه ما می‌دانیم که مسواک زدن بعد از بیدار شدن در صبح چقدر مهم است. این عادت، به بهداشت دهان و دندان کمک کرده و بوی بد دهان بعد از بیدار شدن را برطرف می‌کند. دندانپزشکان، بوی بد دهان در صبح را نسبتاً رایج می‌دانند؛ اما در برخی از افراد شدت این مشکل بیشتر است.

اگر دهانتان بوی ماهی مرده می‌دهد به این بیماری خطرناک مبتلا هستید!

چند دلیل علمی پشت این مشکل وجود دارد و می‌توانید از راهکار‌هایی برای کاهش بوی بد دهان خود بعد از بیدار شدن استفاده کنید.

شایع‌ترین دلایل بوی بد دهان در صبح عبارت‌اند از: بهداشت نامناسب دهان، کم‌آبی بدن، خوردن مواد غذایی با بوی تند و خشکی دهان.

یکی از دلایل مهم، خشکی دهان بوده که می‌تواند ناشی از «خوابیدن با دهان باز» باشد. این عامل باعث می‌شود که بزاق دهان خشک شود و باکتری‌ها به دندان‌ها و لثه شما بچسبند.

اگر متوجه بوی بد دهان خود در شروع روز شده‌اید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها این مشکل را رفع کنید. برای مثال، می‌توانید از دارو‌های ضد احتقان بینی برای کمک به تنفس در شب استفاده کنید. همچنین، ابزار‌های دندانپزشکی خاصی مانند سوهان زبان، از تجمع باکتری‌ها جلوگیری کرده و زبان شما را تمیز نگه می‌دارند.

علاوه بر این، نوشیدن آب کافی و داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند احتمال بوی بد دهان در صبح را کاهش دهد. برای حفظ بهداشت دهان و دندان خود، دو بار در روز مسواک بزنید و به طور منظم از نخ دندان و دهان‌شویه استفاده کنید.

اگر بوی بد دهان شما تا مدت زیادی بعد از صبح ادامه پیدا می‌کند، می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات دندان یا لثه و عفونت باشد که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند. مراجعه منظم به دندانپزشک می‌تواند مشکل زمینه‌ای را حل کرده و از بوی بد دهان در درازمدت جلوگیری کند.

منبع : میرور
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه