ارسال به دیگران پرینت

وزیر کار اعلام کرد

اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی| نحوه برداشت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی + ویدئو

وزیر کار اعلام کرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشمول شدن خانوارهای دهک‌های ۶ و ۷ در طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: دهک‌های ششم و هفتم نیز مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان خواهند شد.

اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی| نحوه برداشت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی + ویدئو

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی، از امروز برای دهک‌های ششم و هفتم اجرا می‌شود.

در طرح کالابرگ الکترونیکی مشمولان به ازای خرید از اقلام کالابرگی، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی دریافت می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشمول شدن خانوارهای دهک‌های ۶ و ۷ در طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: دهک‌های ششم و هفتم نیز مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان خواهند شد.

بنابر اعلام مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امکان برداشت و بهره‌مندی از یارانه مضاعف و تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی برای دهک‌های درآمدی ششم و هفتم (در صورت خرید از لیست ۱۱ قلم کالای سبد غذایی) از «امروز» فراهم و آغاز شد.

سیدرضا یحیوی ، اظهار کرد: با اضافه شدن ۲ دهک‌ درآمدی ششم و هفتم به طرح ملی کالابرگ الکترونیکی، این دو دهک از «امروز» می‌توانند با خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود (از بین ۱۱ قلم کالای سبد غذایی)، مشمول دریافت یارانه مضاعف و تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه با ورود این دو دهک جدید به طرح، تعداد جمعیت تحت پوشش در سطح کشور از ۴۱ میلیون به ۶۱ میلیون نفر می‌رسد گفت که بدین ترتیب ۸۰ درصد مردم مشمول کالابرگ الکترونیکی شدند.

یحیوی همچنین شرط بهره‌مندی از یارانه تشویقی را خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه از بین ۱۱ قلم کالای مشمول سبد و مورد تایید انستیتوی تغذیه ایران شامل، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکراعلام کرد که این تدبیر در راستای از بین بردن فقر غذایی اتخاذ شده است.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: در مجموع ۱۴۵ هزار فروشگاه در سراسر کشور خدمات مربوط به کالابرگ الکترونیک را به متقاضیان ارائه می‌دهند و مشمولان می‌توانند با نصب برنامه و اپلیکیشن «شما» نزدیکترین فروشگاه متصل به طرح را شناسایی کنند چرا که موقعیت مکانی نزدیکترین فروشگاه به هر فردی نمایش داده می‌شود. 

لازم به ذکر است با توجه به اینکه یارانه پرداختی به هر فرد در دهک‌های درآمدی ششم و هفتم، ماهانه ۳۰۰ هزار تومان است، با جاری شدن طرح کالابرگ در میان این دهک‌ها، مبلغ یارانه هر فرد در صورت خرید از سبد غذایی به ۴۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد؛ این در حالیست که تا پیش از این، ۵ دهک اول درآمدی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیکی بودند.

زمان واریز یارانه نقدی مهر ماه اعلام شد | جزییات مهم یارانه نقدی مهر ماه

سیدصولت مرتضوی از اضافه شدن دهک‌های ششم و هفتم به طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داده و گفته است: دهک‌های ششم و هفتم هم به دهک‌های اول تا پنجم اضافه شدند و این طرح از هفته آینده اجرا خواهد شد.

پیش از این دهک‌های چهار و پنج کم درآمدی نیز با اعلام وزیر کار مشمول طرح یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی شده بودند.

از دوم شهریور ماه امسال اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به پنج دهک ارتقاء یافت و دو دهک چهارم و پنجم نیز مشمول اجرای این طرح شدند به نحوی که چنانچه همچون دهک‌های اول تا سوم کم درآمد ۵۰ درصد اعتبار یارانه خود را به خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده در طرح کالابرگ الکترونیکی اختصاص دهند مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مازاد به آنها تعلق می‌گیرد.

با توجه به آنکه خانوارهای دهک‌های چهارم تا هفتم از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر برخوردار هستند با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومانی، مبلغ ۴۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی در هر ماه به آنها تعلق خواهد گرفت.

پ پیشتر وزیر کار گفته بود افرادی که به هر طریق برای دریافت یارانه یا ثبت‌نام نکرده‌اند یا جزو دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند و یارانه به آنها تعلق نگرفته و یا نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند، می‌توانند به سامانه «حمایت» مراجعه و اعتراض‌شان را ثبت کنند. به گفته وزیر رفاه، اعتراضات بررسی و پاسخ داده و دهک‌های درآمدی بر اساس آزمون وسع مجددا بررسی می‌شوند.

 

 

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه