خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

جاده چالوس | هشدار هواشناسی

هشدار جدی سازمان هواشناسی : لطفا تا آخر هفته جاده چالوس نروید! | هشدار جدی به مردم زنجان

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های سنگین و وزش باد شدید طی سه‌شنبه تا پنجشنبه از مردم درخواست کرد از تردد در جاده چالوس خودداری کنند.

هشدار جدی سازمان هواشناسی : لطفا تا آخر هفته جاده چالوس نروید! | هشدار جدی به مردم زنجان

آخر هفته جاده چالوس نروید!

اصغری کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از امشب باد، باران و سرما آغاز شده و با حاکمیت جریانات شمالی شرایط برای انتقال هوای خنک و مرطوب به سواحل شمالی کشور فراهم می‌شود.

ورود سامانه بارشی به آسمان کشور | از بعدازظهر امروز باران شروع می شود

وی افزود: از مردم می‌خواهیم در بازه زمانی سه‌شنبه تا پنجشنبه از رفت و آمد از جاده چالوس پرهیز کنند. با توجه به بارش‌های شدید احتمال رانش زمین و همچنین وزش باد شدید احتمال سقوط سنگ در ارتفاعات وجود دارد.

هشدار جدی به مردم زنجان

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: بارندگی‌های پراکنده و رعد و برق در مناطق مختلف استان با ورود سامانه بارشی پیش بینی شده است که با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب، هم استانی‌ها از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

حسین سلطانی روز دوشنبه با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است، افزود: از بعدازظهر به تدریج شاهد وزش باد در استان خواهیم بود که سرعت آن به حد نسبتا شدید می رسد.

وی یادآور شد: وزش باد، بارش های پراکنده و وقوع رعد و برق در استان تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و عموم مردم باید از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

سلطانی با بیان اینکه دمای هوای استان طی روز پنجشنبه کاهش محسوسی خواهد یافت، اظهار داشت: کشاورزان باید اقدامات حفاظتی را برای جلوگیری از آسیب به محصولات کشاورزی انجام دهند.

وی دمای هوای فعلی زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۶ و ۲۴ درجه، ابهر و خرمدره هشت و ۲۵ درجه، آببر ۱۷ و ۲۹ درجه، سلطانیه ۶ و ۲۴ درجه، قیدار ۱۰ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۳ و ۲۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه