ارسال به دیگران پرینت

آتیلا پسیانی | بیوگرافی آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی درگذشت | بیوگرافی آتیلا پسیانی بازیگر پیشکسوت سینما

برای اطلاع از جزئیات خبر درگذشت آتیلا پسیانی در ادامه این خبر باما همراه باشید.

آتیلا پسیانی درگذشت | بیوگرافی آتیلا پسیانی بازیگر پیشکسوت سینما

آتیلا پسیانی درگذشت

برای اطلاع از جزئیات خبر درگذشت آتیلا پسیانی در ادامه این خبر باما همراه باشید.

آتیلا پسیانی، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، درگذشت.

انجمن بازیگران خانه سینما با صدور بیانیه‌ای، خبر درگذشت آتیلا پسیانی، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون را اعلام کرد.

عکس‌های جشن خصوصی آتیلا پسیانی لو رفت!

در این بیانیه آمده است: «با قلبی اندوهگین و دردبار و زبانی الکن به اطلاع می‌رسانیم متاسفانه هنرمند ارزشمند و بی‌بدیل سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان، آتیلا پسیانی عزیز پس از دوران سخت و طولانی بیماری و در خارج از وطن از میان ما رفت و به آرامش بیکران پیوست.»

انجمن بازیگران خانه سینما این سوگ بزرگ را به خانواده محترم و هنرمند ایشان، خانم فاطمه نقوی، خانم ستاره پسیانی و آقای خسرو پسیانی و همچنین به حضور همکاران گرامی، جامعه تئاتری کشور و تمامی دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می‌نماید.»

همچنین با هماهنگی‌های انجام گرفته، منتظر انتقال پیکر این هنرمند به ایران هستیم و پس از آن متعاقبا زمان و مکان تشییع به اطلاع خواهد رسید.»

آتیلا پسیانی در سال ۱۳۲۸ در تهران متولد شد. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۶ با بازی در تئاتر آغاز کرد. پسیانی در طول فعالیت هنری خود در بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و نمایشنامه تئاتر ایفای نقش کرده است.

از جمله آثار سینمایی پسیانی می‌توان به «بانو»، «همسفر»، «لیلا»، «عروس فراری»، «مارمولک»، «قهوه تلخ»، «طبقه حساس»، «مارموز»، «ملاقات خصوصی» و «فروشنده» اشاره کرد.

پسیانی همچنین در سریال‌های تلویزیونی «آرایشگاه زیبا»، «آدم‌های معمولی»، «هفت‌رنگ»، «در مسیر زاینده‌رود»، «هفت‌سین»، «مدینه»، «شهرزاد»، «مانکن» و «افرا» بازی کرده است.

پسیانی برنده جوایز متعددی از جمله سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر برای فیلم «بانو» و «مارمولک»، جایزه حافظ بهترین بازیگر مرد تلویزیونی برای سریال «آرایشگاه زیبا» و «هفت‌رنگ»، و جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر برای فیلم «فروشنده» بوده است.

درگذشت آتیلا پسیانی، یکی از چهره‌های ماندگار عرصه هنر ایران، موجب تأثر و اندوه جامعه هنری شده است.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه