ارسال به دیگران پرینت

سالاد انار | طرز تهیه سالاد انار

یه سالاد خوشمزه و مقوی که تو فصل پاییز باید امتحانش کنی! | سالاد انار، کلم و گردو + ویدئو

برای اطلاع از طرز تهیه سالاد انار با ما در ادامه همراه باشید.

یه سالاد خوشمزه و مقوی که تو فصل پاییز باید امتحانش کنی! | سالاد انار، کلم و گردو + ویدئو

طرز تهیه سالاد انار

برای اطلاع از طرز تهیه سالاد انار با ما در ادامه همراه باشید.

یکی از انواع سالادهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که در مناسب های خاص مانند شب یلدا بیشتر تهیه می شود. این سالاد خوشمزه به دلیل اینکه انار فقط در فصل پاییز و زمستان موجود است یک سالاد فصلی محسوب می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد انار تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد انار تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

کم‌کالری‌ ترین سالاد را با این روش درست کنید

مواد لازم

انار بزرگ ۲ عدد
کلم قرمز ۵۰۰ گرم
گل پر به مقدار لازم
گردو به مقدار لازم
سس مایونز به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد انار

سالاد انار را با مواد مختلفی تهیه می کنند و این موضوع بستگی به ذائقه ها دارد. شما به جای کلم قرمز می توانید از مواد دیگری مثل گل کلم یا کلم سفید نیز استفاده کنید. برای سس یالاد هم می توانید از سس های اماده مثل سس هزار جزیره و سس فرانسوری نیز استفاده نمایید.

ابتدا کلم قرمز را می شوییم و به دو نیم تقسیم می کنیم و روی تخته می گذاریم و ریز خرد می کنیم و یا اگر تمایل دارید خیلی ریز شود می توانید با رنده قسمت درشت یا ریز آن رنده کنید و در کاسه ای بزرگ می ریزیم و انارها را می شوییم

و برش می زنیم و دان می کنیم و به کلم خرد شده می افزاییم.میتوانید سس مایونز را مستقیم به مواد کاسه اضافه کنید و یا می توانیم در کاسه ای سس را با مقداری ماست هم بزنیم و یکدست که شد نمک،فلفل و گل پر روی سس بریزیم و هم بزنیم و بعد به مواد کاسه اضافه کنیم

و خوب مواد را با قاشق زیر و رو می کنیم تا سس کاملا مواد را بپوشاند و در آخر گردو ها را به ۲ یا ۳ تکه با چاقو خرد می کنیم و داخل سالاد می ریزیم و سالاد را در ظرف مورد نظر میریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا زمان سرو خنک شده باشد.نوش جان

نکات

  • شما می‌توانید به جای کلم قرمز از کلم سفید یا گل کلم نیز استفاده کنید.
  • مقدار سس مایونز و سایر مواد را می‌توانید با توجه به ذائقه خود کم یا زیاد کنید.
  • برای طعم بهتر سالاد، می‌توانید از مقداری آب انار نیز در سس استفاده کنید.

خواص سالاد انار

سالاد انار یک سالاد سالم و مقوی است که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. انار منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها است. کلم قرمز نیز منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین K، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است. گردو نیز منبع خوبی از پروتئین، چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

نوشیدنی مناسب با سالاد انار

سالاد انار با نوشیدنی‌های مختلفی مانند آبمیوه، آبجو، شراب و قهوه سرو می‌شود. برای طعم بهتر، می‌توانید از آب انار به عنوان نوشیدنی همراه با سالاد انار استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد انار با طعم‌های مختلف

شما می‌توانید با اضافه کردن مواد مختلف به سالاد انار، طعم آن را تغییر دهید. به عنوان مثال، می‌توانید از مواد زیر برای تهیه سالاد انار با طعم‌های مختلف استفاده کنید:

  • برای طعم شیرین، می‌توانید مقداری شکر یا عسل به سس سالاد اضافه کنید.
  • برای طعم ترش، می‌توانید مقداری آب لیمو یا سرکه به سس سالاد اضافه کنید.
  • برای طعم تند، می‌توانید مقداری فلفل قرمز یا پودر فلفل قرمز به سس سالاد اضافه کنید.
  • برای طعم شور، می‌توانید مقداری نمک به سس سالاد اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد انار به صورت رژیمی

برای تهیه سالاد انار به صورت رژیمی، می‌توانید مقدار سس مایونز را کاهش دهید یا از سس مایونز رژیمی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مقدار کمتری گردو یا از آجیل‌های دیگر مانند بادام یا پسته استفاده کنید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱۷ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه