ارسال به دیگران پرینت

دست زدن در مراسم تشییع فردوس کاویانی | کف و دست زدن در مراسم تشییع فردوس کاویانی

کف و دست زدن در مراسم تشییع فردوس کاویانی | دلیل دست زدن هنرمندان چه بود؟

مراسم تشییع فردوس کاویانی در سه شنبه یازدهم مهر ماه انجام شد. در ادامه ویدیویی از کف و دست زدن در مراسم تشییع فردوس کاویانی را ببینید.

کف و دست زدن در مراسم تشییع فردوس کاویانی | دلیل دست زدن هنرمندان چه بود؟

مراسم تشییع فردوس کاویانی

مراسم تشییع فردوس کاویانی در سه شنبه یازدهم مهر ماه انجام شد. در ادامه ویدیویی از کف و دست زدن در مراسم تشییع فردوس کاویانی را ببینید.

فردوس کاویانی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران، در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

کاویانی در ۳ مهر ۱۳۲۰ در کرمان متولد شد. او از کودکی به بازیگری علاقه‌مند بود و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، به تهران آمد و برای چند سال در یک فروشگاه پارچه کار کرد.

کاویانی در سال ۱۳۴۰ در ۲۱ سالگی به آلمان رفت و در رشته شیمی در دانشگاه برلین مشغول به تحصیل شد. اما پس از مدتی تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد و به ایران بازگشت.

کاویانی فعالیت بازیگری خود را از سال ۱۳۴۰ با حضور در نمایش‌های تئاتر آغاز کرد. او در دهه‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۶۰ در فیلم‌های سینمایی متعددی به ایفای نقش پرداخت. از جمله فیلم‌های شاخص او می‌توان به «شهر قصه» (۱۳۵۳)، «اجاره‌نشین‌ها» (۱۳۶۵)، «بانو» (۱۳۷۰)، «میکس» (۱۳۷۳) و «سگ‌کشی» (۱۳۷۹) اشاره کرد.

کاویانی در دهه‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ در سریال‌های تلویزیونی متعددی نیز ایفای نقش کرد. از جمله سریال‌های شاخص او می‌توان به «پشت کوه‌های بلند» (۱۳۷۳)، «تفنگ سرپر» (۱۳۷۷) و «همسران» (۱۳۷۵) اشاره کرد.

کاویانی در سال‌های اخیر درگیر بیماری پارکینسون بود و وضعیت جسمانی مناسبی نداشت. او روز یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ در منزل شخصی خود درگذشت.

درگذشت فردوس کاویانی، ضایعه‌ای بزرگ برای سینما و تلویزیون ایران است. او یکی از بازیگران پیشکسوت و محبوب کشور بود که نقش‌آفرینی‌های ماندگاری در آثار سینمایی و تلویزیونی به یادگار گذاشته است.

به همین مناسبت، اینجانب، درگذشت این هنرمند فقید را به جامعه هنری ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

منبع : ورنداز
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ما شیعیان رو با غسل و کفن و فاتحه دفن میکنن از خدا می ترسیم شماهایی که علی علیه السلام رو به ولایت قبول هم ندارید خدا بدادتون برسه.
      آدم عاقل از غم از دست دادن عزیزش هیچ وقت دست نمیزنه پس یک جای کار میلنگه.
      اهدناالصراط المستقیم یا رب العالمین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه