ارسال به دیگران پرینت

کیک لازانیا | طرز تهیه کیک لازانیا

اگر هوس لازانیا کردی، این سری با کیک درستش کن! | طرز تهیه کیک لازانیا خوشمزه مخصوص وقتایی که مهمون داری! + ویدئو

برای اطلاع از طرز تهیه کیک لازانیا با ما در ادامه همراه باشید.

اگر هوس لازانیا کردی، این سری با کیک درستش کن! | طرز تهیه کیک لازانیا خوشمزه مخصوص وقتایی که مهمون داری! + ویدئو

طرز تهیه کیک لازانیا

برای اطلاع از طرز تهیه کیک لازانیا با ما در ادامه همراه باشید.

یکی از غذاهای فوق العاده خوشمزه و لذیذ است . طعم و مزه این غذا بسیار دلچسب است. این غذا بسیار شیک و مجلسی می باشد و شما می توانید آن را برای مهمانی ها و مجالس خود استفاده کنید و در کنار غذا های دیگر ظاهر بی نظیری به میز سرو غذای خود دهید. این لازانیا به شکل متفاوت و خاص تهیه می شود و با سس مخصوص بسیار خوشمزه و لذیذ درست می شود . وجود این سس بی نظیر در کیک لازنیا آن را لذیذتر و خوش خوراک تر می کند. شک نکنید که کودکان شما عاشق این غذای هوس انگیز می شوند.

مواد لازم

لازانیا ۱ بسته
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
قارچ ۱۵۰ گرم
فلفل دلمه ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، آویشن به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

کره ۵۰ گرم
شیر ۱ لیوان
آرد سفید ۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه ۱/۲ ق چایخوری

طرز تهیه کیک لازانیا خوشمزه و مجلسی

قسمت اول:

قسمت دوم:

مرحله اول: آماده سازی سس

ابتدا تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود. سپس آرد سفید را با کره تفت دهید و هم بزنید سپس شیر گرم را به آرد و کره اضافه کنید و هم بزنید. دقت داشته باشید شیر حتما گرم باشد وگرنه آرد باز نمی شود و گلوله گلوله می شود. آنقدر هم بزنید تا مواد یکدست شود و رقیق شود. نمک و فلفل سیاه را داخل مواد بریزید. بعد از مخلوط شدن ادویه ها زیر شعله را خاموش کنید و سس را کنار بگذارید.

ماکارونی نخورید | مضرات عجیب خوردن ماکارونی که نمیداستید

مرحله دوم: آماده سازی مواد

پیاز، قارچ و فلفل دلمه را بشورید و آن ها را روی تخته برش نگینی خرد کنید و داخل تابه مناسب روغن بریزید و پیاز ها را تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه و آویشن با پیاز سرخ کنید تا گوشت ها از خامی در بیاید و سرخ شود. سپس فلفل دلمه و قارچ را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود. سپس مواد گوشتی داخل لازانیا آماده است. در صورت داشتن آب حرارت را زیاد کنید تا آب مواد تمام شود سپس کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی ورقه های لازانیا

در قابلمه مناسب آب بریزید و آن را روی شعله زیاد قرار دهید تا جوش آید. سپس ورقه های لازانیا را بپزید. دقت کنید ورقه ها زیاد خمیر نشود. سپس آن ها را آبکش کنید و روی هر کدام از ورقه ها سس بشامل بریزید. سپس مقداری پنیر پیتزا روی سس بریزید و سپس از مواد گوشتی آماده شده بردارید و روی سس بشامل بریزید و با پشت قاشق مواد را صاف کنید. در این مرحله ورقه های لازانیا را رول کنید. داخل قالب کمربندی را با قلم مو مخصوص آشپزی چرب کنید و رول های لازانیا را داخل قالب بچینید تا رول ها تمام شود. سپس روی رول ها پنیر پیتزا بریزید و مقداری از فلفل دلمه ها را ورقه ای برش دهید و روی مواد برای تزئین بچینید.

مرحله چهارم: پخت کیک لازانیا

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید تا گرم شود. سپس قالب فر را در وسط فر قرار دهید و درب فر را ببندید تا لازانیا پخته و آماده شود. بعد از پخته شدن لازانیا قالب را در طبقه بالای فر قرار دهید تا روی مواد طلایی و پخته شود. بعد از آن لازانیا آماده شده است قالب را باز کنید و کیک لازانیا را روی دیس و ظرف مورد نظر قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک لازانیا

  1. می توانید از قالب های دیگر فر به اندازه و شکل های مختلف استفاده کنید.
  2. می توانید برای دورچین از دو کاسه سس کچاپ و سس خردل استفاده کنید و روی آن را جعفری قرار دهید.
  3. برای سس بشامل دقت کنید حتما شیر گرم استفاده کنید زیرا اگر از شیر سرد استفاده کنید آرد باز نمی شود و گلوله گلوله می شود.
  4. برای اینکه رنگ سس تیره نشود، بهتر از فلفل سفید استفاده کنید.
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه