ارسال به دیگران پرینت

پیتزا سیب زمینی | طرز تهیه پیتزا سیب زمینی

اگر از پیتزای معمولی خسته شدی، بیا اینو بجاش درست کن با هزینه کمتر! | طرز تهیه پیتزا سیب زمینی خوشمزه و فوری در 20 دقیقه! + ویدئو

برای اطلاع از طرز تهیه پیتزا سیب زمینی فوری در خانه با ما در ادامه همراه باشید.

اگر از پیتزای معمولی خسته شدی، بیا اینو بجاش درست کن با هزینه کمتر! | طرز تهیه پیتزا سیب زمینی خوشمزه و فوری در 20 دقیقه! + ویدئو

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی

برای اطلاع از طرز تهیه پیتزا سیب زمینی فوری در خانه با ما در ادامه همراه باشید.

پیتزا دوست داشتنی است. حالا تصور کنید در کنار نام پیتزا قرار باشد طرز تهیه پیتزا سیب زمینی را نیز قرار دهید. شگفت‌انگیز است، نمی‌توان به این راحتی‌ها از این ترکیب چشم پوشی کرد، ترکیب پیتزا و سیب زمینی و در اصل سیب زمینی که قرار است نقش پیتزا را برای ما بازی کند. سیب زمینی به تنهایی و به اندازه کافی جذاب و دیوانه کننده است، حالا اگر قرار باشد از آن برای تهیه پیتزا استفاده کنید که بدون شک عاشقان و سینه چاکان فراوانی را در اطراف خود مشاهده خواهید کرد. در این مطلب قصد داریم تا این طرز تهیه دلبر و دیوانه کننده را با هم مرور کنیم.

پیتزا سیب زمینی
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم
100 گرم پیتزا سیب زمینی 436 کالری

پیتزا سیب زمینی یا سیب زمینی پیتزایی

هرطور به طرز تهیه پیتزا سیب زمینی تنوری یا غیر تنوری و معمولی نگاه کنید، با یک غذای مهیج و ضد افسردگی رو به رو خواهید شد. حتی طرز تهیه پیتزا با نان تست نیز شما را به وجد خواهد آورد چه برسد به اینکه پیتزا را با سیب زمینی تهیه کنید. پس با ما همراه شوید تا مراحل تهیه این پیتزای خوش رنگ و لعاب را ببینیم.

مواد اولیه برای تهیه پیتزا سیب زمینی

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب زمینی 4 عدد متوسط
فلفل دلمه‌ای 1 عدد
سوسیس 2 عدد
روغن به میزان لازم
رب گوجه فرنگی یا سس کچاپ به میزان لازم
گوجه فرنگی 1 عدد
پنیر پیتزا به میزان لازم
نمک، فلفل و آویشن به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی

در ادامه با طرز تهیه پیتزا سیب زمینی بدون فر و همینطور با فر با شما هستیم. طرز تهیه در هر دو روش یکسان است. فقط در انتها با در نظر گرفتن شرایط خود می‌توانید پیتز سیب زمینی را در فر قرار دهید یا آن را در تابه و بر روی گاز آماده کنید. همچنین در این طرز تهیه میزان پنیر پیتزا، روغن، رب گوجه فرنگی ، سس کچاپ و ادویه جات به شما بستگی دارد. همچنین به انتخاب خود می‌توانید از روغن یا کره استفاده کنید.

دیگه مثل قبلا سیب زمینی سرخ نکن! | مخصوص وقتایی که ترکیب پیتزا و سیب زمینی میخوای! | طرز تهیه سیب زمینی شکم پر پنیری + ویدئو

  • مرحله اول : در مرحله اول ابتدا باید پوست سیب زمینی‌ها را گرفته و آنها را بشویید. سپس سیب زمینی‌ها را به صورت حلقه‌های نیم سانت نیم سانت برش زده و بعد از آن بر روی سطح آنها با یک چاقوی تیز چند برش ایجاد کنید.
  • مرحله دوم : در مرحله بعد از طرز تهیه پیتزا سیب زمینی با پنیر ، فر را روشن کنید. درجه آن را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا محیط داخلی فر شما به خوبی گرم شود. بعد از آن با استفاده از یک برس آشپزخانه بر روی سطح سیب زمینی‌ها روغن یا کره آب شده بزنید. به این منظور کره را باید به روش بن ماری آب کرده باشید.
  • مرحله سوم : در ادامه کمی نمک بر روی برش‌های سیب زمینی‌ها بپاشید. حالا کف سینی فر را چرب کنید یا سطح آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  • مرحله چهارم : در گام بعد از طرز تهیه پیتزا سیب زمینی باید برش‌های آغشته به روغن و نمک سیب زمینی را درون سینی فر قرار دهید و بعد از آن سینی فر را در طبقه میانی و وسط فر بگذارید. حالا درب فر را ببندید و اجازه دهید تا در مدت ۱۵ دقیقه سیب‌زمینی‌ها درون فر به خوبی مغزپخت شوند.
  • مرحله پنجم : در حین پخته شدن سیب زمینی‌ها، گوجه فرنگی را بشویید. سپس آن را نیز به شکل ریز و نگینی خرد کنید.
  • مرحله ششم : در مرحله بعد نایلون روی سطح سوسیس‌ها را از آنها جدا کنید. حالا سوسیس‌ها را نیز نگینی و ریز خرد کنید. برای تهیه این پیتزا می‌توانید از طرز تهیه پیتزا سیب زمینی سرخ کرده نیز کمک بگیرید. طرز تهیه این دو غذا تقریبا مثل هم هستند. بعد از خرد کردن سوسیس‌ها، فلفل دلمه‌ای را نیز شسته و آن را قاچ کنید. سپس دانه‌های درون فلفل دلمه‌ای را خارج کرده و این سبزی معطر، خوشبو و خوش طعم را نیز به صورت ریز و نگینی خرد کنید.
  • مرحله هفتم : درست ۱۵ دقیقه کافی است تا سیب زمینی‌های شما درون فر کاملاً پخته شوند. حالا درب فر را باز کنید و سینی حاوی سیب زمینی‌های پخته شده را از فر بیرون آورید. بهتر است اجازه دهید تا سیب زمینی‌های شما خوب خنک شود تا سطح آنها نرم نباشد.
  • مرحله هشتم : در گام بعد یک کاسه مناسب را انتخاب کرده و درون آن رب‌گوجه فرنگی یا سس کچاپ، روغن زیتون، نمک، آویشن و فلفل بریزید. حالا تمامی مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید. در نهایت شما باید یک سس یکدست و خوشرنگ داشته باشید.
  • مرحله نهم : بعد از آن با استفاده از برس آشپزخانه سطح سیب زمینی‌های پخته و آماده شده را به سسی که تهیه کرده‌اید، آغشته کنید. این طرز تهیه با طرز تهیه پیتزا سیب زمینی رنده شده شباهت زیادی دارد. تنها تفاوت این دو غذا در ورقه‌ای بودن و یا رنده شدن سیب زمینی‌ها است.
  • مرحله دهم : در ادامه این طرز تهیه پنیر پیتزا را بر روی سیب زمینی‌ها بریزید. حالا گوجه فرنگی‌ها را به همراه سوسیس و فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده بر روی پنیر پیتزاها قرار دهید و در نهایت مجدداً سطح سیب زمینی‌ها را با پنیر پیتزا بپوشانید.
  • مرحله یازدهم : بعد از آماده شدن، تمام سیب زمینی‌ها را در سینی فر گذاشته و سینی را مجددا درون فر قرار دهید. درست مانند طرز تهیه پیتزا سیب زمینی و قارچ در این طرز تهیه هم شما به مدت زمان ۲۰ دقیقه الی ۳۰ دقیقه احتیاج خواهید داشت تا در نهایت غذایتان آماده شود.
  • مرحله دوازدهم : به محض اینکه پنیر پیتزاها آب شدند قسمت گریل فر را روشن کنید و اجازه دهید که سطح روی آنها به خوبی خوشرنگ و طلایی شود. در نهایت بعد از اینکه پنیر پیتزاهای شما طلایی رنگ شدند شما باید سینی فر را از آن خارج کرده و اجازه دهید تا پیتزا سیب زمینی شما خنک شود. بعد از آن پیتزا سیب زمینی‌ها را در ظرف سرو نهایی قرار داده و نوش جان کنید.

دستور تهیه نیز، شما را با یک طعم جدید و جذاب روبه‌رو می‌کند.

پیتزاهای قبل از تو سوءتفاهم بود !

در این طرز تهیه جذاب شما می‌توانید به جای سوسیس از ژامبون هم استفاده کنید. حتی می‌توان از ذرت نیز برای داشتن یک پیتزا سیب زمینی لذیذ استفاده کرد. اما فراموش نکنید که در نهایت این شما هستید که برای مواد اولیه در پیتزا سیب زمینی تصمیم می‌گیرید. اینکه مخلفات این پیتزا چه موادی باشند برعهده ذائقه شماست. در این مطلب ما سعی کردیم که این طرز تهیه را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم تا در نهایت آن را در خانه تهیه کنید و لذت ببرید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۴۷ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه