ارسال به دیگران پرینت

هیجان انگیز | فیلم هیجان انگیز

اگر دنبال فیلم هیجان انگیزی که آدرنالین خون‌ات بره بالا پس ببین! | معرفی ۱۰ فیلم اکشن

اگر دوست دارید فیلم هیجان انگیز ببینید و فیلمی سراغ ندارید پس این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در ادامه برای اطلاع از اسامی ۱۰ فیلم هیجان انگیز با همراه باشید.

اگر دنبال فیلم هیجان انگیزی که آدرنالین خون‌ات بره بالا پس ببین! | معرفی ۱۰ فیلم اکشن

اگر دنبال فیلم هیجان انگیزی که آدرنالین خون‌ات بره بالا پس ببین!

اگر دوست دارید فیلم هیجان انگیز ببینید و فیلمی سراغ ندارید پس این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در ادامه برای اطلاع از اسامی ۱۰ فیلم هیجان انگیز با همراه باشید.

بیشتر مجرمان رویای سناریوی سریال  سرقت پول  یا Money Heist را در سر می پرورانند که در آن بزه و جرمی بی نقص را اجرا می کنند و با موفقیت فرار می کنند. با این حال، اوضاع به ندرت به این شکل پیش می رود، حداقل نه در هالیوود. در طول سال ها، مخاطبان با صدها فیلم درباره شخصیت های تبهکاری مواجه شده اند که قصد دارند کاری غیرقانونی انجام دهند اما همه چیز اشتباه پیش می رود. در میان این فیلم های متعدد، تعداد کمی از آن ها در ذهن خریدار بلیط یا استریمر می مانند، زیرا این فیلم ها عمدتاً یک خط داستانی کلیشه ای را دنبال می کنند که در آن ها تبهکارانی مرتکب جرم می شوند، سعی می کنند فرار کنند و سپس جلویشان گرفته می شود. اما برخی فیلم ها سناریوهای هوشمندانه و شخصیت های جذابی دارند که مخاطب را تا پایان درگیر خود می کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم مسحور کننده آشنا کنیم در مورد اقدامات تبهکارانه ای که طبق نقشه پیش نمی روند.

10 فیلم جذابی که در آن ها خلافکاران به دام می افتند

۱۰- Dog Day Afternoon (1975)

مدت کوتاهی پس از بازی در نقش دو برادر به نام های مایکل و فردو کورلئونه در فیلم  پدرخوانده: قسمت دوم ، آل پاچینو و جان کازال در فیلم  بعدازظهر سگی  دوباره به هم می پیوندند، جایی که مجرمان داستان سعی می کنند از یک بانک سرقت کنند اما متوجه می شوند که بیشتر از ۱,۱۰۰ دلار در صندوق های بانک وجود ندارد چون درست بعد از خالی کردن روتین صندوق های بانک از پول، دست به سرقت زده اند. در این فیلم، جذابیت رابطه بین دو بازیگر درست همانند چیزی بود که فیلم افسانه ای مافیایی قبل ترشان دیده بودیم. پاچینو نقش رییس را بازی می کند و کازال نقش تبهکاری بی حال را بازی می کند که پشیمانی از این خطا در صورتش موج می زند.

برای بیشتر سارقان بانک، انگیزه سرقت تنها ثروتمند شدن است در حالی که در مورد سانی (پاچینو)، او تنها می خواهد هزینه عمل جراحی تغییر جنسیت معشوقش را تامین کند. علاوه بر این، او به اندازه کافی به گروگان ها اهمیت می دهد تا برایشان پیتزا سفارش دهد. به همین دلیل، مخاطبان چاره ای جز دلسوزی و همراهی با او ندارند.  بعدازظهر سگی  از استفاده از تعداد زیادی تبهکار در داستان نیز خودداری می کند. تنها سانی و سال (کازال) به عنوان خلافکار و سارقان بانک در داستان وجود دارند، بنابراین داستان بسیار متمرکزتر است.

10 فیلم جذابی که در آن ها خلافکاران به دام می افتند

۹- Before the Devil Knows You’re Dead (2007)

پیش از آنکه شیطان بفهمد مرده ای ، به لطف داستان غنی اش یک شاهکار تمام عیار است. در این فیلم، برادران اندی و هنک تصمیم می گیرند از فروشگاه جواهرات والدینشان سرقت کنند زیرا هر دوی آن ها نیاز مبرمی به پول دارند. این سرقت ظاهراً آسان زمانی به فاجعه تبدیل می شود که سارق بیش از حد جسور و خشن شده و در نتیجه مادر دو بردار کشته می شود. پدر آن ها که به شدت عصبانی است مصم است تا مجرمان را شکار کند، غافل از اینکه فرزندانش در این کار دست دارند.

دغدغه‌های شکیرا خواننده مشهور بعد از جدایی از پیکه | مصاحبه شکیرا درباره زندگی جدیدش

به همان اندازه که نقشه سرقت جذاب و سرگرم کننده است، پیش از آنکه شیطان بفهمد مرده ای فقط در مورد تعقیب و گریز و تحقیقات پلیسی نیست. این فیلم مجموعه ای از فریبکاری ها و نقشه های درهم تنیده است، به ویژه رابطه هنک با همسر اندی. فیلم همچنین یک پایان فراموش نشدنی دارد که در آن پدر یکی از دو پسرش را با بالش خفه می کند، قبل از این که با جسارت تمام و مانند انسانی بیروح از محل جنایت خارج شود.

10 فیلم جذابی که در آن ها خلافکاران به دام می افتند

۸- The Killing (1956)

باورکردنی نیست که جرم در فیلم  کشتن  (استنلی کوبریک) با توجه به دقت و ریزبینی نقشه، اشتباه پیش می رود، اما هر زمان که مجرم ادعا کند که این «آخرین جرم» آن ها است، مخاطبان با اطمینان می توانند بگویند که همه چیز از هم می پاشد. نقشه توسط یک مجرم حرفه ای به نام جانی کلی طراحی شده است که قصد دارد ۲ میلیون دلار از اتاق شمارش پول های یک پیست مسابقه سرقت کند و با همسرش زندگی خوب و بی دردسری را آغاز کند.

کلی انواعی از نیروهای زبده و واجد شرایط را استخدام می کند، از یک افسر دروغگو گرفته تا یک تیرانداز، و آن ها فکر همه جا را کرده اند تا مطمئن شوند که همه چیز به خوبی پیش می رود. متاسفانه یکی از آن ها تصمیم می گیرد برای تحت تاثیر قرار دادن همسر خیانتکارش، نقشه سرقتشان را برای او بازگو کند. او هم که زنی بسیار شیطان صفت است، خود فردی را استخدام می کند تا از سارقان سرقت کند. از آنجا به بعد، همه چیز به بیراهه می رود.

10 فیلم جذابی که در آن ها خلافکاران به دام می افتند

۷- Fargo (1996)

اتفاقاتی که در فیلم موفق دهه ۹۰ برادران کوئن رخ می دهد، شاید باور کردنی نباشد، با این حال  فارگو  بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. در اینجا مخاطبان ویلیام اچ. میسی را می بیند که همان نقشه هایی که در سریال Shameless از او دیده بودیم را طراحی می کند . شخصیت او، جری، ترتیبی می دهد که همسرش ربوده شود تا بتواند از پدر ثروتمندش باج بگیرد، اما هیچ چیز آنطور که او تصور می کند پیش نمی رود.

طمع، خیانت و بی دقتی اصلی ترین مقصران این ماموریت شکست خورده هستند. تبهکارانی که او استخدام می کند به یک سرباز شلیک می کنند و خود را به اهدافی برای پلیس دیگری تبدیل می کنند، در حالی که جری به این دو تبهکار دست و پاچلفتی می گوید که باج مورد نظر او ۸۰ هزار دلار خواهد بود و سپس به پدرزنش به دروغ می گوید که آدم ربایان ۱ میلیون دلار درخواست کرده اند. همانطور که همه انتظار دارند، نقشه آن ها ذره ای طبق پیش بینی ها پیش نمی رود.

10 فیلم جذابی که در آن ها خلافکاران به دام می افتند

۶- Quick Change (1990)

طرفداران بیل ماری همیشه می توانند از او انتظار کمدی داشته باشند، مهم نیست که فیلم چقدر جدی است و وقتی شخصیت او در فیلم  تغییر سریع ، شاهد سرقت او از یک بانک هستند، تماشاگران شروع به لحظه شماری می کنند تا ببینند که چه زمانی کنترل اوضاع از دست او خارج شده و موضوع کمدی می شود. گریم (ماری) با لباس دلقک ها، پس از بستن دینامیت تقلبی به کمرش، یک میلیون دلار می دزدد. در حالی که او و دو همدستش در حال فرار هستند، سرنوشت به هر شکل ممکن علیه آن ها توطئه می کند.

از گم شدن در بزرگراه بروکلین – کوئینز گرفته تا دیدار با سارق دیگری که از آن ها دزدی می کند، این سه سارق هرگز فرصت استراحت و آرامش پیدا نمی کنند. لحظات کمدی زیادی نیز در فیلم وجود دارد، به ویژه دو مورد که شخصیت ها خود را بی هوش می کنند. این فیلم در مقایسه با دیگر آثار این بازیگر، به راحتی یکی از فیلم های بی نظیر و دیدنی بیل ماری خواهد بود که نباید از دست بدهید.

10 فیلم جذابی که در آن ها خلافکاران به دام می افتند

۵- Set It Off (1996)

هالیوود همیشه بر این فرضیه تاکید داشته که بهترین و بی نقص ترین جرم ها توسط مردان اجرا می شود، بنابراین  منفجرش کن  یک داستان بسیار تازه و متفاوت است. در این فیلم چهار بازیگر سرشناس سیاه پوست (ویویکا فاکس، کویین لطیفه، جیدا پینکت اسمیت و کیمبرلی الیس) در نقش سرایدارانی بازی می کنند که از حقوق ناچیز خود خسته شده و برای کسب درآمد بیشتر شروع به سرقت از بانک ها می کنند. وقتی کارفرمای آن ها پول ها را از آن ها می دزدد و پس از درگیری، او را می کشند، همه چیز به بیراهه می رود. آن ها سپس تصمیم می گیرند که آخرین سرقت خود را انجام دهند، اما این یکی به خوبی سرقت های قبلی شان پیش نمی رود.

به لطف انتخاب های موسیقایی و کادربندی های دوربین عالی و بی نقصی که اضطراب را برجسته می کنند، فضای پرتنش داستان هرگز فروکش نمی کند. به هر حال، این فیلم زاییده مغز متفکر یکی از نادیده گرفته شده ترین کارگردانان هالیوود یعنی اف. گَری گری است، کارگردانی که علیرغم ساخت فیلم هایی چون Straight Outta Compton, Law Abiding Citizen, و The Fate of the Furious هرگز سرخط خبرها نبوده است، اما هر بیننده ای که منفجرش کن را تماشا کند، احتمالاً به سراغ دیگر فیلم های او نیز خواهد رفت.

10 فیلم جذابی که در آن ها خلافکاران به دام می افتند

۴- Reservoir Dogs (1992)

برای شروع حرفه کارگردانی،  سگ های انباری  فیلمی بسیار قابل توجه و برجسته است. این فیلم درباره شش مجرمی است که پس از کمین نیروهای پلیس مجبور می شوند پس از شروع یک سرقت، راهشان برای فرار را با تیراندازی باز کنند. آن ها در حالی که در یک انبار مخفی شده اند، متوجه می شوند که از قبل برایشان نقشه کشیده بودند و نقشه آن ها لو رفته بود و البته یکی از آن ها در واقع یک افسر مخفی پلیس است.

به طور کلی، سگ های انباری فیلمی بسیار خونین است، اما به دلیل هنری که در آن نهفته است، یک شاهکار است. کوئنتین تارانتینو برای قوی تر کردن فیلم و در عین حال بازی با نقاط قوت بازیگران مطرحش، به شدت به تقلید ادبی و ادای احترام به فیلم های برجسته تاریخ سینما متکی است. خود سرقت هیچ وقت نشان داده نمی شود، بنابراین طرفداران فرصت زیادی برای لذت بردن از هرج و مرجی که در ادامه سرقت به وجود می آید، دارند.

10 فیلم جذابی که در آن ها خلافکاران به دام می افتند

۳- Ambulance (2022)

منتقدان سینمایی همیشه در مورد آثار مایکل بی حرف های تندی برای گفتن داشته اند، با این حال این کارگردان به طرز شگفت انگیزی پس از اکران فیلم  آمبولانس  مورد تحسین اکثر منتقدان قرار گرفت. در این فیلم ویل شارپ (یحیی عبدالمتین دوم)، کهنه سربازی است که از برادر خوانده اش دنی (جیک جیلنهال) برای عمل جراحی همسرش کمک مالی می خواهد و این دو در نهایت به ایده سرقت از یک بانک می رسند. اما این نقشه زمانی خراب می شود که یک افسر می آید تا با یکی از تحویلداران بانک قرار عاشقانه بگذارد. در ادامه تیراندازی بین پلیس و سارقان آغاز می شود و پس از آن دو برادر سوار بر یک آمبولانس فرار می کنند.

آمبولانس به شدت از نقاط قوت بازیگران اصلی خود بهره می برد در شرایطی که هر دوی آن ها هیچ گاه بازی های بدی از خود نشان نداده اند. همچنین کارگردان راه های ابتکاری و خلاقانه ای برای طولانی کردن آنچه که باید یک تعقیب و گریز سریع باشد، پیدا می کند. برای بیش از ۲ ساعت، آمبولانس به حرکت خود ادامه می دهد و زمانی که بالاخره اوج داستان فرا می رسد، مشخص می شود که ارزش صبر کردن را داشته است.

10 فیلم جذابی که در آن ها خلافکاران به دام می افتند

۲- Heat (1995)

دومین همکاری مشترک بین آل پاچینو و رابرت دنیرو تا به امروز، هنوز هم به وفور مورد بحث قرار می گیرد و دلیل اصلی آن بازی موش و گربه جذاب بین نیل مک کالی (دنیرو) سارق و ستوان وینسنت هانا از پلیس لس آنجلس (پاچینو) است. برای نیل، اوضاع زمانی خراب می شود که مردانش در جریان سرقت محموله ای به ارزش ۱.۶ میلیون دلار از یک خودروی زرهی، نگهبانان را می کشند.

بنابراین بخش عمده ای از زمان فیلم  مخمصه  به درگیری نیل با تیم خودش اختصاص دارد، در شرایطی که هانا به آرامی تلاش می کند تا او را به دام بیندازد. عطش سارق اصلی داستان برای انتقام گرفتن نیز به نوبه خود به اشتباه بزرگ او تبدیل می شود. در یک لحظه، او فرصت آسانی برای فرار پیدا می کند اما تصمیم می گیرد ابتدا به سراغ یکی از همکاران سابقش برود. این اقدام او را در رادار هانا قرار می دهد و منجر به یکی از رضایت بخش ترین تعقیب و گریزهای نهایی در تاریخ سینما می شود.

10 فیلم جذابی که در آن ها خلافکاران به دام می افتند

۱- The Getaway (1972)

در دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی، هیچ کس بهتر از استیو مک کویین نقش یک مرد خونسرد و جذاب را بازی نمی کرد. فیلم  گریز  پس از آن ساخته شد که مک کویین در فیلم  بولیت ،   فورد موستانگ GT خود را در خیابان های سان فرانسیسکو حسابی گرداننده بود، پیش از آن سوار بر یک موتورسیکلت در حال فرار از اردوگاه اسرای جنگی آلمان در  فرار بزرگ  باشد.

در این فیلم، یک تاجر فاسد به داک (مک کویین) کمک می کند تا در ازای سرقت از بانک به همراه تیمی که در اختیارش قرار خواهد گرفت، به او کمک کند تا آزادی مشروط پیدا کند. مراحل اولیه عملیات به خوبی پیش می رود تا زمانی که غرور و بی دقتی باعث خراب شدن نقشه سرقت می شود. داک باهوش پول ها را می گیرد و سعی می کند با همسرش به مکزیک فرار کند، اما این سفر آسان نیست چون هم ماموران پلیس و هم اشرار آن ها را تعقیب می کنند.

 
منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه