ارسال به دیگران پرینت

کره شمالی | رهبر کره شمالی

بازدید رهبر کره شمالی از بمب افکن های راهبردی با قابلیت حمل سلاح هسته ای در روسیه | روسیه و کره شمالی علیه ایالات متحده خواهند شد؟

رهبر کره‌شمالی روز شنبه بمب‌افکن‌های راهبردی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را در روسیه مورد بازدید قرار داد.هم اکنون رهبر کره‌شمالی میهمان کرملین است.در ادامه خبر با ما همراه باشید.

بازدید رهبر کره شمالی از بمب افکن های راهبردی با قابلیت حمل سلاح هسته ای در روسیه | روسیه و کره شمالی علیه ایالات متحده خواهند شد؟

روسیه و کره شمالی علیه ایالات متحده خواهند شد؟

 رهبر کره‌شمالی روز شنبه بمب‌افکن‌های راهبردی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را در روسیه مورد بازدید قرار داد.هم اکنون رهبر کره‌شمالی میهمان کرملین است.در ادامه خبر با ما همراه باشید.

به گزارش رسانه‌های دولتی روسیه، کیم جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی روز شنبه بمب‌افکن‌های راهبردی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را در روسیه مورد بازدید قرار داد. این در حالی است که سفر او نگرانی‌ها از تعمیق روابط نظامی دو کشور علیه دشمن مشترک، یعنی ایالات متحده را برانگیخته است. «چو سانگ هون» در گزارش ۱۶سپتامبر در نیویورک‌تایمز نوشت، کیم صبح شنبه (۲۵شهریورماه) با قطار زرهی خود به منطقه پریمورسکی، در شرق دور روسیه رسید. به گزارش «ریانووستی» در آنجا، سرگئی شویگو، وزیر دفاع و دیگر افسران ارشد ارتش روسیه موشک مافوق صوت «کینژال» روسیه را که روی یک «میگ ۳۱» نصب شده بود و همچنین سه عنصر کلیدی دیگر نیروی هسته‌ای روسیه را به او نشان دادند: بمب‌افکن استراتژیک توربوپراپ « Tu-۹۵MS»، بمب‌افکن‌های مافوق صوت « Tu-۱۶۰» و « Tu-۲۲M۳».

هنگامی که شویگو در ماه ژوئیه از پیونگ‌یانگ بازدید کرد، کیم او را به نمایشگاه موشک و سایر تسلیحات برد و این نگرانی را ایجاد کرد که روسیه برای دریافت مهماتی که به‌شدت در جنگ اوکراین به آن نیاز دارد، به کره‌شمالی روی آورده است. مقامات ایالات متحده بارها هشدار داده‌اند که کره‌شمالی قبلا گلوله‌های توپخانه و راکت‌های مازاد ارتش را به روسیه ارسال می‌کرده و در مقابل از فناوری روسیه برای ارتقای قابلیت‌های نظامی خود استفاده می‌کند. چشم‌انداز چنین مبادلات نظامی چالش مضاعف برای واشنگتن ایجاد می‌کند: تسلیحات متعارف از کره‌شمالی می‌تواند به مسکو کمک کند تا تهاجم خود به اوکراین را طولانی‌تر کند؛ درحالی‌که کمک فنی روسیه می‌تواند تهدید هسته‌ای کره‌شمالی را علیه ایالات متحده و متحدانش در منطقه یعنی کره‌جنوبی و ژاپن گسترش دهد.

سفر کیم به روسیه در هفته جاری این نگرانی‌ها را عمیق‌تر کرده است. دیدار با ولادیمیر پوتین در روز چهارشنبه (۲۲شهریورماه) در پایگاه فضایی ووستوچنی به پوتین فرصتی داد تا فناوری‌های ماهواره‌ای و موشکی کشورش را به نمایش بگذارد. دو روز بعد، کیم از شهر «کامسامولسک بر آمور» بازدید کرد و در آنجا به یک کارخانه جت‌های جنگی رفت. روز شنبه، علاوه بر فرودگاهی در آرتیوم، در منطقه پریمورسکی، کیم از بندر ولادی وستوک بازدید کرد تا از ناوگان دریایی خاور دور روسیه که شامل زیردریایی‌های هسته‌ای است، دیدن کند. این تور گردشی، نوع فناوری‌های نظامی پیشرفته‌ای را که کیم برای کشورش آرزو دارد، مورد تاکید قرار داد. تقویت ارتش کره شمالی از زمانی که کیم در سال۲۰۱۱ پس از مرگ پدرش به قدرت رسید، اولویت اصلی او بوده است.

رئیس‌جمهوری به نیویورک می‌رود

در زمان کیم فعلی، کره‌شمالی آزمایش‌های موشکی بالستیک هسته‌ای و قاره‌پیما و همچنین موشک‌های دیگری را که گفته بود برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی شده‌اند، توسعه داده است. کیم گفته است که می‌خواهد یک زیردریایی پیشران هسته‌ای بسازد. اما سال‌ها طول کشید تا کشورش اولین زیردریایی خود را با قابلیت شلیک موشک‌های هسته‌ای رونمایی کند. زمانی که این امر در ماه جاری عملیاتی شد، کره‌جنوبی ابراز تردید کرد که بتواند به‌طور عادی کار کند. «پل سون» هم در گزارش دیگری در نیویورک‌تایمز نوشت، اگرچه رئیس‌جمهور روسیه، هیچ‌یک از تسلیحات را به کیم وعده نداده و متعهد شده که به تحریم‌های سازمان ملل مبنی بر ممنوعیت انتقال آنها پایبند باشد؛ اما سفر کیم حاوی یک تهدید ضمنی بود: یعنی آنچه به گفته تحلیلگران خطر فزاینده مربوط به روابط گرم پوتین با رهبرانی است که می‌توانند برای غرب مشکل ایجاد کنند.

در عین حال، به گفته مقامات آمریکایی، پوتین در حال یافتن منابع جدید تسلیحات و مهمات برای جنگ خود علیه اوکراین است. «آندریا کندال تیلور» کارشناس ارشد مرکز امنیت جدید آمریکا گفت: «فکر می‌کنم این واقعا جدی است. فقط این نیست که این امر به روسیه کمک می کند تا فشار غرب را کاهش دهد و جنگ در اوکراین را حفظ کند. پیامد مهم‌تر این است که روسیه در واقع چالش‌های دیگری را که ایالات متحده با آن مواجه است، تقویت می‌کند.»

رئیس‌جمهور روسیه خود را به‌عنوان رهبر مقاومت جهانی در برابر ایالات متحده معرفی می‌کند. پوتین روابط با «محور کشورهای تحریم‌شده» توسط غرب را تقویت می‌کند که این امر چالشی برای ایالات متحده است. از یکسو روابط با ایران را تقویت کرده و از سوی دیگر، در سن‌پترزبورگ با رهبران آفریقایی نشست صمیمانه برگزار می‌کند. در کاخ کرملین در کنار اسد نشسته و با هم عکس می‌گیرند و اکنون هم رهبر کره‌شمالی میهمان کرملین است. رهبر کره‌شمالی در دیدار با پوتین از «مبارزه مقدس» علیه «گروه شیطانی» در غرب سخن می‌گفت. پوتین روز جمعه در کنار یک رهبر دیگر همسو علیه غرب (رئیس جمهور بلاروس) گفت که اعتقاد واشنگتن به استثنایی بودنش «مشکل اصلی روابط بین المللی امروز» است. اما به گفته تحلیلگران، نزدیکی فزاینده بین پوتین و دیگر رهبران ضدغربی پیامدهای جدی برای امنیت ملی ایالات متحده دارد.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه