ارسال به دیگران پرینت

کربلا | کربلا با هوش مصنوعی | تصور هوش مصنوعی از کربلا

هوش مصنوعی چه تصوری از کربلا دارد؟ | این تصاویر از کربلا شما را شوکه می‌کند

تصور هوش مصنوعی از کربلا چیست؟ در ادامه تصاویر کربلا با هوش مصنوعی را ببینید. کربلا با هوش مصنوعی شما را شوکه خواهد کرد.

 هوش مصنوعی چه تصوری از کربلا دارد؟ | این تصاویر از کربلا شما را شوکه می‌کند

 

کربلا با هوش مصنوعی

تصور هوش مصنوعی از کربلا چیست؟ در ادامه تصاویر کربلا با هوش مصنوعی را ببینید. کربلا با هوش مصنوعی شما را شوکه خواهد کرد.

معرفی شهر کربلا

کربلا در جنوب کشور عراق و در ناحیه غربی رود فرات واقع شده است. این شهر تا بغداد پایتخت عراق ۹۷ کیلومتر فاصله دارد. کربلا مطابق با آماری که در سال ۲۰۱۴ گرفته شده است، جمعیتی معادل ۶۹۰۱۰۰ نفر دارد. کربلا بارها مورد حمله تروریستی قرار گرفته است و این موضوع سبب کند شدن روند پیشرفت آن شده است. اما بااین‌حال محبوبیت خود را از دست نداده است و همچنان در میان مردم جهان به‌خصوص مسلمانان بسیار محبوب است.
تاریخ شهر کربلا به قبل از اسلام و دوران بابل برمی‌گردد. این شهر قبل از اسلام قبرستانی برای مسیحیان بوده است. تاریخ شهرسازی به ۱۲ محرم سال ۶۱ هجری قمری برمی‌گردد. ساخت شهر ۲ روز پس از حادثه عاشورا آغاز شد.
این شهر با ایران ۱ ساعت و نیم اختلاف‌زمانی دارد و زبان رسمی آن عربی و کردی است. همچنین واحد پول کربلا دینار نام دارد.

جاهای دیدنی و گردشگری شهر کربلا

کربلا جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. این جاذبه‌ها را به چند دسته مختلف می‌توان تقسیم کرد.

اماکن زیارتی کربلا

کربلا تاریخ طولانی دارد و قدمت آن به اندازه عاشورا است. کربلا اماکن زیارتی بسیار زیادی را در خود جای داده است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:
حرم امام حسین (ع):  بارگاه امام حسین (ع) توسط مختار ثقفی ساخته شده است. با وجود اینکه این بارگاه بارها مورد حمله قرار گرفته و تخریب شده ولی حال و هوای بسیار خوب و آرام‌بخشی دارد. پیکر پاک فرزندان امام حسین یعنی حضرت علی‌اکبر و علی‌اصغر نیز در این حرم دفن شده است.
حرم حضرت عباس (ع):  حرم حضرت عباس فرزند بزرگوار حضرت علی (ع) که در واقعه کربلا حضور داشت، در این شهر واقع شده است. این حرم در فاصله ۳۷۸ متری و در بخش شمال شرقی حرم امام حسین (ع) واقع شده است. به حد فاصل این دو حرم، بین‌الحرمین گفته می‌شود.
قتلگاه امام حسین و حضرت عباس (ع):  گودال قتلگاه مکانی است که امام حسین در آن به شهادت رسیده است. این مکان در جنوب غربی حرم واقع شده است. نهر علقمه نیز مکانی است که حضرت عباس در آن به شهادت رسیده است.
تل زینبیه:  در نزدیکی حرم امام حسین (ع) تپه‌ای به نام تل زینبیه واقع شده است. این مکان جایی است که حضرت زینب برای مشاهده جنگ در آنجا می‌ایستاده است.
خیمه‌گاه امام حسین (ع):  در ۲۵۹ متری حرم امام حسین مکانی وجود دارد که محل خیمه زدن لشکر امام حسین (ع) در واقعه عاشورا بوده است. این منطقه با ضریحی پوشش داده شده است. در زیر این مکان چاه بثرالعباس واقع شده است.
حرم طفلان مسلم:  آرامگاه دو طفل مسلم بن عقیل که پس از عاشورا به اسارت گرفته شدند، در کربلا قرار دارد. این دو طفل در کنار رود فرات به شهادت رسیدند.
مرقد شهدای کربلا:  علاوه بر حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس، پیکر ۷۲ تن از شهدای کربلا نیز در نزدیکی حرم دفن شده است. در بخش جنوب غربی حرم امام حسین (ع) پنجره نقره‌ای وجود دارد که قبور شهدا در آن قابل‌مشاهده است.
از دیگر مکان‌های زیارتی شهر کربلا می‌توان به مرقدهای حربن یزید ریاحی، سید ابراهیم مجاب، حبیب بن مظاهر، ابن فهدحلی، ابن حمزه و امامزاده اخرس بن کاظم اشاره کرد.

مکان‌های تاریخی

مقصد اصلی گردشگران کربلا، مکان‌های زیارتی است. بااین‌حال مکان‌های تاریخی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد.
آرامگاه امیرکبیر:  امیرکبیر از برجسته‌ترین صدراعظم‌های ایران بوده است که در زمان خود خدمات بسیار زیادی به ایران کرده است. پیکر امیرکبیر ابتدا در کاشان و شهر مشهد اردهال دفن شده بود اما بعد از مدتی به درخواست همسر امیرکبیر، پیکر آن به کربلا منتقل شد.
قلعه هندی:  این قلعه توسط آقا محمدخان قاجار ساخته شده است و هدف ساخت آن افزایش امنیت شهر بوده است.
قلعه اخیضر:  این قلعه در جنوب غربی کربلا و در سال ۷۷۵ میلادی ساخته شده است.
قصر عطشان:  قصر عطشان قصری است که ساخت آن به دوره عباسی مربوط می‌شود. امروزه تنها بخش‌هایی از دیوارهای این قصر باقی مانده است.

منبع : ورنداز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه