ارسال به دیگران پرینت

افزایش حقوق کارمندان | افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان

کارمندان منتظر افزایش حقوق باشند | افزایش حقوق 20 درصدی کارمندان از امشب

افزایش حقوق کارمندان در راه است. در ادامه صحبت های رئیس سازمان اداری و استخدامی در مورد افزایش حقوق کارمندان را بخوانید.

کارمندان منتظر افزایش حقوق باشند | افزایش حقوق 20 درصدی کارمندان از امشب

افزایش حقوق کارمندان

افزایش حقوق کارمندان در راه است. در ادامه صحبت های رئیس سازمان اداری و استخدامی در مورد افزایش حقوق کارمندان را بخوانید.

برای افزایش حقوق کارگران متوسط، افزایش 20 درصدی در نظر گرفته شد. رئیس سازمان اداری و استخدامی پیش از این با اشاره به اینکه در بودجه 1402 افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان را پیش بینی کرده ایم، گفت: برای مدل های مختلف این افزایش حقوق کارمندان سه سناریو در نظر گرفته شد که مدل دقیق این افزایش را نشان می دهد. در مورد حقوق و دستمزد کارکنان هنوز مشخص نیست و در نهایت باید دید در مجلس چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه حداقل حکم استخدامی 1402 برای حقوق بگیران معادل 1.2 برابر حداقل حکم استخدامی 1401 مزدبگیر موضوع بند 1 بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1401 است. اعمال امتیازات جزء 1 اصلاحی قانون بودجه سال 1401 با احیای حقوق کارگران و وجود بازنشستگان کشوری و لشکری.

شورای عمومی دیوان اداری بخشنامه مدیرکل دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور را در خصوص مالیات بر درآمد «سایر پرداختی به کارکنان اعم از کالا یا نیروی کار وجه نقد» صادر کرد. پرداخت ها در مناسبت های مختلف، کمک هزینه پوشاک.» و لغو…»

در پی دادخواست فردی به دیوان عدالت اداری با عنوان درخواست ابطال بخشی از نامه شماره 232/10041/س مورخ 15/5/1301 مدیرکل دفتر مدیریت ریسک مالیاتی و فناوری، هیئت مدیره سازمان امور مالیاتی کشور. رای سازمان امور به معافیت مزایای جانبی و مکمل های حقوقی. حقوق کارمندان دولت و کارگران از مالیات بر درآمد پرداخت می شود.

وی افزود: البته دولت باید در این باره لایحه ای به مجلس ارائه کند. اگر این امر محقق نشود، البته خود مجلس اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نماینده مردم نهاوند در شورای اسلامی بر استفاده از مدیران شایسته تاکید کرد و گفت: جابجایی مدیران موضوعی است که نمی خواهیم در آن دخالت کنیم اما انتظار داریم در جابجایی آنها رعایت شود.

وی تصریح کرد: در جابجایی مدیران باید اخلاق رعایت شود و عزل و القای آنها طبق روال و با احترام انجام شود. وی گفت: متاسفانه جابجایی یکی از مدیران شهرستان در 7 اسفند ماه صورت گرفت اسفند این اتفاق افتاد و حتی اجازه ندادند به بعد از تعطیلات نوروز موکول شود.

شهبازی در تشریح مشکلات این شهرستان گفت: متأسفانه یکی از عوامل عقب ماندگی نهاوند فرهنگ حاکم بر این شهرستان است که در اجرای پروژه های بزرگ صنعتی با موانع زیادی مواجه است.

وی گفت: مجوز معدن مس نهاوند را در سال گذشته اخذ کردیم اما متاسفانه موانعی در اجرا وجود داشته که البته با پیگیری کارها در حال انجام است.

نماینده مردم نهاوند در شورای اسلامی گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح می تواند جهش توسعه ای را در شهر و حتی منطقه به همراه داشته باشد و منجر به افزایش اشتغال در فاز اول بین 500 تا 2 هزار نفر شود. نفر و در مرحله بعد برای 8000 نفر شغل ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 16 طرح راهداری در نهاوند در حال اجراست، افزود: بسیاری از کارهایی که در سطح شهرستان انجام می شود بر اساس ارتباط موجود با مدیران کشور است که از جمله آنها اجرای 16 طرح در این منطقه است. 25 میلیارد تومان اعتبار نقدی برای توسعه راههای روستایی در نظر گرفته شده است.

شهبازی گفت: برای اجرای پروژه های صنعتی و عمرانی نظارت بر کارها و اخذ مجوزهای لازم داریم اما وظیفه اجرا بر عهده مسئولان و دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی است.

وی از خبرنگاران خواست در این خصوص مطالباتی را از مسئولان مطرح کرده و خواستار اجرای طرح های مربوطه شوند.

الف- برای کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت وظیفه عمومی و سایر مشمولان قانون مذکور و همچنین مستمری بگیران و مستمری بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان بیمه اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های مربوط. دستگاه های اجرایی به مبلغ بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (29658000) ریال.

ب- برای کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مبلغ شانزده میلیون و سی و چهار هزار و چهارصد (034400/16) ریال.

تبصره 3 در هر صورت رعایت حداقل دستور انتخاب شغل طبق بند (6) این تصویب نامه در رابطه با مستخدمین رسمی، پیمانی، قراردادهای کاری معین (مشخص) و کارکنان فهرستی برای پزشکان الزامی است. و پیراپزشکی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

3- بند (6) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

آیا می خواهید برای آزمون 1403 آماده شوید؟ قوی ترین آموزشگاه آزمون آنلاین

الف- در ابتدای بند مذکور جمله «در اجرای جزء (1) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1402 کل کشور» اضافه می شود.

ب- حکم «حداقل حکم کار یا قرارداد افراد شاغل در سال جاری یا در قالب قرارداد یا فهرست کار مشخص (مشخص) پزشکان و پیراپزشکان معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی». هفتاد میلیون (70.000.000 ریال)) تعیین شد.» حذف شد.

ج- در تبصره (1) بند مذکور، عبارت «و» صرفاً در محاسبه پاداش پایان خدمت موضوع بند (ه) قانون بودجه سال 1402 کل کشور و ذخیره مرخصی استحقاقی منظور شده است. در زمان بازنشستگی حذف می شود.

بر اساس ماده 10 ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور در خصوص پرداخت مزایای کارکنان دولت، دستگاه های اجرایی که عملکرد کلی آنها بر اساس مجموع امتیاز کسب شده در بخش دولتی و خصوصی در سال 1401 باشد، مشمول بخشنامه شماره 94912 مورخ 23/11/23 می باشند. . 1401) در سطح «ممتاز» و درجه «خوب» مجازند سالی یک بار به هر یک از کارکنان خود پاداشی به نام پاداش تشویقی تا سقف یکصد میلیون ریال (100.000.000) پرداخت کنند.

ماده 11- پرداخت های گاه به گاه تا مبلغ نشان داده شده در جدول زیر ممکن است به ذینفعان پرداخت شود.

به گفته معاون اول رئیس جمهور تا سقف 10 میلیون تومان در مناسبت های مختلف به حساب کارکنان واریز می شود.

در سال 1402 تغییر تصویب نامه تعیین ضریب حقوق کارمندان، هیات علمی دانشگاه ها و آموزشکده ها، قضات و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، هیأت وزیران در جلسه مورخ 05/01/1402 نامه شماره 3607/ت 61124 ح مورخ 15/01/1402 را با اصلاح ذیل تصویب کرد.

1- در بند (3) بعد از کلمه افزایش کلمه ضرب را اضافه کنید.

2- بند (5) به شرح زیر اصلاح و تبصره های (1) و (2) آن به قوت خود باقی است و متن زیر به عنوان تبصره (3) به بند مذکور اضافه می شود.

طبق ماده 83 قانون مالیات های مستقیم و تبصره 3 ماده 36 قانون کار، درآمد مشمول مالیات عبارتند از: دستمزد (دستمزد ثابت یا مزد یا مزد پایه). از این رو مزایا و مشوق هایی مانند سود مسکن. پول کالا و غذا و کمک هزینه عائله مندی یا حقوق اولاد جزء دستمزد ثابت و دستمزد پایه محسوب نمی شود. علاوه بر این، مبلغی که گاهی به صورت نقدی به کارگران پرداخت می‌شود، برای خرید لباس کار برای آن افراد تحت تکفل استفاده می‌شود و جزء حقوق یا دستمزد اصلی محسوب نمی‌شود.

مدیرکل مدیریت ریسک مالیاتی و دفتر فنی سازمان امور مالیاتی کشور نیز در پیش نویس دفاعی خود عنوان کرد:

بر اساس ماده ۸۳ قانون مالیات‌های مستقیم، درآمدهای زیر مشمول مالیات بر مزد می‌باشند: حقوق (حقوق ثابت، حقوق یا حقوق پایه) و مزایای شغلی اعم از مستمر یا ناپیوسته قبل و بعد از کسر معافیت‌های مالیاتی مقرر. در آن قانون. ماده 84 قانون مزبور همچنین مقرر می دارد: کمک هزینه مالیات بر درآمد سالانه مشمول مالیات بر مزد از یک یا چند منبع هر سال در قانون بودجه سالانه تعیین می شود.

منبع : جلدنیوز
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه