ارسال به دیگران پرینت

اتصال راه آهن به متروی تهران | راه آهن و متروی تهران

راه آهن به متروی تهران متصل می‌شود

آیا خبر اتصال راه آهن به متروی تهران درست است؟ در ادامه جزییاتی از اتصال راه آهن به متروی تهران را بخوانید.

راه آهن به متروی تهران متصل می‌شود

اتصال راه آهن به متروی تهران

آیا خبر اتصال راه آهن به متروی تهران درست است؟ در ادامه جزییاتی از اتصال راه آهن به متروی تهران را بخوانید.

یکی از خبرهایی که در چند هفته اخیر درباره خطوط حمل و نقل عمومی در تهران منتشر شد، خبر اتصال خط راه آهن به مترو بود. با توجه به جمعیت زیاد شهر تهران و سفرهای روزانه عده زیادی از افراد شهرستان ها و شهرهای مجاور، نیاز به سیستم حمل و نقل پیشرفته یکی از نیازهای اولیه این شهر به حساب می آید. اگر در یک روز کاری به تهران سفر کنید، خواهید دید که خیابان ها مملو از ماشین هایی است که به سمت محل کار یا تحصیل روانه می شوند و همچنان صف اتوبوس، مترو، تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل عمومی نیز بسیار طولانی هستند. همچنین اگر سفر خود را با نقشه مترو تهران یا BRT ادامه دهید، متوجه کمبود شدید قطار و اتوبوس نیز خواهید شد. اخیرا تصمیم بر آن شده تا اقداماتی در خصوص بهبود این شرایط صورت گیرد. اتصال راه آهن به مترو یکی از خبرهایی است که در این مقاله به صحت یا عدم واقعیت آن پرداخته و تأثیر آن بر شبکه حمل و نقل را بررسی می کنیم.

جزئیات خبر اتصال راه آهن به مترو

چندی پیش پیشنهادی مبنی بر اتصال خط راه آهن به خطوط متروی تهران مطرح شد تا تبادل مسافران بین این دو شبکه راحت‌تر انجام شود.‌ مسئولین مربوطه طی بررسی هایی که انجام داده اند، به نظر می رسد استقبال خوبی از این طرح به عمل آورده و نظر مثبتی نسبت به آن دارند. با توجه به اینکه ماهیت قطارهای راه آهن و شبکه مترو یکسان است، عده زیادی از افراد معتقدند که اجرای چنین ایده ای می تواند فکر خوبی باشد.

در حال حاضر در یکی از ایستگاه های مترو چنین اتفاقی افتاده و می بینیم که جا به جایی مسافران بسیار تسهیل شده است. ایستگاه «راه آهن» در خط ۳ متروی تهران یک خروجی در محوطه راه آهن تهران دارد. حالا طی عملیاتی که قرار است ۳۶ ماه به طول بینجامد، ایستگاه «شهر ری» که بین خط ۱ و ۶ مشترک است، به راه آهن سریع ‌السیر در حال احداث تهران- مشهد می پیوندد. علاوه بر آن، این خط می تواند به خطوط راه آهن حومه تهران- گرمسار نیز بپیوندد و تبادل مسافر میان آن ها انجام شود. مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری می تواند قدم مهمی در خصوص پیوند راه آهن با خطوط مترو باشد.

خطوط فعلی مترو چگونه به راه آهن متصل می شوند؟ 

همان طور که می بینید، در نقشه مترو تهران همه ایستگاه ها تقاطعی با خطوط راه آهن ندارند. از این رو نمی توان تعداد قابل توجهی از ایستگاه های موجود را به راه آهن پیوند داد. طی برنامه مطرح شده به نظر می رسد ۴ خط متروی دیگر از ۸ تا ۱۱ می توانند به نقشه اضافه شوند تا این پیوند به درستی برقرار شود. البته این مسئله فعلا در حد یک پیشنهاد است و باید به تأیید همه نمایندگان برسد تا اجرایی شود.  

بررسی چگونگی اتصال مترو به راه آهن در تهران

همان طور که گفته شد، شبکه یکپارچه ایستگاه شهر ری یکی از اقدامات اتصال شبکه راه آهن به خطوط مترو است و از سوی دیگر، بناست چند خط متروی جدید نیز به این مجموعه اضافه شوند. این خطوط در ادامه شرح داده شده اند:

●      خط ۸ مترو بین سرسبز تا مسعودیه کشیده خواهد شد. در این خط چندین تبادل قابل انجام است؛ مورد اول قابلیت تبادل مسافرین با توقفگاه ترمینال جنوب است. مورد دوم تبادل مسافرین با خط راه آهن حومه ای تهران - پرند است. مورد بعدی در خط حومه ای تهران- هشتگرد صورت می گیرد و نهایتا تبادل مسافرین را می توان در راه آهن میدان بهمن انجام داد.

●      خط ۱۰ مترو از وردآورد آغاز شده و تا فلکه سوم تهرانپارس کشیده می شود. در این خط امکان تبادل مسافر با این خطوط وجود دارد: تهران- تبریز، ارومیه، زنجان، اردبیل، رشت، خط حومه ای تهران-کرج، هشتگرد، قزوین و خط ریلی حومه غرب تهران.

●      خط ۱۱ مترو نیز از سه راه تقی آباد تا بوستان چیتگر ادامه خواهد داشت و در این خط می توان تبادل مسافر با توقفگاه جوانمرد قصاب، خیابان شهید رجائی و راه آهن نیک پسندی را انجام داد.

اطلاعات تکمیلی درباره این طرح منتشر خواهد شد و باید دید تصمیم نهایی برای اجرای این سیستم چه خواهد بود. گسترش خطوط مترو در تهران در هر صورت می تواند به تردد هر چه راحت تر افراد کمک کند؛ اما ضرورت اتصال خط راه آهن به این شبکه باید مورد بررسی قرار گیرد.

خرید بلیط هواپیما برای سفرهای پروازی از فلای تودی

جدا از تردد درون شهری با نقشه مترو تهران که برای افراد ساکن در شهرهای شلوغ همیشه یک دغدغه جدی است، سفرهای بین شهری نیز با چالش هایی همراه هستند که در جهت رفع آن ها تلاش می شود. اگر به فکر یک سفر کوتاه برای رفع خستگی هستید و می خواهید تابستان خود را به زیبایی به پایان برسانید، بد نیست با رزرو بلیط هواپیما از مجموعه فلای تودی، کار را شروع کنید. مجموعه فلای تودی به عنوان یکی از بهترین ها در حوزه خدمات مسافرتی سال هاست که در جهت رفع مشکلات این حوزه تلاش کرده و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه  می کند. فهرستی از پروازهای مختلف با طیف قیمتی گسترده به شما در خرید بلیط ارزان قیمت کمک خواهد کرد. از سوی دیگر برای رزرو هتل نیز می توانید از طریق فلای تودی اقدام کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مصطفی ارسالی در

      فکر خوبیه اما با بار مسافران که شامل چمدان های بزرگ هستش چکار میکنید؟ چون این وسایل در مترو که همیشه جمعیت پر ازدحامی را دارد غیر ممکن میباشد.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه