ارسال به دیگران پرینت

کارگردان فیلم مارمولک | اعدام کارگردان فیلم مارمولک | ماجرای اعدام کارگردان فیلم مارمولک

کارگردان فیلم مارمولک اعدام می‌شود؟ | ماجرای اعدام کارگردان فیلم مارمولک

در ادامه ماجرای اعدام کارگردان فیلم مارمولک را از زبان خود کارگردان کمال تبریزی بخوانید. ماجرای اعدام کارگردان فیلم مارمولک چه بود؟

کارگردان فیلم مارمولک اعدام می‌شود؟ | ماجرای اعدام کارگردان فیلم مارمولک

اعدام کارگردان فیلم مارمولک

در ادامه ماجرای اعدام کارگردان فیلم مارمولک را از زبان خود کارگردان کمال تبریزی بخوانید. ماجرای اعدام کارگردان فیلم مارمولک چه بود؟

کمال تبریزی در گفت و گو با روزنامه هم میهن درباره رویدادهای مختلف سیاسی و فرهنگی صحبت کرد.

در بخشی از این مصاحبه آمده است:

در مورد مارمولک

درگیری های شدیدی رخ داد و فضای وحشتناکی علیه فیلم حاکم بود. تا جایی که منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم «منو میله های ترس» نیمه های شب با من تماس گرفت و گفت واقعاً می خواهند ما را اعدام کنند؟ در حالی که همین فیلم 20 سال بعد یا بعد از آن از تلویزیون پخش شد، بسیاری از کسانی که فیلم را رد کردند و با آن مخالفت کردند اعتراف کردند که از آن پشیمان هستند و آرزو می کردند که ای کاش فیلم توقیف نمی شد. شرایط به گونه‌ای است که گاهی اوقات حسرت گذشته‌ای را می‌خوریم که می‌توانستیم فیلم‌ها را بسیار آسان‌تر و با موانع و تصادفات کمتر بسازیم.

درباره سرزمین باستانی

مدام با مسئولان تلویزیون در سطوح مختلف صحبت می کنم تا تکلیف این سریال را روشن کنم. حتی گفتم اگر نمی خواهید سریال را پخش کنید یا نمی توانید پخش کنید، با یک تریبون توافق کنید که آنجا پخش شود. به نظر من سریال بیشتر و بهتر روی پلتفرم دیده می شود اما هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.

درباره نقشش در تسخیر سفارت

رفتیم از دیواره نوردان عکس و فیلم بگیریم (خنده). شوخی کردم، فقط تعداد کمی از ما بودیم که از آن رویداد عکس و فیلم داشتیم. یادم می آید که این فیلم ها را با دوربین «14» Super Eight فیلمبرداری کردم. من و آقای حاجیمیری مشغول فیلمبرداری بودیم و دوستان دیگر هم مشغول عکسبرداری بودند. اگر بخواهیم این فیلم ها را به یک خبرگزاری بفروشیم، می دانید قیمت آن چقدر است.

برای سادگی، شاید به خاطر روحیه انقلابی که در آن زمان داشتیم، هر چه به دستمان می رسید را بدون قبض به صداو سیما می دادیم. ای کاش می توانست منبع درآمد بالایی برای ما باشد. سپس در مورد تسخیر سفارت و افراد مختلف درگیر تحقیق کردم، زیرا قصد داشتم در مورد آن کمدی بسازم. چون در تحقیقاتم به اتفاقاتی با محتوا و ظرفیت طنز و کمدی برخوردم. می گویم اگر این فیلم ساخته شود می تواند به اندازه فیلم «مارمولک» جذاب باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه