ارسال به دیگران پرینت

رهبر انقلاب | بیانات رهبر انقلاب

رهبر انقلاب: ما به همه دولت‌ها کمک کردیم | بیانات رهبر انقلاب به مناسبت هفته دولت

دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به مناسبت هفته دولت با رهبر انقلاب برگزار شد در ادامه برای اطلاع از بیانات رهبر انقلاب با ما همراه باشید.

رهبر انقلاب: ما به همه دولت‌ها کمک کردیم | بیانات رهبر انقلاب به مناسبت هفته دولت

 بیانات رهبر انقلاب به مناسبت هفته دولت

دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به مناسبت هفته دولت با رهبر انقلاب برگزار شد در ادامه برای اطلاع از بیانات رهبر انقلاب با ما همراه باشید.

رهبر انقلاب: ما به همه دولت‌ها کمک کردیم، ولی در مورد این دولت علاوه بر کمک، بنده با نگاه به این دو ساله، تمجید هم می‌خواهم بکنم / تعداد قابل توجهی از شاخص‌های اقتصاد کلان، پیشرفت را نشان می‌دهد / بعضی از دولت‌ها طبیعتشان این است که فردا را قربانی امروز می‌کنند؛ این دولت این کار را نکرده / این دولت کارهای بزرگ و زیربنایی انجام داده که اثرش ممکن است به طور کامل امروز ظاهر نشود اما بالاخره ظاهر خواهد شد

رهبر انقلاب گفتند: بنده در این سی و چند سال از همه‌ دولت‌ها با گرایش‌ها و توان‌های مختلف حمایت کردم. دلیلش هم واضح است؛ چراکه شرایط کشور و اهدافی که ما برای خودمان ترسیم کردیم در جمهوری اسلامی اقتضاء می‌کند که همه به قوه‌ مجریه که وسط میدان است، کمک کنند؛ رهبری کمک کند، مردم کمک کنند، روشنفکرها کمک کنند، نخبگان کمک کنند؛ قاعده‌اش این است؛ همه‌ دولت‌ها مستحق این کمک همه‌جانبه هستند. ما به همه‌ دولت‌ها کمک کردیم. لکن در مورد این دولت علاوه‌ بر کمک، بنده با نگاه به این دو ساله، تمجید هم می‌خواهم بکنم.

دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به مناسبت هفته دولت با رهبر انقلاب برگزار شد.

در سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر و به مناسبت هفته دولت، رئیس‌جمهور و اعضاء هیئت دولت سیزدهم صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده بیانات رهبر انقلاب به این شرح است:

اسم رمز دولت‌ها باید کسب رضای الهی و کار برای مردم باشد

این هفته مزیّن است به نام دو شهید بزرگوار، شهید رجایی و شهید باهنر.

نکته‌ مطرح شدن این دو نفر چیست؟ در جهت‌گیری آن‌هاست. جهت‌گیری این دو نفر شهید عزیز، جهت‌گیری انقلابی و الهی بود.

پاسخ آماری و قاطع روحانی به آمارهای دولت رئیسی | فریب‌های آماری شایع شده است

زندگی آن‌ها درست منطبق بود با سرنوشت آن‌ها. یعنی دنبال رضای الهی بودند، رضای الهی و کار برای مردم که این هم مشمول رضای الهی است، این مهم است پس. یعنی اسم رمز دولت‌های ما باید این باشد، کسب رضای الهی و کار برای مردم. اصلاً باید هدف را در این دو جمله خلاصه کنیم.

مسئله معیشت مردم خیلی مهم است/ مهمترین شاخص خنثی‌سازی تحریم‌ها، کاهش تورم است

مسئله معیشت مردم خیلی مهم است.

همه اقدامات مثبت دولت که با این زحمت انجام می‌گیرد، تحت‌الشعاع مشکلات معیشتی مثل گرانی مسکن و اجاره‌بها قرار می‌گیرد و این حیف است.

عمده تحریم‌ها،‌ با هدف گروگان‌گرفتن معیشت مردم است؛ باید در کنار مذاکرات،‌ تحریم‌ها را خنثی کرد.

مهمترین شاخص خنثی‌سازی تحریم‌ها، کاهش تورم است.

رهبر انقلاب خطاب به رئیس جمهور و هیئت دولت: هر تصمیمی میخواهید در زمینه اقتصاد بگیرید ببینید تاثیرش بر نکات برجسته‌ای مانند فاصله طبقاتی، ثبات بازار، نرخ ارز، کاهش تورم، رشد تولید و ... چگونه است.

بنده در سی و چندسال اخیر از همه دولتها با گرایشهای مختلف حمایت کردم چرا که در جمهوری اسلامی قوه مجریه در وسط میدان است و همه باید به آن کمک کنند/ درباره این دو سال دولت سیزدهم میخواهم علاوه بر کمک، تمجید کنم

 بنده در این سی و چند سال از همه‌ دولت‌ها با گرایش‌ها و توان‌های مختلف حمایت کردم. دلیلش هم واضح است؛ چراکه شرایط کشور و اهدافی که ما برای خودمان ترسیم کردیم در جمهوری اسلامی اقتضاء می‌کند که همه به قوه‌ مجریه که وسط میدان است، کمک کنند؛ رهبری کمک کند، مردم کمک کنند، روشنفکرها کمک کنند، نخبگان کمک کنند؛ قاعده‌اش این است؛ همه‌ دولت‌ها مستحق این کمک همه‌جانبه هستند. ما به همه‌ دولت‌ها کمک کردیم. لکن در مورد این دولت علاوه‌ بر کمک، بنده با نگاه به این دو ساله، تمجید هم می‌خواهم بکنم.

متأسفانه زبان دولت در بیان آنچه که انجام گرفته زبان رسایی نیست؛ اتفاقاتی که افتاده اتفاقات خوب،‌ به آن اندازه‌ای که شایسته و حقش هست به آن اندازه در نظر مردم و ذهن مردم منعکس نشده. بنده میخواهم یک مقداری بگویم شاید کمک بشود به اینکه حقایق و واقعیتهایی که در مورد دولت هست برای آحاد مردم و افرادی که نظر و غرضی ندارند بیشتر آشکار بشود.

آنچه که من میخواهم تکیه کنم این است که تعداد قابل توجهی از شاخصهای اقتصاد کلان رشد را نشان میدهد، پیشرفت را نشان میدهد.

بعضی از دولتها طبیعتشان این است که فردا را قربان امروز میکنند این دولت نکرده این کار را. کارهای بزرگ و زیربنایی را انجام داده که اثرش ممکن است امروز ظاهر نشود به طور کامل اما بالاخره ظاهر خواهد شد.

 
منبع : انقلاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه