ارسال به دیگران پرینت

قیمه هیئتی | طرز تهیه قیمه هیئتی

یک قیمه درست کن همه انگشت به دهن بمونن! | ترفند طرز تهیه قیمه هیئتی +ویدئو

اگر شما هم عاشق طعم قیمه هیئتی هستید پس حتماً این مطلب را از دست ندهید در ادامه برای اطلاع از روش پخت قیمه هیئتی با ما همراه باشید.

یک قیمه درست کن همه انگشت به دهن بمونن! | ترفند طرز تهیه قیمه هیئتی +ویدئو

ترفند طرز تهیه قیمه هیئتی

اگر شما هم عاشق طعم قیمه هیئتی هستید پس حتماً این مطلب را از دست ندهید در ادامه برای اطلاع از روش پخت قیمه هیئتی با ما همراه باشید.

ترفند جا افتادن قیمهحتما شنیده‌اید که طبع ایرانی‌ها به غذاهایی بیش‌ترین رغبت را دارد، که قرمز رنگ باشند! به نظر من یکی از شاهدهای این مدعا، می‌تواند محبوبیت خورشت قیمه در میان ما ایرانی‌ها باشد! هیچ چیز به اندازه‌ی یک قیمه‌ی جا افتاده و خوش‌رنگ و لعاب نمی‌تواند یک وعده‌ی معمولی را به یک وعده‌ی شاهانه تبدیل کند! اما چطور یک خورشت معطر و لعاب‌دار پخته می‌شود؟یکی از مهم‌ترین راز و رمزهای جا افتادن این خورشت ایرانی در همین مراحل ابتدایی است! اغلب ما عادت داریم که لپه‌ها را به پیاز و گوشت تفت ‌داده شده در روغن اضافه کنیم و بعد ادویه و آب را اضافه کنیم. اما دقت کنید که بهتر است تا لپه‌های خیس خورده را جداگانه بپزیم.البته هر لپه‌ای با توجه به کیفیت و برند به زمان پخته شدن متفاوتی احتیاج دارد، اما لپه‌ی باکیفیت و خوب از گوشت زودتر می‌پزد و در نتیجه لپه‌های شما در خورشت له و خمیری‌شکل از آب درمی‌آیند.
پس حتما توجه داشته باشید که لپه‌ی شما چه مدت زمانی برای پخت لازم دارد تا گرفتار لپه‌های نپخته و گوشت‌های له‌شده، یا لپه‌های خمیری و گوشت نپخته نشوید!
به علاوه وقتی لپه‎ها جداگانه تفت داده و در آب پخته می‌شوند، هر زمان که آماده‌ شدند، به خورشت اضافه می‌شوند و زمان پختشان وابسته به مواد دیگر نیست.
زمان اضافه شدن لپه‌هایی که جداگانه پختید، در پنج دقیقه‌ی پایانی پخت کامل خورشت و برنج است. در این هنگام لپه‌های پخته را به خورشت جا افتاده‌ی قیمه اضافه کنید!

چونه گرفتن قلق داره بیا تا قلقلشو یادت بدم! | ترفند چونه گرفتن خمیر +ویدئو

اگر در هنگام تفت داده شدن پیاز و گوشت و ادویه‌ها کمی کره هم اضافه کنیم، به روغن انداختن خورشت در ادامه کمک ویژه‌ای خواهد شد.
نکته‌ی بعدی برای جا افتادن خورشت قیمه استفاده از چوب دارچین یا پودر دارچین است که به قیمه عطر و طعمی فوق‌العاده اضافه می‌کند.ترفند سوم برای جا افتادن خورشت قیمه استفاده از عصاره‌های گوشت است! وقتی علاوه بر گوشت از عصاره‌ی آن هم استفاده می‌کنید، طعم خوش آن را چند برابر می‌کنید. خوشبختانه عصاره‌های مخصوص در ابعاد کوچک طراحی شده‌اند و شما برای یک خورشت قیمه‌ی چهار نفره احتمالا به نصف یا نهایتا یک چهارم یک عصاره نیاز خواهید داشت.نکته‌ی چهارم درمورد جا افتادن خورشت قیمه مربوط می‌شود به مزه‌ی ترش این خورشت که با اضافه شدن لیمو عمانی اتفاق می‌افتد. توجه داشته باشید که آبلیمو می‌تواند به رنگ خورشت قیمه شما آسیب برساند! پس برای اضافه کردن مزه‌ی ترش از طعم‌دهنده‌هایی مثل لیمو عمانی، مقدار کمی قره قوروت و امثال آن‌ها استفاده کنید و زمان این کار هم نیم ساعت پایانی پخته شدن خورشت قیمه است.برای بیش‌تر کردن عطر خوش قیمه می‌توانید از هل و گلاب هم سود ببرید. زعفران دم شده، رب گوجه و گوجه فرنگی رنده شده می‌توانند به جذابیت بصری و رنگ و لعاب خورشت شما شدت ببخشند.بهترین کاری که برای جا افتادن خورشت قیمه می‌توانید انجام بدهید، استفاده از دیگ مسی برای پختن است. این نوع قابلمه بهترین گزینه برای جا افتادن خورشت قیمه است، پس از آن غافل نشوید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه