ارسال به دیگران پرینت

زائران اربعین

چند توصیه‌ مهم به زائران اربعین | این ساعات را برای پیاده روی انتخاب نکنید!

فرمانده انتظامی استان ایلام به زائران توصیه کرد ساعت ۱۲ تا ۱۶ را برای راهپیمایی و پیاده روی انتخاب نکنند.

چند توصیه‌ مهم به زائران اربعین | این ساعات را برای پیاده روی انتخاب نکنید!

سردار «جمال سلمانی» با بیان اینکه لازمه سفری ایمن  و آسوده همکاری با پلیس است، اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و به منظور حفظ سلامت ؛ موکدا به زائران  توصیه می‌شود ساعت ۱۲ لغایت ۱۶ را برای راهپیمایی و پیاده روی انتخاب نکنند.

داروهای ممنوعه در پیاده‌‎ روی اربعین اعلام شد

وی با بیان اینکه برای ورود به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات فقط گذرنامه ضروری است و از آوردن مدارک شناسایی اضافی خودداری شود، به زائران توصیه کرد: از صفحه گذرنامه خود توسط تلفن همراه عکس بگیرند تا در صورت مفقودی یا سرقت مدارک مذکور بتوان از اطلاعات آن‌ها بهره برداری کنید.

فرمانده انتظامی استان ایلام تاکید کرد: برای دریافت ارز مورد نیاز به مراکز و صرافی‌های مجاز مراجعه و از خرید ارز در نقاط مرزی و دلالان ارزی جداً خودداری و  زائران عزیز توجه داشته باشند که کشف ارز جعلی از زائر ایرانی در کشور عراق مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

سلمانی تاکید کرد: شهروندان بدون همراه داشتن گذرنامه و یا برگه گذر موقت ویژه اربعین به هیچ عنوان به سمت مرزها حرکت نکنند و مدارک هویتی و گذرنامه‌های خود را در اختیار افراد غیرمسئول و ناشناس قرار ندهند.

وی از زائران خواست به تبلیغات دروغین در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر سفر به کشور عراق در زمان اربعین حسینی و یا تورها و آژانس‌های مسافرتی ارزان توجه نکنند و صرفاً به اطلاعیه‌های سازمان حج و اوقاف توجه داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: با توجه به راه اندازی نرم افزار (پلیس من)، متقاضیان گذرنامه جهت پیگیری اخذ گذرنامه و آگاهی از مراحل صدور و دریافت بارکد پستی نسبت به نصب و استفاده از نرم افزار مذکور اقدام کنند.

سلمانی با تاکید بر اینکه رانندگان از شتاب و عجله حین رانندگی و ارتکاب تخلفات سرعت و سبقت غیر مجاز جدا خودداری کنند، توصیه کرد: رانندگان ضمن استراحت در استراحت گاههای بین راهی پس از رسیدن به شهر مهران وسیله نقلیه خود را در پارکینگ های ورودی های شهر پارک و از رها کردن خودرو در معابر عمومی و سطح خیابان ها خودداری کنند.

وی به زائران توصیه کرد به افراد ناشناس اعتماد نکرده و هیچ شی یا بسته‌ای را به عنوان امانت از آنها قبول نکنند.

 فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه خرید کالاهای تزیینی و اسباب بازی که امکان تهیه آن در بازارهای داخلی وجود دارد به سود ما و اقتصاد کشورمان نیست، تصریح کرد: داروهای کدئین‌دار و روانگردان در برخی از کشورهای عربی از جمله عراق حکم مواد مخدر داشته و صرف همراه داشتن آن به دستگیری و حبس منجر می‌شود.

سلمانی تاکید کرد: شهروندان مشارکت با پلیس و نهادهای امنیتی یعنی دقت در محیط پیرامونی و انعکاس صحیح و به موقع موارد مشکوک را مد نظر داشته باشند.


 

منبع : فرتاک نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه