ارسال به دیگران پرینت

تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز

تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز

سرور مجازی، انتخاب اول بسیاری از افرادی است که می‌خواهند یک سرویس امن و پرسرعت داشته باشند. اما یکی از موارد ابهام‌برانگیزی که کاربران با آن مواجه می‌شوند، تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز است. اینکه از سرور مجازی لینوکس استفاده کنید یا ویندوز، تا حد زیادی به سیستم عامل مورد استفاده شما و همین‌طور وب‌سایت شما بستگی دارد. اما عوامل دیگری هم وجود دارد که در انتخاب این دو تاثیرگذار هستند. به همین علت، لازم است که با تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز از جنبه‌های مختلف به‌خوبی آشنا شوید.

تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز از نظر عملکرد

4-2

چه در خرید سرور مجازی ارزان چه در خرید سرویس‌های گران‌قیمت، عملکرد برای کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد. در هر صورت، همه کاربران دوست دارند سرویسی تهیه کنند که از نظر سرعت و پایداری در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد. بنابراین، اولین جنبه تفاوت سرور مجازی و لینوکس را می‌توان عملکرد آن‌ها دانست. نکته‌ای که زمان خرید VPS لینوکس باید در نظر بگیرید، این است که به منابع کمی نیاز دارد. همچنین، با توجه به استفاده از پروتکل SSH در لینوکس، یک ارتباط کاملا امن بین کاربر و سرور برقرار می‌شود. این ارتباط، به‌صورت متنی و از طریق دستورهای لینوکس ایجاد می‌شود. همچنین، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در عملکرد سرور مجازی لینوکس، امکان انجام چند کار همزمان روی سرور است.

در واقع، سرور مجازی لینوکس از توان پردازشی زیادی برخوردار است که باعث می‌شود صفحات به‌سرعت بارگذاری شوند. علاوه بر این، سرور مجازی لینوکس به واسطه آپ‌تایم بالا، بسیار پایدار و باثبات است. در صورتی که VPS ویندوز قادر به ارائه آپ‌تایم بالا در حد VPS لینوکس نیست. اما در عوض، سهولت استفاده از VPS ویندوز که نیاز به دانش فنی خاصی ندارد، باعث افزایش محبوبیت آن شده است. سایت VPSMarket ارائه‌دهنده سرویس‌های متعدد سرور مجازی لینوکس و ویندوز است که بهترین عملکرد ممکن را ارائه می‌دهند. کلیه پلن‌های قابل ارائه در VPSMarket، دارای پایداری بسیار عالی و آپ‌تایم بالا هستند که هم بیشترین سرعت ممکن را ارائه می‌دهند و هم امنیت بالایی دارند.

تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز از نظر امنیت

4-3

امنیت سرور مجازی، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که کاربران زمان خرید VPS لینوکس و ویندوز مدنظر قرار می‌دهند. از این رو، بررسی تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز از نظر امنیت اهمیت بسیار زیادی دارد. به‌طور کلی، سیستم عامل لینوکس به خاطر امنیت بسیار بالای خود، شناخته می‌شود. از طرف دیگر، بیشترین آمار حمله‌های هکرها به سرور مجازی ویندوز اختصاص دارد. بنابراین، واضح است که از این نظر چندان قابل اطمینان نیست و نمی‌توان به اندازه سرور مجازی لینوکس به آن اعتماد کرد.

استفاده از فایروال و آنتی‌ویروس، استفاده از رمز عبور پیچیده، احراز هویت دو مرحله‌ای و موارد دیگر، از راهکارهایی هستند که می‌توان برای ارتقاء امنیت سرور مجازی ویندوز به‌کار برد. عوامل اصلی تاثیرگذار در امنیت بالای سرور مجازی لینوکس را می‌توان متن باز بودن آن و همینطور جمع‌آوری حداقل اطلاعات از کاربران دانست. در صورتی که حجم اطلاعات جمع‌آوری شده در سرور مجازی ویندوز معمولا بسیار بیشتر است. به همین دلیل، کاربران به سرور مجازی لینوکس بیشتر اعتماد دارند.

با تمام این تفاسیر، هرگز نمی‌توان از امنیت سرور مجازی و غیرقابل نفوذ بودن آن اطمینان خاطر کامل داشت. علاوه بر ماهیت سرور مجازی لینوکس و ویندوز که از نظر امنیت با یکدیگر تفاوت دارند، عوامل جانبی دیگری هم در امنیت کاربران تاثیرگذار هستند. به‌عنوان مثال، اینکه مدیر سرور، آن را چطور پیکربندی کرده باشد، استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای ارتقاء دهنده امنیت و بررسی دوره‌ای امنیت سرور مجازی، عوامل جانبی تاثیرگذار در این امر هستند. با خرید سرور مجازی لینوکس یا ویندوز از سایت VPSMarket، خیالتان از عوامل جانبی تاثیرگذار در امنیت سرور مجازی راحت خواهد بود و یک خرید امن را تجربه خواهید کرد.

تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز از نظر هزینه و پشتیبانی

قطعا کاربران تمایل دارند سرویسی که خریداری می‌کنند از هر لحاظ به‌خوبی پشتیبانی شود و هرگونه سوال یا ابهامی برایشان به‌وجود می‌آید، برطرف شود. در بحث پشتیبانی، شرکت ارائه‌دهنده سرویس میزبانی که سرور مجازی لینوکس یا ویندوز خود را از آن تهیه کرده‌اید، نقش بسیار پررنگ و مهمی ایفا می‌کند. کاربرانی که سرویس خود را از سایت VPSMarket تهیه کنند، می‌توانند مطمئن باشند که پلن آن‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته توسط یک تیم حرفه‌ای پشتیبانی می‌شود و هر مشکلی که داشته باشند را می‌توانند به این تیم که از متخصصین و کارشناسان حرفه‌ای تشکیل شده است، بسپارند.

خریداران سرور مجازی لینوکس امکان دسترسی به یک انجمن عمومی را هم دارند که می‌توانند مسائل و مشکلاتی که برایشان به وجود آمده را در این انجمن مطرح کنند تا به آن‌ها رسیدگی شود. اما استفاده از خدمات شرکت ارائه‌دهنده سرویس هاست، همچنان گزینه بهتری است. زیرا کاربران را زودتر به پاسخ یا راه‌حل مشکل‌شان خواهد رساند. تیم متخصصان سایت VPSMarket آمادگی کامل برای رسیدگی به کلیه مشکلات کاربران خود را دارند و این کار را در کوتاه‌ترین فرصت ممکن انجام خواهند داد.

یکی دیگر از جنبه‌های تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز، قیمت آن‌ها است. با توجه به امنیت بیشتر سرور مجازی لینوکس، شاید انتظار داشته باشید که قیمت بیشتری هم نسبت به سرور مجازی ویندوز داشته باشد. در صورتی که چنین نیست. در واقع، متن باز بودن پلتفرم لینوکس و استفاده از ابزارهای بیشتر، باعث شده تا در مقایسه با سرور مجازی ویندوز قیمت کم‌تری داشته باشد. یکی از دلایل مهمی که باعث گران‌تر بودن سرور مجازی ویندوز شده، هزینه لایسنس است که کاربران باید متقبل شوند. شما می‌توانید پلن‌های مختلف سرور مجازی لینوکس و ویندوز را با مناسب‌ترین قیمت ممکن، فقط از سایت VPSMarket تهیه کنید.

جمع بندی

سرور مجازی لینوکس و ویندوز، هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و بررسی تفاوت آن‌ها به معنی برتر بودن یکی از آن‌ها نسبت به دیگری نیست. در واقع، کاربران با آگاهی از تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز بهتر می‌توانند پلتفرم مناسب برای خود را بر اساس نوع استفاده خود انتخاب کنند. بدین ترتیب، تجربه بهتر و بهینه‌تری به دست خواهند آورد. اگر شما هم قصد خرید VPS ویندوز یا لینوکس دارید، می‌توانید به سایت VPSMarket مراجعه کنید تا بهترین و مقرون به صرفه‌ترین پلن‌ها را تهیه کنید. همچنین، اگر در مورد انتخاب هاست ویندوز یا لینوکس سوال خاصی در ذهنتان باقی مانده، می‌توانید با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه