ارسال به دیگران پرینت

بیمه تامین اجتماعی | تسهیلات رایگان سازمان تامین اجتماعی | ثبت نام تسهیلات رایگان سازمان تامین اجتماعی

اگر بیمه تامین اجتماعی دارید، حتما بخوانید | آموزش ثبت نام برای دریافت تسهیلات رایگان سازمان تامین اجتماعی

تسهیلات رایگان سازمان تامین اجتماعی چیست؟ در ادامه در مورد تسهیلات رایگان سازمان تامین اجتماعی و نحوه ثبت نام آن بخوانید.

اگر بیمه تامین اجتماعی دارید، حتما بخوانید | آموزش ثبت نام برای دریافت تسهیلات رایگان سازمان تامین اجتماعی

تسهیلات رایگان سازمان تامین اجتماعی

تسهیلات رایگان سازمان تامین اجتماعی چیست؟ در ادامه در مورد تسهیلات رایگان سازمان تامین اجتماعی و نحوه ثبت نام آن بخوانید.

بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، اداره ها و سازمان ها و دیگر محیط های کاری به وجود آمد. بیمه تامین اجتماعی بیشتر برای دهک های متوسط و پایین در نظر گرفته می شود. بیمه تامین اجتماعی کمک زیادی در تامین برخی نیاز های اولیه ی افراد می کند. در حال حاضر، طبق قانون بیمه تامین اجتماعی  و بیمه نامه برای تمامی افراد شاغل، اجباری است. می توان گفت که سازمان و بیمه تامین اجتماعی، مهم ترین رکن صنعت بیمه در کشور است.

شرایط ثبت نام و مدارک لازم برای دریافت کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، مشمول قانون کار بودن فرد متقاضی، پیش از بازنشستگی و بهره مندی از کارت ملی، فیش حقوقی و حکم بازنشستگی می باشد؛ نحوه ثبت نام و دریافت این کارت که از مزایای آن، امکان ثبت نام وام ضروری بازنشستگان بوده، حسب مورد، به صورت حضوری و یا اینترنتی، است.نحوه ثبت نام کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی، ممکن و میسر می باشد. البته، ثبت نام اینترنتی، صرفا در صورتی قابل انجام خواهد بود که سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان فرد بازنشسته، این امکان را در سامانه خود، طراحی و پیش بینی کرده باشد.

بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی که تمایل به ثبت نام یا تمدید کارت عضویت کانون بازنشستگان را دارند، باید واجد برخی شرایط بوده تا موفق به این امر شوند؛ این شرایط، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

افراد زیادی واحد شرایط دریافت خدمات از کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بوده و به استفاده از امکانات موجود برای بازنشسته ها علاقه دارند، اما به دلیل عدم آگاهی از روند ثبت نام در کانون تامین اجتماعی یا ارائه نکردن مدارک لازم از دریافت امکانات محروم می شوند. عدم برخورداری از کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی می تواند منجر به جلوگیری از دریافت مزایای ویژه شده و به ضرر افراد تمام گردد. آشنایی با نحوه دریافت و مدارک لازم برای دسترسی به مدرک مربوطه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

ثبت نام کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی همان طور که از نامش پیداست مخصوص بازنشسته هایی است که در کانون مذکور عضو بوده و واجد شرایط دریافت خدمات هستند. در این مقاله به بررسی کامل مدارک، شرایط و سایت ارائه دهنده کارت هوشمند کانون بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخته شده و مزایای گرفتن آن نیز بررسی شده است.

شرایط دریافت کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی

مستفاد از ماده ۴ اساسنامه کانون، بازنشسته باید، قبل از بازنشستگی، مشمول قانون کار بوده باشد؛

بازنشسته، از لحاظ دریافت حقوق، جزو بازماندگان نباشد؛

فرد از کارافتاده، از لحاظ دریافت حقوق، جز مشاغل آزاد و یا اختیاری محسوب نشود؛

بازنشسته حقوق بگیر تامین اجتماعی متقاضی کارت عضویت کانون بازنشستگان، جزو بازنشستگان انتقال سوابق از مراکز غیر مشمول قانون کار و استخدام کشوری و ماده ۱۰۳ قانون تامین اجتماعی نباشد.

در ادامه، مدارک لازم برای تمدید و یا ثبت نام کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، مورد بررسی قرار می گیرد.

مدارک لازم برای دریافت کارت هوشمند عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، مبحثی است که در این تیتر از مقاله، مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ چراکه بدون داشتن مدارک کافی و لازم، بازنشسته، موفق به دریافت کارت عضویت نخواهد شد. مدارک لازم برای ثبت نام و تمدید کارت هوشمند عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به شرح زیر هستند:

کارت قبلی عضویت، در خصوص بازنشستگانی که کارت عضویت داشته لکن، اعتبار آن به اتمام رسیده و قصد دریافت کارت جدید را دارند.

تصویر کارت ملی و در صورت عدم برخورداری از کارت ملی هوشمند، رسید ثبت نام آن، همچنین، شناسنامه فرد بازنشسته؛

حکم بازنشستگی متقاضی؛

آخرین فیش حقوقی متقاضی؛

یک قطعه عکس پرسنلی متقاضی.

بیمه تامین اجتماعی

برای دریافت کارت به صورت حضوری، متقاضی باید، با در دست داشتن اصل مدارک مورد نیاز، اعم از کارت ملی، فیش حقوقی، حکم بازنشستگی و سایر مدارکی که در تیتر پیشین ذکر شد، به آدرس کانون بازنشستگان شهر خود، مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم دریافت کارت عضویت هوشمند کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، اقدام نماید و پس از پرداخت هزینه و بررسی فرم توسط مسئول مربوطه، منتظر دریافت کارت عضویت خود باشد.

در ثبت نام کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی​ به صورت غیر حضوری یا اینترنتی، باید در نظر داشت که این امر در صورتی امکان پذیر است که این امکان، در سامانه کانون بازنشستگان استان مد نظر فرد بازنشسته، پیش بینی شده باشد. در این شرایط، متقاضی باید، آدرس سایت سامانه را جستجو کرده و با طی کردن مراحل، نسبت به ثبت نام و ثبت درخواست دریافت کارت عضویت خود، اقدام کند.

در این مقاله، راهنمای تصویری دریافت کارت عضویت غیر حضوری کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد، به عنوان مثال، خدمت خوانندگان محترم، ارائه می گردد و در خصوص باقی کانون ها، چنانچه امکان درخواست کارت عضویت به صورت اینترنتی، فراهم آمده باشد، متقاضی تقریبا، مراحل مشابهی را طی خواهد نمود.

تمدید کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی

کارت های عضویت صادره از سوی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، دارای تاریخ اعتبار معینی بوده و پس از منقضی شدن تاریخ، اعتبار نخواهند داشت، لذا، بازنشسته گرامی، باید در اولین فرصت و قبل از انقضا، نسبت به تمدید کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، اقدام نماید.

تمدید کارت عضویت هوشمند کانون بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همانند ثبت نام آن، به دو صورت حضوری و غیر حضوری یا همان اینترنتی، ممکن و میسر می باشد و فرد، می تواند، با مراجعه به سایت کانون بازنشستگان استان و شهرستان خود، از ارائه خدمات حضوری و غیر حضوری تمدید کارت، اطلاعات کسب کند.

برای تمدید کارت به صورت حضوری، متقاضی باید، با در دست داشتن کارت عضویت قدیمی و سایر مدارکی نظیر کارت ملی، فیش حقوقی و حکم بازنشستگی، به آدرس کانون در شهر و استان خود، مراجعه و با ارائه مدارک و در صورت نیاز پرداخت هزینه، نسبت به تمدید کارت عضویت، اقدام کند.

برای تمدید کارت به صورت اینترنتی و غیر حضوری نیز متقاضی باید، آدرس سایت کانون استان و شهرستان مد نظر خود را انتخاب کرده و پس از ورود به پرتال یا عضویت در سایت، درخواست تمدید کارت عضویت خود را ثبت نماید و در صورت نیاز، نسبت به بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه، اقدام کند.

با توجه به مزایایی که کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، به دارندگان کارت عضویت این کانون ارائه می دهد و از جمله آن ها، می توان به امکان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی به دارندگان کارت عضویت کانون اشاره کرد، اغلب بازنشستگان تامین اجتماعی، به دنبال کسب اطلاعات در خصوص شرایط لازم برای ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی هستند.

لذا در این بخش از مقاله شرایط لازم برای ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در تیتر بعدی، مدارک لازم برای عضویت در کانون، ذکر می گردند. شرایط لازم برای ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، به شرح زیر می باشد:

از لحاظ دریافت حقوق، فرد بازنشسته نباید جزو بازماندگان باشد؛ فرد بازنشسته باید، قبل از بازنشستگی، مشمول قانون کار بوده باشد؛ از لحاظ دریافت حقوق، فرد از کارافتاده، نباید جز مشاغل آزاد و یا اختیاری محسوب شود؛ بازنشسته، جزو بازنشستگان انتقال سوابق از مراکز غیر مشمول قانون کار و استخدام کشوری و ماده ۱۰۳ قانون تامین اجتماعی نباشد.

منبع : ورازندگی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سهراب سوری ارسالی در

      سلام من۵ سال ایثار گری دارم بیمه روستای دارم چرا

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه