ارسال به دیگران پرینت

چت جی پی تی ChatGPT | نحوه ثبت نام در چت جی پی تی ChatGPT | کاربرد چت جی پی تی ChatGPT

نحوه ثبت نام در چت جی پی تی ChatGPT | چت جی پی تی ChatGPT چه کاربردی دارد؟

این روز ها چت جی پی تی ChatGPT را زیاد می‌شنویم و همه به نحوی ازش استفاده می‌کنند. ولی این چت جی پی تی ChatGPT که میگن چیه؟ نحوه ثبت نام در چت جی پی تی ChatGPT چجوریه؟ در این مطلب قراره همه چیز رو درباره چت جی پی تی ChatGPT به شما بگیم تا به بتونید به راحتی از این ابزار قدرتمند استفاده کنید. با ما همراه باشید.

نحوه ثبت نام در چت جی پی تی ChatGPT | چت جی پی تی ChatGPT چه کاربردی دارد؟

چت جی پی تی ChatGPT

این روز ها چت جی پی تی ChatGPT را زیاد می‌شنویم و همه به نحوی ازش استفاده می‌کنند. ولی این چت جی پی تی ChatGPT که میگن چیه؟ نحوه ثبت نام در چت جی پی تی ChatGPT چجوریه؟ در این مطلب قراره همه چیز رو درباره چت جی پی تی ChatGPT به شما بگیم تا به بتونید به راحتی از این ابزار قدرتمند استفاده کنید. با ما همراه باشید.

چت جی پی تی چیست؟

به زبان ساده، ChatGPT یک چت بات یا ربات هوش مصنوعی است که از طریق گفتگوی متنی، با شما ارتباط برقرار می‌کند. این ابزار هوش مصنوعی با استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند کلمات مناسب را حدس زده و جمله‌هایی منطقی و درست خلق کند که شما را به جواب مورد نظرتان می‌رسانند. موارد استفاده از این ربات بسیار گسترده بوده و قابلیت‌هایی مثل نوشتن و خطایابی کد، نگارش نامه و مقاله، خلاصه‌سازی کتاب، فراهم کردن اطلاعات در زمینه‌های مختلف و بسیاری از کاربردهای دیگر را شامل می‌شود.

ChatGPT چگونه آموزش دیده و طراحی شده است؟‌

این ربات با استفاده از حجم زیادی از داده‌های متنی از منابع مختلف مانند کتاب‌ها، مقالات و وب‌سایت‌ها آموزش دیده است. چت جی پی تی به کمک دانشی که از این طریق به دست آورده، می‌تواند کلمات بعدی را در هر جمله‌ای حدس بزند و در نهایت به جمله یا متنی کاملا منطقی برسد.

ثبت نام در چت جی پی تی از داخل ایران

اگر برای استفاده از چت جی پی تی در ایران تلاش کرده باشید، احتمالا در همان مرحله ابتدیی تایید ایمیل با خطا و مشکل مواجه شده‌اید. البته ثبت نام در سایت این ابزار در حالت عادی کار سختی نیست. تنها باید ایمیل خود را تایید کرده و کد ارسال شده به شماره خود را وارد کنید. با این حال به خاطر نیاز به این فرایند از داخل ایران، مراحل بیشتری را لازم دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1. ورود به سایت چت جی پی تی

این ابزار توسط گروه OpenAI توسعه پیدا کرده است و می‌توانید از طریق سایت این گروه به آن دسترسی داشته باشید. البته از یاد نبرید که بهتر است ابزار تغییر آی‌پی خود را روشن کنید. این احتمال وجود دارد که سایت بدون چنین ابزاری نیز باز شود اما سرعت کمتری خواهد داشت و برخی کارها را به درستی انجام نخواهد داد.

پس ابتدا آی‌پی خود را تغییر داده و بعد عبارت OpenAI را در مرورگر خود سرچ کنید. اولین سایت در لیست نتایج، سایت رسمی OpenAI خواهد بود. روی آن کلیک کنید، سپس در صفحه جدید آنقدر پایین بروید تا به بخش انتهایی سایت برسید. در این بخش و در گروه Featured، روی لینک ChatGPT بزنید تا به سایت این ابزار منتقل شوید.

به‌جای آن می‌توانید در صفحه نتایج سرچ، مستقیما روی لینک ChatGPT نیز کلیک کنید.

سایت چت جی پی تی

2. ثبت نام در چت جی پی تی و تایید ایمیل

در سایت چت جی پی تی، توضیحاتی درباره این ابزار ارائه شده که برای کسب اطلاعات بیشتر مفید هستند. در ابتدای صفحه، روی دکمه Try ChatGPT بزنید.

استفاده از چت جی پی تی در ایران

بالافاصله به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد که از شما می‌پرسد قصد انجام چه‌ کاری را دارید. برای شروع فرایند ثبت نام، روی دکمه Sign Up کلیک کنید و اگر قبلا اکانت ساخته‌اید هم می‌توانید روی دکمه Log In کلیک کنید.

ثبت نام چت جی پی تی در ایران

این مرحله ممکن است کمی طول بکشد. چت جی پی تی به بررسی مرورگر مشغول شده و از شما می‌خواهد اثبات کنید که ربات نیستید. سپس به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که حاوی دو کادر خالی برای ورود نشانی ایمیل و رمز عبور است. آدرس ایمیل خود را همراه با یک رمز عبور مطمئن و قدرتمند وارد کنید و دکمه Continue را بزنید. توجه داشته باشید که حتما در این مرحله یک ابزار تغییر آی‌پی قدرتمند و معتبر فعال باشد.

وارد کردن ایمیل و رمز عبور

پس از ورود اطلاعات مربوطه، ChatGPT از شما می‌خواهد که ایمیل خود را تایید کنید. پس با یک ابزار تغییر آی‌پی فعال وارد صفحه ایمیل خود شوید، پیام ChatGPT را باز کرده و روی دکمه Verify Email Address بزنید. دقت کنید که ممکن است در این مرحله با خطایی روبه‌رو شوید و عملیات تایید به درستی انجام نشود.

برای جلوگیری از بروز مشکل، می‌توانید چند ابزار تغییر آی‌پی مختلف را امتحان کرده یا دستگاه خود را تغییر دهید. در برخی مواقع ممکن است وجود یک افزونه یا برنامه‌ای خاص نیز منجر به بروز این مشکل شده باشد. در این شرایط می‌توانید افزونه‌های مرورگر خود را یکی‌یکی حذف و مجددا فرایند تایید را امتحان کنید.

3. ورود شماره برای استفاده از چت جی پی تی در ایران

پس از تایید موفقیت‌آمیز ایمیل، وارد صفحه‌ای خواهید شد که از شما نام و نام‌ خانوادگی می‌خواهد. این قسمت را با اطلاعات مناسب تکمیل کنید. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود که شماره‌ای وارد کرده و سپس کدی که به آن شماره ارسال شده است را نیز ارائه دهید.

مشکل اینجاست که نمی‌توانید این مرحله را با شماره‌های ایران پشت سر بگذارید و بیشتر شماره‌های مجازی نیز توسط این ابزار شناسایی می‌شوند. اما خوشبختانه کماکان راه‌ حلی برای رفع این مشکل وجود دارد. شما می‌توانید یک شماره مخصوص برای سرویس‌های OpenAI بخرید که کارتان را راه می‌اندازد و امکان استفاده از چت جی پی در ایران را به راحتی فراهم می‌کند.

دریافت شماره مجازی

برای انجام این کار، وارد سایت NumberLand شوید. در گوشه بالا سمت چپ سایت، روی گزینه ثبت‌نام بزنید، اطلاعات را وارد کنید و یک حساب کاربری برای خود بسازید.

پس از ورود به اکانت، در سمت راست صفحه این سایت، لیستی از ابزارهای مختلف خواهید دید. روی گزینه OpenAI کلیک کنید. به این ترتیب، فهرستی از شماره‌های مجازی کشورهای مختلف نشان داده می‌شود که برای استفاده در ابزار ChatGPT نیز مناسب هستند.

یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. فرایند خرید نیز بسیار ساده است.

شماره مجازی برای ثبت نام در چت جی پی تی

با کلیک روی گزینه «دریافت شماره» در جلوی نام کشور مورد نظر، کادر جدیدی برای خرید باز می‌شود. دکمه «پرداخت آنلاین» را بزنید تا به صفحه خرید اینترنتی منتقل شوید. اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و گزینه خرید را بزنید.

پس از اتمام فرایند، به سایت نامبرلند باز خواهید گشت و شماره جدید در صفحه کاربری‌تان قابل مشاهده خواهد بود. روی آن کلیک کنید تا کپی شود، دوباره به صفحه ChatGPT برگردید، کشور مورد نظر را از لیست کشورها انتخاب کرده و شماره را در کادر مربوطه paste کنید. در نهایت دکمه Send Code را بزنید تا کد برایتان ارسال شود.

تایید شماره برای ثبت نام chatgpt

4. وارد کردن کد تایید شماره و ورود به حساب

در مرحله بعد باید مجددا به سایت نامبرلند بروید. کد ارسالی از چت جی پی در صفحه حساب کاربری شما نشان داده خواهد شد. البته ممکن است این فرایند کمی زمان‌بر باشد. پس از دریافت کد، آن را کپی و در کادر مربوطه در سایت ChatGPT منتقل کنید.

دریافت کد تایید

وقتی تمام این کارها انجام شد، به طور پیش‌فرض به حساب خود وارد خواهید شد. برای ورود در مواقع بعدی نیز تنها کافی است در صفحه ابتدایی چت جی پی تی، گزینه Sign up را بزنید و ایمیل و رمز خود را وارد کنید.

ورود به حساب چت جی پی تی

حالا که با موفقیت وارد حساب خود شدید، می‌توانید هر سوالی از این ربات بپرسید و هر نوع اطلاعاتی را درخواست کنید.

نحوه استفاده از چت جی پی تی

استفاده از چت جی پی تی کار ساده‌ای است. در صفحه حساب کاربری خود درون کادر پایین صفحه کلیک و شروع به نوشتن کنید. البته می‌توانید گزینه New Chat را در سمت چپ صفحه نیز بزنید. با این حال چند نکته وجود دارد که بهتر است قبل از شروع به کار با این ربات بدانید. مواردی که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • چت جی پی تی از زبان فاسی پشتیبانی می‌کند. این یعنی می‌توانید با زبان فارسی با این ربات ارتباط برقرار کنید اما ممکن است سرعتی پایین‌تر را تجربه کنید یا به جملاتی بر بخورید که چندان معنای درستی ندارند. در غایی‌ترین حالت، زبان اصلی ChatGPT انگلیسی است و بهترین نتایج را با این زبان ارائه می‌کند.
  • اطلاعات فراهم شده توسط این ابزار در بیشتر موارد صحیح هستند اما نباید آن‌ها را به جای تشخیص پزشکی یا منبع معتبر علمی به کار ببرید. همچنین با اینکه این ربات در تولید محتوا عالی عمل می‌کند، اما بهتر است به طور کامل به آن تکیه نکرده و هر مطلب جدیدی را حتما به صورت دستی بررسی کنید.
  • اگر از ChatGPT برای کدنویسی استفاده می‌کنید، حتما از درست بودن کدها پیش از استفاده مطمئن شوید.
  • ممکن است گاهی به دلیل درخواست زیاد، ربات خطا داده و شما را از ارسال درخواست‌های جدید تا یک ساعت آینده محروم کند. در چنین شرایطی تنها می‌توانید صبر کنید. البته ممکن است عوض کردن آی‌پی نیز به شرایط کمک کند.

مهم است که بدانید ربات هوش مصنوعی ChatGPT فعلا در مرحله آزمایشی به سر می‌برد و اگر از زبان فارسی استفاده کنید، ممکن است پاسخ‌های کاملا درستی برایتان به نمایش درنیاورد. اما به طور کلی، استفاده از این ابزار بسیار جالب است و در کمترین زمان، شما را به نتیجه دلخواه می‌رساند. در ادامه چند مورد از کاربردهای چت جی پی تی را می‌بینیم.

تولید محتوا

یکی از بهترین موارد استفاده از چت جی پی تی برای تولید محتوا است. این ربات از زبان‌های بسیاری پشتیبانی کرده و می‌تواند انواع متون را برای شما تولید کند. ممکن است بخواهید یک نامه اداری بنویسید، رزومه بسازید یا درخواستی برای دانشگاه ارسال کنید، چت جی پی تی تمام این کارها را در کمترین زمان برایتان انجام می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای تولید محتوا در رزومه نویسی یا نگارش معرفی نامه یا «نامه پوششی» (Cover Letter) است. به کمک چت جی پی تی می‌توانید چارچوبی کامل از آنچه در ذهن دارید را دریافت کنید که هرچند جای بهبود فراوان دارد اما تا حد زیادی در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌کند. در ادامه مثالی از درخواست نوشتن نامه پوششی برای موقعیت شغلی کارشناس محتوا را می‌بینیم.

نوشتن کاور لتر به کمک chatgptهمان‌طور که می‌بینید، کلیات متن مناسب هستند. با این حال بهتر است ویژگی‌های شخصی خود را وارد آن کنید و همچنین کلمات پیچیده‌تر را به کار بگیرید. در برخی مواقع نیز غلط املایی و نیم‌فاصله وجود دارد که حتما باید از بین بروند.

تحقیق و مطالعه

یکی از مهم‌ترین استفاده های چت جی پی تی این است که آن را به عنوان جستجوگری همچون گوگل به کار بگیرید. این ربات، روند طولانی و زمان‌بر بررسی لینک‌های مختلف ارائه شده در موتورهای جست‌وجو را کوتاه‌تر کرده و راه‌ حل سریع‌تری جلوی پایتان می‌گذارد. کافی است از او بخواهید مفهوم یا مطلبی را به زبان ساده برایتان توضیح دهد. همچنین امکان درخواست برای معرفی بهترین سایت‌ها، مقالات و کتاب‌ها در هر زمینه‌ای وجود دارد.

به این شکل می‌توانید بدون نیاز به کلیک روی لینک‌های مختلف و بررسی مطالب مختلف برای رسیدن به جواب درست، درباره هر مطلبی تحقیق و اطلاعات کسب کنید. در ادامه می‌بینید که پاسخ این ربات به سوال رایج درباره مضر بودن محصولات تراریخته، چه بوده است.

ChatGPT به عنوان یک هنرمند هوش مصنوعی

OpenAI همچنین از قابلیت‌های هوش مصنوعی خود برای ایجاد هنر با ChatGPT نیز استفاده می‌کند. OpenAI برنامه‌ای به نام Lensa AI و DALL-E 2 توسعه داده که تصاویر ارسال شده توسط کاربر را می‌گیرد و با استفاده از ترکیبی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و ورودی انسان، قطعات هنری منحصر به فردی تولید می‌کند.

استفاده از چت جی پی تی به عنوان مترجم

یکی دیگر از بهترین کاربردهای ChatGPT، در ترجمه متون مختلف به زبان‌های گوناگون است. البته که گوگل ترنسلیت هم برای رسیدگی به این نیاز وجود دارد، اما این ربات با تکیه بر هوش مصنوعی کار می‌کند و هر بار نتایج بهتری تولید خواهد کرد. در عین حال ممکن است اشتباهاتی نیز وجود به چشم بخورد اما به قطع ترجمه مناسبی تولید می‌شود که مفهوم نهایی مطلب را به درستی می‌رساند.

پست‌های رسانه‌های اجتماعی را با ChatGPT ایجاد کنید

ChatGPT همچنین برای ایجاد محتوا برای پست‌های شبکه‌های مجازی نظیر اینستاگرام استفاده شده است. الگوریتم‌های OpenAI می‌توانند متنی را بر اساس یک موضوع خاص تولید کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند که به سرعت و به راحتی زیرنویس‌ها و توضیحات محصول را بنویسند. هوش مصنوعی باز کاربران را قادر می‌سازد تا در متن تولید شده خود جستجو کنند تا بتوانند در زمان کمتری ایده‌های تازه‌ای بدهند. OpenAI همچنین نسخه مبتنی بر مرورگر این ابزار را توسعه داده است که به کاربران امکان می‌دهد بدون ترک مرورگر خود پست‌های رسانه‌های اجتماعی را ایجاد کنند.

مشاوره

شما همچنین می‌توانید برای حل مشکلات خود از چت جی پی تی کمک بگیرید. این ربات می‌تواند به عنوان یک همکار باهوش، دوست دانا یا مشاور رابطه عمل کرده و راه حل‌های خوبی جلوی پایتان بگذارد. البته که نتایج ارائه شده، بر اساس محتوای موجود در اینترنت هستند و توسط شخصی با تجربه نوشته نشده‌اند. اما همچنان منطق مناسبی دارند و می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

مثلا به عنوان نویسنده محتوا از ChatGPT خواسته‌ایم تا ما را برای نوشتن مطالب کاربرپسندتر راهنمایی کند، نتیجه را در تصویر زیر می‌بینید.

راهنمایی گرفتن از chatgpt

به خصوص اگر در زمینه‌ای تازه‌کار باشید، راهنمایی‌های قدم به قدم و مرحله‌ای ChatGPT می‌توانند بسیار کمک کننده باشند و مسیر مناسبی برای پیشرفت و انجام موثرتر هر کاری برایتان فراهم کنند.

خلاصه سازی

حتی اگر وقت کافی برای خواندن کتابی را ندارید، چت جی پی تی می‌تواند به جای شما این کار را انجام دهد. کافی است نام کتاب مورد نظر را بنویسید و درخواست کنید تا خلاصه‌ای از آن را برایتان تعریف کند. به علاوه می‌توانید خلاصه هر مقاله یا مطلب دیگری که در اینترنت موجود باشد را نیز درخواست دهید.

البته امکان وارد کردن متن جدید و درخواست خلاصه‌سازی آن نیز وجود دارد اما بسته به حجم مطلب مورد نظر ممکن است این کار کمی بیشتر زمان ببرد. در مثال زیر نتیجه درخواست خلاصه‌سازی یک مقاله درباره گیاهخواری را می‌بینید.

خلاصه سازی

درس دادن و درس خواندن

معلمان و اساتید نیز می‌توانند به خوبی از ChatGPT کمک بگیرند. کافی است مطلبی را برای این ربات فرستاده و درخواست طرح سوال کنند. چت جی پی تی سریعا این کار را انجام داده و زمان بسیاری برایتان می‌خرد. همچنین دانش‌آموزان و دانشجویان نیز می‌توانند از همین روش برای تمرین و آزمایش دانش خود استفاده کنند. چت جی پی تی حتی درس دادن و درس خواندن را ساده‌تر می‌کند.

در مثال زیر متنی از فیزیک پایه دهم را برای این ربات فرستاده و خواسته‌ایم تا دو سوال از روی آن طرح کند.

سوال طرح کردن آنلاین

همان‌طور که می‌بینید، دو سوال مطرح شده است. همچنین می‌توانید میزان سختی و آسانی سوال‌ها و نوع آن‌ها را نیز تعیین کنید.

می‌توانید از این ربات برای توضیح مفاهیم پیچیده‌تر نیز به زبان ساده کمک بگیرید. به خصوص در مواقعی که توضیحات کوتاه کتاب درسی کافی نیستند و نمی‌توانید به درستی آن‌ها را متوجه شوید. به عنوان مثال، در تصویر زیر، جواب ChatGPT را برای توضیح ساده «پایستگی انرژی مکانیکی» می‌بینید.

توضیح مفاهیم پیچیده

بهبود برنامه نویسی

در دنیای برنامه نویسی نیز می‌توانید استفاده های بسیاری از چت جی پی تی کنید. این ربات می‌تواند ایرادات کد شما را نشان دهد و برای رفع آن‌ها به کمک‌تان بیاید. به علاوه قابلیت نوشتن کد به زبان‌های مختلف نیز وجود دارد. البته احتمال بروز خطا در این بخش را نادیده نگیرید.

مثلا در تصویر زیر از این ربات خواسته‌ایم برنامه‌ای به زبان پایتون برای دریافت نام کاربر بنویسد.

کد نویسی در چت جی پی تی

به علاوه توضیحاتی همراه کد ارائه می‌شوند که برای تازه‌کارها و کسانی که در حال یادگیری یک زبان برنامه نویسی هستند، بسیار مفید است. این یعنی حتی می‌توانید برای تمرین و یادگیری کدنویسی و رفع اشکالات خود در این زمینه نیز به سراغ چت جی پی تی بروید.

ChatGPT به عنوان Google New

چت جی پی تی این روزها به سرعت در سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب شده است. هزاران کاربر روش‌های متنوعی که می‌توان از این ابزار استفاده کرد را به نمایش گذاشتند. Chat GPT می‌تواند به سرعت و با دقت بالا به سؤالات پاسخ دهد و خود را به یک جایگزین عالی برای موتورهای جستجو تبدیل کند. حتی، ChatGPT می‌تواند در آینده به “Google” جدید هم تبدیل شود!

سرگرمی

فراموش نکنید که یکی از بزرگ‌ترین موارد استفاده از چت جی پی تی،‌سرگرم کردن مخاطب است. شما می‌توانید اوقات فراغت خود را با گفتگو با این ربات پر کنید. با او حرف بزنید، با هم معما حل کنید و خلاصه سر خود را به این شکل، گرم کنید. در مثال زیر از این ربات خواسته‌ایم یک معمای سخت طرح کند.

معمای چت جی پی تی

به نظر شما جواب چیست؟‌ در ادامه، جواب را هم از او درخواست کرده‌ایم.

جواب معمای چت جی پی تی

البته شما می‌توانید درخواست لطیفه و حقایق جالب را نیز داشته باشید، مانند مثال زیر که از چت جی پی تی خواسته‌ایم چیز بامزه‌ای بگوید.

سرگرمی با چت جی پی تی

مزایا و معایب ChatGPT

ربات چت جی پی تی آنقدر جذاب است و کاربردهای زیادی دارد که آدم انگشت به دهان می‌ماند.

اما علاوه بر مزایا معایبی هم دارد که خود شرکت OpenAI آن‌ها را شناسایی کرده است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

مزایای Chat GPT

در ادامه این بخش مهم‌ترین مزایای ChatGPT را بررسی کردیم.

  • چت جی پی تی درکی عمیق نسبت به زبان‌های برنامه نویسی دارد. این ربات به راحتی می‌تواند مسائل کد نویسی را حل کند.
  • این ربات می‌تواند بعضی از اثبات‌های ریاضی را انجام دهد.
  • امکان مکالمه با هوش مصنوعی بی‌نقص و طبیعی توسط ربات Chat GPT فراهم می‌شود.
  • از آن می‌توان به عنوان دستیار هوش مصنوعی برای آسان شدن تولید محتوا و…استفاده کرد.
  • تولید محتوای مبتنی بر متن
  • حل معادلات ریاضی
  • نوشتن پست‌های وبلاگی
  • جستجوی اطلاعات
  • و….

ما تنها قسمتی از کاربردهایChat GPT را نام بردیم. این ربات آنقدر جذاب است که آدم از کارهای تعجب آورش شاخ در می‌آورد.

معایب ChatGPT

و اما نوبت بررسی معایب جی پی تی رسیده است.

  • گاهی پاسخ‌هایی که چت جی پی تی می‌دهد در حقیقت اشتباه است اما آنقدر لحن بیان متقاعدکننده‌ای دارد، که کاربر متوجه آن نمی‌شود. بسته به سطح دانش کاربر، ممکن است تشخیص این مسئله سخت است.
  • در صورتی که زیاد از ChatGPT استفاده کنید، متوجه الگوها و اصطلاحات خاصی می‌شوید که تکرار می‌شوند. این اتفاق باعث می‌شود محتواهای تکراری تولید شود.
  • جالب است بدانید که بعضی اوقات چت جی پی تی قفل می‌کند و نمی‌داند چه پاسخی و چگونه به شما بدهد اما این نکته جالب‌تراست که تنها با تغییر یک یا دو کلمه در سوال‌تان پاسخ را تولید می‌کند.
  • همینطور که در جریان هستید فعلا استفاده از چت جی پی تی رایگان است و همین موضوع باعث می‌شود زیاد مورد استفاده قرار گیرد و کاربر گاهی 4 ساعت منتظر بماند.
  • ChatGPT در ایران به سادگی قابل دسترس نیست.

محدودیت‌های رایج استفاده از چت جی پی تی در ایران

محدودیت‌هایی که برای دسترسی کاربران ایرانی به ChatGPT اعمال می‌شود، می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی گردد. از جمله رایج‌ترین این مشکلات که معمولا کاربران ایرانی با آن مواجه هستند، خطا در هنگام ثبت‌نام یا استفاده از ChatGPT است که در ادامه به بررسی هر یک از این موارد و دلیل آن خواهیم پرداخت و ۷ مورد از محدودیت‌های رایج استفاده از چت جی پی تی در ایران را برایتان بررسی خواهیم کرد

خطای  Access Denied Error Code 1020

خطای Access Denied یکی از خطاهای رایجی است که کاربران ایرانی ChatGPT به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط OpenAI علیه ایران، با آن مواجه هستند. برای برطرف کردن ارور Access Denied در ChatGPT نیاز به استفاده از ابزارهای تغییر IP دارید. توجه داشته باشید که شرکت OpenAI نه تنها ایران، بلکه روسیه، کره شمالی و ونزوئلا را نیز تحریم کرده است.

خطای  Limited Capacity

کاربران ایرانی ممکن است در برخی موارد علیرغم استفاده از VPN و شماره مجازی، برای دسترسی به ChatGPT با خطای «Limited Capacity» مواجه می‌شوند. این خطا زمانی رخ می‌دهد که ربات درخواست‌های زیادی را مدیریت می‌کند و باید آنها را اولویت‌بندی نماید، که این امر می‌تواند منجر به تاخیر گردد، با این حال علت اصلی مشکل به آدرس IP شما بازمی‌گردد. اگر از VPN های نامعتبر استفاده می‌کنید، آدرس IP شما ممکن است به عنوان نامعتبر علامت‌گذاری شود و در نتیجه ربات سایر کاربران را بر شما ترجیح دهد. برای حل این مشکل بسیاری از افراد توصیه می‌کنند فیلتر DNS خود را تغییر دهید.

خطای  Too Many Request

در صورت مواجهه با این خطا یعنی «Too Many Request» و سایر خطاهای مشابه، معمولاً پاک کردن کوکی‌های مرورگرتان توصیه می‌شود.

خطای  An error occurred. If this issue persists

یکی از دلایل اصلی این خطا عدم اتصال به سرورهای ChatGPT یا سرعت پایین اینترنت است. در صورت مواجه شدن با این ارور، پس از اطمینان از اتصال به اینترنت، به فکر راهکارهایی برای بهبود سرعت اینترنت خود باشید. در برخی موارد، این خطا ممکن است ناشی از مشکلات سازگاری با مرورگر یا نرم‌افزار شما باشد. اگر به طور مکرر با آن مواجه می‌شوید، می‌توانید از مرورگر دیگری استفاده کنید یا مرورگر خود را به آخرین نسخه به روز نمایید.

خطای There was an error generating a response

هنگام استفاده از ربات ChatGPT ، ممکن است با خطایی مواجه شوید که «An error occurred» را نشان می‌دهد. این ارور معمولاً نشان‌دهنده مشکلات داخلی سرورهای ChatGPT است، نه مشکلات مربوط به کاربر. اگر با این خطا مواجه شدید، بهتر است چند لحظه صبر کنید و دوباره امتحان کنید. در برخی موارد، پاک کردن حافظه پنهان و کوکی‌های مرورگرتان نیز ممکن است به حل مشکل کمک کند. اگر خطا ادامه داشت، می‌توانید برای کمک بیشتر با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید.

خطای ChatGPT is at capacity

یکی از رایج‌ترین خطاهایی که کاربران ChatGPT با آن مواجه می‌شوند، خطای «ChatGPT is at capacity» است. دلیل اصلی این مشکل حجم بالای درخواست‌هایی است که این ربات از کاربران سراسر جهان دریافت می‌کند. با افزایش محبوبیت چت جی پی تی، تعداد درخواست‌های روزانه این چت‌بات نیز به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته که این امر می‌تواند از ظرفیت پردازش این مدل هوش مصنوعی فراتر رفته و پیام خطا را به همراه داشته باشد. اگر با این خطا مواجه شدید، راه‌حل پیشنهادی این است که چند لحظه صبر کنید و دوباره امتحان کنید. از طرف دیگر، می‌توانید سؤال خود را مجدداً بیان کنید یا آن را به زبان ساده‌تری بپرسید و از جملات طولانی اجتناب نمایید. برای بهترین نتایج، می‌توانید تعداد درخواست‌های خود را به ربات ChatGPT محدود کنید تا اطمینان حاصل کنید که ظرفیت پردازش بیش از حد نیست.

خطای Internal Server Error

خطای «Internal Server Error» یک مشکل رایج است که ممکن است در زمان استفاده از ChatGPT به دلیل پیچیدگی سرورهای OpenAI رخ دهد. منابع موردنیاز برای پردازش زبان طبیعی بسیار زیاد است و برخی از کاربران ممکن است گاهی با مشکلاتی از جمله خطاهای سرور داخلی مواجه شوند. اگر با این خطای مواجه شدید، راه‌حل پیشنهادی این است که کمی صبر کرده و بعداً دوباره امتحان کنید. اینکار ممکن است به سرورهای  OpenAI امکان بازنشانی و رفع مشکل را بدهد. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، می‌توانید برخی از مراحل اولیه عیب‌یابی، از جمله بررسی اتصال اینترنت، راه‌اندازی مجدد دستگاه یا استفاده از مرورگر دیگری را امتحان کنید. اگر از یک برنامه تغییر IP استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز باشد IP  خود را تغییر دهید. اگر هیچ‌یک از این تلاش‌ها موثر نبود، ممکن است نیاز باشد مشکل را به تیم پشتیبانی ChatGPT گزارش دهید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا علت خطا را شناسایی کنید و در صورت نیاز کمک بیشتری ارائه دهند.

بنظر شما چت جی پی تی ابزار خوبی برای کار است؟ آیا آینده هوش مصنوعی خطرناک است؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : جلدنیوز
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه