ارسال به دیگران پرینت

زرشک مجلسی | زرشک مجلسی و رستورانی

زرشک مجلسی یاد بگیر! | فوت و فن زرشک رستورانی

زرشک مجلسی فوت و فن خاصی دارد برای یادگیری زرشک مجلسی و رستورانی با ما همراه باشید.

زرشک مجلسی یاد بگیر! | فوت و فن زرشک رستورانی

زرشک مجلسی یاد بگیر!

زرشک مجلسی فوت و فن خاصی دارد برای یادگیری زرشک مجلسی و رستورانی با ما همراه باشید.

روش صحیح تفت دادن زرشکیک روش خوب برای تفت دادن زرشک استفاده از شکر و کره است تا زرشک ها طعم و شکل بهتری بگیرید. بعد به آن گلاب یا زعفران اضافه می شود. طریقه تفت زرشک و شکر با گلاب یا زعفران به شکل زیر است:
مواد لازم:زرشک: ۲ واحد (برای مثال ۲ قاشق غذا خوری)شکر: یک تا دو واحد ( یک یا دو قاشق غذا خوری )زعفران یا گلاب یا آب جوشیده: ۱ واحد ( ۱ قاشق غذا خوری )روغن سرخ کردنی و کره : کمی۱- شکر و زرشک را مخلوط کنید.
۲- در ماهیتابه چند قطره روغن سرخ کردنی و یک تیکه کوچک کره بریزید. کره به شفاف تر شدن زرشک کمک می کند. روی شعله گاز با حرارت کم قرار دهید.
۳- وقتی روغن و کره گرم شد، نه داغ! اگر ماهیتابه داغ شود زرشک می سوزد. چند ثانیه زرشک را تفت دهید. تا کمی زرشک ها شروع به جوشیدن کنند و پف کنند. وقتی پف کردند سریع حرارت را خاموش کنید.

اگر دلت میخواد توی 5 دقیقه یه پیتزای خوشگل و خوشمزه درست کنی، بیا اینجا | مخصوص زمانی که عجله داری و گشنته! | طرز تهیه پیتزا مینی فینگر فود + ویدئو

۴- همان موقع که حرارت گاز را خاموش کردید، یک قاشق زعفران، گلاب یا آب جوشیده، به مخلوط زرشک و شکر اضافه کنید. ریختن گلاب یا زعفران باعث می شود که زرشک حالت پفکی بگیرد و خشک نشود.یک توصیه: توصیه می کنم بعد از تفت دادن زرشک از گلاب یا آب جوشیده استفاده کنید و آب زعفران را جدا با برنج قاطی کنید و زرشک را بعد روی آن بریزید. اینجوری هم عطر زعفران حفظ می شود، هم رنگ زرشک قرمز و درخشان باقی می ماند.
ترفند: زرشک را چه تازه باشد چه خشک شده در فریزر نگهداری کنید. تا رنگ آن ثابت بماند و کدر نشود. همچنین با فریز کردن زرشک، مدت زمان بیشتری می توانید آن را نگهداری کنید.
اگر برای تف دادن زرشک برای زرشک پلو و تزیین روی برنج راه بهتری سراغ دارید، لطفاً تجربه خودتون رو به اشتراک بگذارید.
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه