ارسال به دیگران پرینت

پارک دوبل | آموزش پارک دوبل آسان

یه عمر پارک دوبل رو اشتباه بهمون یاد دادن! | با این 3 تا روش مثل آب خوردن پارک دوبل بزن! | آموزش پارک دوبل آسان + ویدئو

برای اطلاع از آموزش پارک دوبل آسان با ما در ادامه همراه باشید.

یه عمر پارک دوبل رو اشتباه بهمون یاد دادن! | با این 3 تا روش مثل آب خوردن پارک دوبل بزن! | آموزش پارک دوبل آسان + ویدئو

 آموزش پارک دوبل آسان

برای اطلاع از آموزش پارک دوبل آسان با ما در ادامه همراه باشید.

آموزش پارک دوبل صحیح و ساده : روشی برای بهترین پارک دوبل

برای آموزش پارک دوبل آسان باید ابتدا با معنی پارک دوبل آگاه باشیم، به پارک کردن خودرو به موازات جاده با دنده عقب میان دو خودرو که از قبل پارک شده اند، پارک دوبل گفته می‌شود.

آموزش پارک دوبل برای امتحان با افسر با پراید

اگر بخواهیم در مسیری در یک خیابان پر ازدحام پارک نماییم ابتدا باید یک فضای خالی مناسب در کنار خیابان بیابیم. سنجیدن فاصله بین دو وسیله نقلیه اولین کاری است که باید انجام داد و یا به بیان ساده تر فاصله بین دو ماشین را باید حدس بزنیم. اگر این فاصله از ۸ متر کمتر باشد و فضای خالی به این طول نیافتیم، امکان پارک خودرو بصورت عادی و رو به جلو برای ما مقدور نخواهد بود و اینجاست که راه حل مفید، آموزش پارک دوبل صحیح و ساده خواهد بود.

متداول ترین روش پارک در شهرها، پارک دوبل می باشد. البته باید توجه نمود که اگر فضای خالی از ۵/۶ متر کمتر باشد، دیگر پارک دوبل هم کمکی به ما نخواهد کرد.

قبل از آموزش پارک دوبل صحیح و ساده باید مکان های ممنوع برای پارک دوبل را بشناسیم.

موقعیت های مکانی که نباید پارک دوبل انجام داد:

 بزرگراه‌ها (سرعت زیاد خودروهای در حرکت، مانع از تمرکز برای پارک دوبل می شود.)

 حریم تقاطع‌ها (۱۵ متر قبل از رسیدن به تقاطع و ۱۵ متر بعد از تقاطع پارک دوبل ممنوع می باشد.)

 در مکان هایی که تابلوهای پارک ممنوع و توقف ممنوع موجود می باشد.

 ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی و سایر موارد که برای خودروهای حمل و نقل عمومی می باشد اجازه پارک کردن را نداریم.

روبروی پل ورودی پارکینگ منازل، مدارس،آتش نشانی، ورودی کوچه ها و خیابان ها پارک دوبل ممنوع می باشد.

پارک دوبل حرفه‌ای به این می‌گن!+ویدئو

تابلوهای راهنمایی و رانندگی دارای حریم مشخصی می باشند و نباید خودرو خود را در حریم تابلوها پارک دوبل کنیم (زیرا پارک کردن در حریم تابلو سبب می شود رانندگان دچار کاهش دید گردند.)

 مکان های دیگری که با توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی، پارک دوبل در حریم آنها ممنوع می باشد.

آموزش کنترل کلاچ (حرکت نیم کلاچ یا لاک‌پشتی)

برای آموزش پارک دوبل صحیح و ساده، باید کنترل کلاچ به صورت نیم کلاچ را به خوبی بیاموزیم. به عبارت ساده تر پارک دوبل، مهارت بالایی در حرکت دادن خودرو به صورت آرام با کنترل کلاچ را طلب می کند و در صورت تسلط نداشتن بر روی کلاچ، خودرو تند و تیز حرکت کرده و انجام پارک دوبل صعب و دشوار می‌گردد.

راننده ماهری که روی کلاچ خودرو تسلط کاملی دارد علاوه بر پارک دوبل در ترافیک که نیاز به مکث و حرکت پی در پی می باشد به راحتی و بدون خاموش کردن ماشین می تواند با تسلط بر کلاچ، خودرو را کنترل کند.

 آموزش کنترل فرمان در پارک دوبل صحیح از دیگر ارکان مهم است

راننده باید از چگونگی کنترل فرمان در حالت دنده عقب، مطلع باشد برای اینکه توانایی تشخیص جهت چرخش فرمان را داشته باشد.  اگر روی فرمان کنترل نداشته باشد سبب می شود تسلط کافی روی فرمان خودرو نداشته و نتیجه کار حتی با آموزش پارک دوبل صحیح و ساده با مشکل مواجه شود.

علت اهمیت هماهنگی چشم و دست و همچنین اهمیت از درک گاز و ترمز خودرو در پارک دوبل صحیح نیز مهم تلقی می شود.

علاوه بر کنترل کامل و کافی روی کلاچ و فرمان، راننده باید همچنین روی  پدال های گاز و ترمز این دو یار همیشگی تسلط داشته باشد، همچنین راننده به طور همزمان باید بتواند حرکات دست را برای چرخش فرمان و چشم را برای پوشش دید با هم مدیریت کند. اگر راننده به مهارت بالایی در هماهنگی تمام عناصری که در پارک دوبل نقش دارند برسد، می تواند پارک دوبل را بعد آموزش پارک دوبل آسان با مهارت بالایی انجام دهد.

علت و اهمیت صحیح انجام پارک دوبل در آزمون رانندگی

در تمامی آزمون های شهری از مواردی که از هنرجو آموزش و آزمون گرفته میشود، آموزش پارک دوبل صحیح و آسان است، زیرا در پارک دوبل، کنترل کامل کلاچ، ملاک مهمی می باشد به همین سبب پارک دوبل، مهم می باشد. پارک دوبل باید اجرا شود تا میزان مهارت و تسلط هنرجو بر روی کلاچ سنجیده شود، زیرا اگر هنرجو بتواند پارک دوبل را با آرامش خاطر و تسلط کافی روی کلاچ انجام دهد در ترافیک های سنگین جاده با کنترل کلاچ، ماشین را به صورت مستمر متوقف و حرکت می دهد.

هماهنگی بین عناصر نقش دارنده در پارک دوبل، تکنیکی است که نشان دهنده اوج مهارت راننده در کنترل کلاچ، فرمان و هماهنگی سریع بین گاز و ترمز و  حرکات دست – چشم – پا در هنگام پارک دوبل می باشد. هدف آموزش پارک دوبل صحیح و آسان این است که بتوانید با ممارست این هماهنگی را بین اعضای بدن به بالاترین حد خود برسانید و با آموزش پارک دوبل آسان، پارک بی نقصی داشته باشید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه