ارسال به دیگران پرینت

دهک بندی یارانه | استعلام دهک بندی یارانه | روش استعلام دهک بندی یارانه

از کجا بفهمیم دهک چندم هستیم؟

چگونه بفهمیم دهک چندم هستیم؟ بعد از اعلام دهک بندی یارانه و کالابرگ این سوال شاید برای خیلی ها پیش بیاید. شما باید استعلام دهک بندی یارانه بگیرید تا ببینید یارانه به شما تعلق میگیرد یا خیر. در ادامه به روش استعلام دهک بندی یارانه می پردازیم.

از کجا بفهمیم دهک چندم هستیم؟

چگونه بفهمیم دهک چندم هستیم؟ بعد از اعلام دهک بندی یارانه و کالابرگ این سوال شاید برای خیلی ها پیش بیاید. شما باید استعلام دهک بندی یارانه بگیرید تا ببینید یارانه به شما تعلق میگیرد یا خیر. در ادامه به روش استعلام دهک بندی یارانه می پردازیم.

چگونه بفهمیم دهک چندم هستیم؟

چگونه بفهمیم دهک چندم هستیم؟ بعد از اعلام دهک بندی یارانه و کالابرگ این سوال شاید برای خیلی ها پیش بیاید. شما باید استعلام دهک بندی یارانه بگیرید تا ببینید یارانه به شما تعلق میگیرد یا خیر. در ادامه به روش استعلام دهک بندی یارانه می پردازیم.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است هموطنان می‌توانند برای اطلاع از دهک‌بندی خود از دو کانال اقدام کنند؛ راه نخست، شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ است که بعد از تماس، با وارد کردند کد ملی سرپرست خانوار و همچنین وارد کردن یک شماره تلفن همراه که به نام سرپرست است، دهکی که در آن قرار دارند اعلام می‌شود.

راه دیگر مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir است که وضعیت دهک‌بندی را مشخص و اعلام می‌کند.

استعلام دهک بندی یارانه

مرحله اول

ابتدا به سایت “سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه فرمائید و در بالای صفحه بر روی دکمه ورود/ثبت نام کلیک کنید.

مرحله دوم

سپس به صفحه ای همانند تصویر زیر هدایت می شوید که می بایست اطلاعات خواسته شده اعم از:

– شماره ملی سرپرست خانوار

– شماره حساب واریز یارانه

– مشخص کردن تعداد خانوار

– شماره ملی یکی از اعضای خانوار تحت پوشش

– تصویر امنیتی

را وارد و در انتها بر روی دکمه ورود کلیک کنید.

مرحله سوم

 

در این قسمت وضعیت یارانه شما مشخص می شود که شامل دریافت یارانه نقدی هست یا خیر (مشمول/غیرمشمول)، در تصویر زیر برای یکی از اعضای خانور نمایش داده شده که مشمول دریافت یارانه می باشد.

در پایان هم بر روی نمایش شناسنامه اقتصادی خانوار جهت مشاهده دهک بندی یارانه خود کلیک کنید.

مرحله چهارم

و بالاخره در پایان نتیجه بررسی دهک بندی یارانه شما توسط دولت که با بررسی اطلاعات دارایی و مالی خانوار شماست، نمایش داده می شود.

یارانه ۱۴۰۲ برای همه دهک ها

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: «دولت در حوزه کالابرگ اقدامات جدیدی را در دستور کار قرار داده و قرار است در گام نخست، میزان یارانه‌ی یارانه بگیران در سه دهک اول به شرط خرید ۷۰ درصد کالا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.»

مرتضوی اجرای اثربخش این طرح را نیازمند همراهی و هماهنگی گسترده در تمامی استان‌های کشور دانست و افزود: «به دنبال تأکیدات ریاست جمهوری و به منظور تأمین سبد تغذیه خانوارهای کم‌درآمد، تأمین منابع مالی افزایش ٢٠ درصدی اعتبار یارانه کالابرگ در دستور کار دولت قرار گرفته است که اجرای سراسری و فراگیر طرح کالابرگ الکترونیکی به مهار تورم و ثبات بازار کمک می‌کند».

طرح ملی کالابرگ الکترونیک سال گذشته و در راستای اجرای قانون مصوب مجلس به شکل سراسری و آزمایشی در کشور راه‌اندازی شد و طبق آخرین گزارش‌ها بیش از ۵۰ هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیک متصل شده اند تا مردم بتوانند خرید کنند.

بر اساس اطلاعیه جدید وزارت کار از ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک در خصوص خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به اجرا در می‌آید و یارانه اعتباری خانوارهای مذکور ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که ۸۰ هزار تومان می‌شود و شرط استفاده از این مبلغ خرید تا سقف ۷۰ درصد مبلغ یارانه است که معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر می‌شود. در این طرح کارت جدیدی صادر نمی‌شود و تمام کارت‌های بانکی به ‌نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

منبع : ورازندگی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حسن برزویی ارسالی در

      چگونه بفهمیم دهک چند هستیم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه