ارسال به دیگران پرینت

حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: دلیل ۸۵ ای شدن لایحه عفاف و حجاب عجله ماست | اگر لایحه حجاب را تصویب نکنیم، امکان بازگشت به وضعیت قبل وجود ندارد و سیل ما را می برد!

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به اینکه چرا کمیسیون برای بررسی و تصویب این لایحه عجله دارد، به دیده‌بان ایران گفت: در وضعیتی قرار داریم که آب آن را برده و حد مشخصی ندارد. هر روز وضعیت بدتر می‌شود و بنابراین باید یک اقدام بازدارنده‌ای انجام شود وگرنه دچار شرایطی می‌شویم که قابلیت بازگشت ندارد. در اثر بی عملی ها وضع حجاب بدتر شده و اگر جلوی آن را سد نکنیم سیل ما را می برد باید سریع‌تر جلوی بی حجاب ها را بگیریم!

حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: دلیل ۸۵ ای شدن لایحه عفاف و حجاب عجله ماست | اگر لایحه حجاب را تصویب نکنیم، امکان بازگشت به وضعیت قبل وجود ندارد و سیل ما را می برد!

چنانچه در جلسه روز یکشنبه یعنی فردا، با تقاضای اصل 85 شدن لایحه حجاب و عفاف در صحن مجلس موافقت شود، به جای اینکه در صحن بررسی و تصویب شود یه کمیسیون قضایی و کمیسیون فرهنگی سپرده خواهد شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره علت اصل 85 شدن این لایحه به دیده‌بان ایران گفت: «فراکسیون اکثریت یک سری استدلال‌هایی داشتند مبنی براینکه اگر لایحه اصل 85 شود زودتر به نتیجه می‌رسد. همچنین باتوجه به اینکه همه آنچه مصوب کمیسیون است در فضای رسانه‌ای و شفاف بیان شده و از طرف دیگر 1600 پیشنهاد برای این لایحه مطرح شده است که باید به تمام آن‌ها رسیدگی شود، اگر بخواهیم تمامش را در صحن بررسی کنیم، سه چهار ماه وقت مجلس را می‌گیرد؛ بنابراین پیشنهادی که در دستور کار روز یکشنبه قرار دارد، این است که لایحه به کمیسیون اصلی یا کمیسیون قضایی برود.»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با اصل 85 شدن این لایحه به نوعی مجلس دور زده نمی‌شود، بیان کرد: «کمیسیون تخصصی انسجام لازم را دارد و از سوی دیگر اگر عمده نمایندگان موافق نباشند، روز یکشنبه رای مخالف می‌دهند.»

حاجی دلیگانی درباره مقایسه روند بررسی این لایحه با طرح صیانت، عنوان کرد: «تفاوت لایحه حجاب و عفاف با طرح صیانت این است که طرح صیانت به کمیسیون مشترک داده شد. کمیسیون مشترک معمولا انسجام لازم را ندارد ولی بررسی لایحه حجاب و عفاف به کمیسیون تخصصی داده خواهد شد.»

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه چرا کمیسیون برای بررسی و تصویب این لایحه عجله دارد، به دیده بان ایران گفت: «در وضعیتی قرار داریم که آب آن را برده و حد مشخصی ندارد. هر روز وضعیت بدتر می‌شود و بنابراین باید یک اقدام بازدارنده‌ای انجام شود وگرنه دچار شرایطی می‌شویم که قابلیت بازگشت ندارد. در اثر بی عملی ها وضع حجاب بدتر شده و اگر جلوی آن را سد نکنیم سیل ما را می برد باید سریع‌تر جلوی بی حجاب ها را بگیریم! »

حاجی دلیگانی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا دولت میخواهد با جریمه‌های نقدی لایحه حجاب و عفاف برای خود درآمدزایی کند، تصریح کرد: «بحث درآمدزایی نیست. اگر همه رعایت کنند که اصلا جریمه‌ای اتفاق نمی‌افتد ولی درمجموع مبالغ به دست آمده از جریمه‌های نقدی صرف مبانی که در قانون آمده است، می‌شود و به هیچ وجه به دولت بر نمی‌گردد.»

 

منبع : دیده بان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه