ارسال به دیگران پرینت

یخچال طبیعی

اعلام وضعیت اضطراری در آلاسکا پس از شکسته شدن یخچال طبیعی + ویدئو

پس از شکسته شدن یک یخچال طبیعی در آلاسکای آمریکا و آزاد شدن آب دریاچه پشت این یخچال و طغیان رودخانه، مقامات شهر جونو در آلاسکا، در این شهر روز دوشنبه به وقت محلی اعلام وضعیت اضطراری کردند.

اعلام وضعیت اضطراری در آلاسکا پس از شکسته شدن یخچال طبیعی + ویدئو

 به گفته مقامات آمریکایی، این سیل به دلیل شکسته شدن بخشی از یخچال طبیعی مندنهال، واقع در حدود ۱۲ مایلی شمال مرکز ایالت آلاسکا ایجاد شده است.

به گفته اداره ملی هواشناسی آمریکا ، سیل چندین سازه را در امتداد رودخانه مندنهال ویران کرده است. راب بار، معاون شهردار شهر جونو به شبکه خبری ای بی سی نیوز آمریکا گفت که در نتیجه این سیل دو خانه تخریب شده و یک خانه دیگر تا حدی آسیب دیده است.

بار گفت که "تعدادی" از اقامتگاه های دیگر، از جمله یک ساختمان قدیمی در معرض خطر تخریب هستند.

آرون جاکوبز، مهندس منابع آبی در اداره هواشناسی شهر جونو گفت که احتمال وقوع سیل کمتر از ۱ درصد بود. جاکوبز تاکید کرد «ما حتی فکرش را هم نمی کردیم که شکست یخچال طبیعی و آزاد شدن آب دریاچه پشت آن امکان پذیر باشد.»

ویدئویی که توسط سام نولان ساکن این شهر گرفته شده است، یک سازه چند طبقه ای را نشان می دهد که به داخل رودخانه فرو می ریزد. سایر تصاویر ضبط شده توسط ساکنان، آوار و درختان شناور در رودخانه مندنهال واقع در نزدیک فرودگاه بین المللی جونو را نشان می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی آمریکا، بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در شرق این کشور که شامل فیلادلفیا تا آتلانتا می شود، امروز دوشنبه به وقت محلی، هشدار رعد و برق شدید با وزش بادهای مخرب، تگرگ، باران شدید و چند گردباد احتمالی دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی آمریکا، یک سامانه طوفانی قوی پس از تحت تاثیر قرار دادن اوهایو در روز یکشنبه و روز دوشنبه در منطقه وسیعی از مناطق شرقی رودخانه می سی سی پی به سرعت درحال حرکت به سمت شرق آمریکا است.

به گفته سازمان هواشناسی آمریکا مناطق آپالاچی ها تا مریلند، پنسیلوانیا جنوبی و نیوجرسی، از جمله فیلادلفیا، بالتیمور و واشنگتن دی سی، عمدتاً شاهد وزش بادهای مخرب خواهند بود و این سامانه طوفانی بیشترین تاثیر را روی آنها خواهد گذاشت.

برای مناطقی از شمال شرقی تنسی تا بخش‌هایی از مریلند و پنسیلوانیا جنوبی هشدار سطح ۴ از ۵، به دلیل احتمال طوفان‌های شدید صادر شده است.

در روز گذشته، بیش از ۱۵۰ گزارش طوفان در سراسر شرق آمریکا و بیش از ۱۳۰ گزارش طوفان، از جمله هشت گردباد، در کلرادو، ایلینوی، آیووا و نبراسکا ثبت شد.

۹۲ گزارش دیگر از باد شدید با خسارت و ۳۷ گزارش تگرگ شدید، عمدتاً در سراسر دشت‌های مرکزی و دره رودخانه می‌سی‌سی‌پی ثبت شد.

 

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه