ارسال به دیگران پرینت

قلمه زدن | قلمه زدن گل سرخ

قلمه زدن گل سرخ با گوجه فرنگی! | ترفند جدید قلمه زدن ببین +ویدئو

قلمه زنی (به انگلیسی: Cutting) یک روش غیر جنسی تکثیر گیاه است که به صورت گسترده در کشاورزی و مهندسی فضای سبز استفاده می‌شود. قلمه زدن عبارت است از رشد و نمو و تکامل بعضی از قسمت‌های گیاهی قطع شده از پایه اصلی.در ادامه برای اطلاع از قلمه زدن گل سرخ با گوجه فرنگی با ما همراه باشید.

قلمه زدن گل سرخ با گوجه فرنگی! | ترفند جدید قلمه زدن ببین +ویدئو

قلمه زدن گل سرخ با گوجه فرنگی!

 

قلمه زنی (به انگلیسی: Cutting) یک روش غیر جنسی تکثیر گیاه است که به صورت گسترده در کشاورزی و مهندسی فضای سبز استفاده می‌شود.قلمه زدن عبارت است از رشد و نمو و تکامل بعضی از قسمت‌های گیاهی قطع شده از پایه اصلی.در ادامه برای اطلاع از قلمه زدن گل سرخ با گوجه فرنگی با ما همراه باشید.

شیک کاغذ کادو کن! | ایده کادو دادن +ویدئو

قلمه زدن یکی از طرق بسیار متداول ازدیاد غیر جنسی گیاهان است. یک قلمه می‌تواند قطعه‌ای از ساقه، ریشه یا برگ باشد. در قلمه ساقه، ریشه‌های نابه جا بایستی تشکیل یابند و در قلمه ریشه شاخه‌های نابه جا باید به وجود آیند و قلمه برگ برای اینکه رشد کند و به اصطلاح بگیرد باید در روی آن هم ریشه‌های نابجا و هم شاخه‌های نابه جا رشد و تکامل یابند.از آنجائیکه تکهٔ برش‌یافته فاقد ریشه برای بدست آوردن آب است، در صورت در فراهم نکردن محیط مناسب و مربوط بزودی خشک خواهد شد. این روش یکی از روش‌های اولیه کلونینگ به‌شمار می‌آید.روش‌های مختلف قلمه زدنقلمه‌ها به شیوه‌های گوناگونی تهیه می‌شوند:نمونه‌ای از قلمه ساقه (گیاه قاشقی)قلمه ساقهاین نوع از قلمه، مهم‌ترین قلمه‌ای است که از گیاهان برداشت می‌شود و به گروه‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شود:قلمه خشبیقلمه نیمه خشبیقلمه سبزقلمه علفیقلمه برگیقلمه جوانه و برگقلمه ریشه‌اییک راهِ معمول برای تکثیرِ گیاهان، قلمه زدنِ آن‌ها و قرار دادنِ قلمه در آب به منظورِ ریشه‌زایی است. این کار معمولاً به عنوان «ریشه‌زاییِ گیاه» یا «رشد دادنِ قلمه‌ها» شناخته می‌شود.

 

 
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه