ارسال به دیگران پرینت

طول عمر

با رعایت این نکات ، ۲۴ سال بیشتر عمر کنید!

تحقیقی تازه نشان داده است که با رعایت ۸ نکته در سبک زندگی خود می‌توانید حدود دو دهه به طول عمرتان بیفزایید.

با رعایت این نکات ،  ۲۴ سال بیشتر عمر کنید!

 اگر می‌خواهید حداکثر ۲۴ سال به طول عمر خود اضافه کنید، با رعایت‌کردن ۸ نکته مهم در سبک زندگی خود می‌توانید این کار را انجام دهید. مطالعه‌ای تازه نشان داده است که این نکات شامل خوراک مناسب، خواب کافی، مدیریت استرس، عدم استعمال دخانیات و الکل می‌شود.

۸ عادتی که طول عمر شما را افزایش می‌دهد | اگه عمر طولانی و پرسعادت میخوای بخون!

گروهی از دانشمندان ازجمله از دانشگاه هاروارد دریافته‌اند که افراد با ایجاد تغییراتی کوچک در زندگی می‌توانند حتی اگر به میانسالی رسیده‌اند، طول عمر خود را افزایش دهند. آن‌ها با بررسی داده‌های بیش از 70 هزار کهنه‌سرباز آمریکایی با بازه سنی 40 تا 99 سال که در طول سال‌های 2011 تا 2019 گردآوری شده بودند، دریافته‌اند که کدام مؤلفه‌ها در سبک زندگی با افزایش طول عمر ارتباط دارد.

محققان متوجه شده‌اند که ۸ مؤلفه در سبک زندگی افراد می‌تواند طول عمر را افزایش دهد. آن‌ها می‌گویند برای افزایش طول عمر باید:

1) خوراک خوبی داشته باشید.

2) سیگار نکشید.

3) شب‌ها خواب مناسب داشته باشید.

4) فعالیت فیزیکی را فراموش نکنید.

5) مدیریت استرس داشته باشید.

6) از نوشیدن بیش‌ازحد الکل پرهیز کنید.

7) درگیر اعتیاد به مواد افیونی نشوید.

8) روابط اجتماعی مثبت داشته باشید.

پژوهشگران می‌گویند مردان و زنانی که حتی از 40 سالگی شروع به رعایت این 8 نکته کنند، می‌توانند در مقایسه با دیگر افراد، به‌ترتیب 23.7 و 22.6 سال به عمر خود بیفزایند. عدم فعالیت فیزیکی، استفاده از مواد مخدر و مصرف دخانیات بیشترین تأثیر را در کاهش عمر افراد داشته است. درعوض طبق این مطالعه، افرادی که این رفتارها را از خود نشان می‌دهند، با 30 تا 45 درصد ریسک مرگ بالاتر مواجه هستند.

از طرف دیگر، استرس، الکل، خواب نامناسب و خوراک بی‌کیفیت می‌تواند تا 20 درصد ریسک مرگ را در افراد افزایش دهد. البته با توجه به اینکه پژوهش حاضر به‌صورت مشاهده‌ای بوده است، نمی‌توان با قطعیت گفت که بین این عوامل و طول عمر رابطه علت و معلولی وجود دارد.

نتایج این پژوهش هنوز در مجله‌های علمی به چاپ نرسیده است، اما در رویداد Nutrition 2023 که توسط انجمن تغذیه آمریکا برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

 

منبع : برترینها
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه