ارسال به دیگران پرینت

ناشتا

صبح ناشتا برای لاغری چه بخوریم؟

همه ما می دانیم که تغذیه غلط چه اثرات مخربی به دنبال داره. از آن مهمتر، پیروی از دستورالعمل های غیر صحیح میباشد که میتونه در طولانی مدت خطرات جبران ناپذیری را به سلامت جسم و روح ما وارد کنه. بیشترین سوالی که پرسیده میشه اینه که صبح ناشتا برای لاغری چه بخوریم؟ در این مقاله به بررسی این موضوع به صورت کامل میپردازیم.

صبح ناشتا برای لاغری چه بخوریم؟

صبح ناشتا برای لاغری چه بخوریم؟

بعضی از افراد به کلی صبحانه خوردن را حذف میکنند. اما به این فکر کردید که خوردن چه چیزهایی ناشتا باعث لاغری میشود ؟ یا شده از خودتون بپرسید که صبح ناشتا چی بخورم لاغر بشم؟ توصیه های رایج در این زمینه، خوردن آب لیمو، عسل، آب کرفس، آب سیب، آب انار، شربت خاکشیر، آب پرتقال و … میباشد که البته خوردن نوشیدنی های قلیایی اثر بیشتری در لاغری داره و به عنوان صبحانه چربی سوز شکم و معجون لاغری ناشتا شناخته میشن.

ناشتا خاکشیر با آب گرم بخور! | خواص بینظیر خاکشیر با آب گرم!

سوالی که برای خیلی ها ممکنه پیش بیاد اینه که پس صبح ناشتا برای لاغری چه بخوریم ؟استفاده از آب لیمو آن هم نیم ساعت قبل از ناشتا به طوری که یک قاشق آب لیمو در یک لیوان آب ولرم ، نه تنها برای لاغری که برای یبوست هم مفیده. استفاده از این معجون فوق العاده چند اثر مهم داره:

1- جذب آهن را افزایش میده.
2- سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن را بالا میبره.
3- یون سیترات در بدن افزایش میده که در نتیجه مصرف کننده اصلا سنگ کلیه نمیگیره.
4- باعث شادی و نشاط بدن و شفافیت پوست میگرده. برای رسیدن به هدف، مهم استمراره نه تصمیم احساسی.

 

همه چیز درباره مصرف نوشیدنی ها


همان طور که میدونیم نوشیدنی ها از جایگاه ویژه ای در رژیم لاغری برخوردارند. نوشیدنی ها علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن، در رفع خستگی نیز موثرند. یک بزرگسال به طور میانگین، در طول روز 7/1 لیتر نوشیدنی میل میکنه. این نوشیدنی ها میتونه شامل: آب، آبمیوه، شیر، شیر سویا، قهوه و ….باشه.

آب مهمترین منبع حیات در زندگی و بهترین نوشیدنی ها به حساب میاد ولی این به این معنی نیست که تمام نیاز خود را با آب برطرف کنیم. طبق توصیه بعضی از متخصصان تغذیه باید بین 6 تا 8 لیوان آب در روز استفاده بشه، در حالی که این فرمول پایه علمی نداره.

اما اگر آب را به میزان لازم مصرف کنیم، میتونیم از برخی بیماری ها مثل: فشار خون، سنگ کلیه، سرطان های روده بزرگ و مثانه و حتی مشکلات قلبی پیشگیری کنیم. حتی دیده شده کودکان 6 تا 9 سال، که آب بیشتری مصرف میکنه، تمرکز حواس و حافظه بهتری داره.

بهترین نوشیدنی ناشتا برای لاغری


صبح ناشتا برای لاغری چه بخوریم ؟ بهترین نوشیدنی ناشتا برای لاغری میتونه نوشیدن آب گرم با لیمو ترش باشه که به نوعی معجون لاغری ناشتا هم محسوب میشه و خیلیا به عنوان صبحانه چربی سوز شکم اون رو میشناسن. از مزایای این صبحانه چربی سوز قوی میشه به موارد زیر اشاره کرد.

شادابی روح و روان: مصرف این نوشیدنی ، ویتامین C از دست رفته در اثر بروز استرس را جبران میکنه و تنش های روحی را کمتر کرده و آرامش بیشتری به انسان میده.

کمک به هضم غذا: چون نوشیدن آب گرم به همراه آب لیمو باعث دفع مواد زائد از بدن شده و همچنین ترشح صفراوی را بیشتر میکنه، لذا مشکلاتی مانند یبوست و سوزش معده را تسکین میده و بهترین نوشیدنی ها به حساب میاد.

تقویت سیستم ایمنی بدن: لیمو ترش سرشار از ویتامین C و همچنین یکی از منابع پتاسیم میباشد. خواص آنتی اکسیدانی ترکیبات آن، سیستم ایمنی بدن را قوی کرده و در مقابل سرماخوردگی و بیماری های ویروسی مقاوم میکنه. همچنین عملکرد بهتر اعصاب و مغز را به همراه داره و بهترین نوشیدنی ناشتا برای کنترل فشار خونه.

هم چنین:

به کاهش وزن کمک می کند: این نوشیدنی به دلیل دارا بودن فیبر پکتین با گرسنگی مقابله می کند. در کل اجرای رژیم غذایی که حالت آلکانی یا بازی بدن را بیشتر کند، به سریع تر کردن فرایند لاغری کمک می کند.

pH بدن را کنترل می کند: شاید برایتان جالب باشد که بدانید مصرف این نوشیدنی با وجود این که لیمو ترش اسیدی است ، اما بدن را اسیدی نمی‌کند و حتی باعث کنترل حالت اسیدی بدن می شود.

پاکسازی بدن: ترکیب آب گرم با لیمو ترش باعث دفع راحت توکسین ها یا همان سموم بدن می شود و چون خواص دیورتیک دارد، یعنی ادرارآور است، در نتیجه باعث تمیزی مجاری ادراری نیز میشه و همین یکی دیگه از دلایلی هست که به عنوان صبحانه چربی سوز قوی شناخته شده.


این ترکیب برای تسکین مشکلات تنفسی، تمیزی پوست، رفع بوی بدن و دندان درد نیز موثره و میتونه به حساب بیاد.

بهترین نوشیدنی ناشتا برای لاغری چیست و نوشیدنی چربی سوز هنگام ورزش کدام است؟


بهترین روش برای رسیدن به وزن ایده آل ، مصرف نوشیدنی های چربی سوز به همراه حرکات ورزشی میباشد. نوشیدنی های چربی سوز و ورزش ، مکمل یکدیگرند . این نوشیدنی ها باعث ایجاد احساس سیری میشه و سوخت و ساز بدن را به هنگام ورزش ، بالا میبرند و سموم را از بدن خارج و آب رسانی را سرعت میبخشند. در این مقاله ما به مهمترین این نوشیدنی ها اشاره میکنیم.


چای سبز وحشی ترین چربی سوز نوشیدنی ناشتا برای لاغری و غنی از آنتی اکسیدانه که باعث آزاد شدن چربی سلول های چربی در شکم شده و همچنین سرعت چربی سوزی کبد را افزایش میده. با بررسی 14 پژوهش، مشخص شد افرادی که به مدت 12 هفته چای سبز با غلظت بالا نوشیدند ، به طور متوسط 0.2 تا 3.5 کیلوگرم بیشتر از افرادی که چای سبز نمینوشند ، چربی از دست دادند.

قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز میتونه باعث کاهش وزن و لاغری در کمترین زمان ممکن بشه.


آیا زنجبیل بهترین نوشیدنی ناشتا برای لاغری است؟


صبح ناشتا برای لاغری چه بخوریم ؟زنجبیل دمای بدن را افزایش میده و یک چربی سوز فوق العاده محسوب میشه. ترکیبات ترموژنی این ماده تمام بقایای جمع شده در شکم را از بین میبره. حتماً میدو نید که چربی های این ناحیه به واسطه کم تحرکی، استرس و مشکلات هورمونی بروز میکنه. چای زنجبیلی بهترین نوشیدنی ناشتا برای لاغری میباشد که باعث توقف تولید کورتیزول میشه.

این نوشیدنی چربی سوز را با یک لیوان آب و 2 گرم زنجبیل رنده شده تهیه کنید. به این صورت که زمانی که آب به جوش آمد، زیر شعله را خاموش کنید و زنجبیل رنده شده را به آن اضافه نموده و فرصت بدید تا به مدت 5 دقیقه دم بکشد. سپس میتونید با مقداری عسل شیرین کرده و سریع آن را بنوشید.


نوشیدنی چربی سوز دیگری برای لاغری شکم و پهلو با استفاده از یک تکه کوچک زنجبیل ، نصف آب لیمو تازه ، یک قاشق غذاخوری شربت افرا و یک قاشق غذاخوری زیره تهیه میشه. 4 فنجان آب را بجوشانید و درون آن زیره و زنجبیل اضافه کنید و از چند دقیقه جوشاندن، حرارت را خاموش کنید و آب لیمو و شربت افرا را هم اضافه کنید.


معجون لاغری زنجبیل و خیار و لیمو و نعناع


این نوشیدنی فوق العاده میتونه در طول یک هفته، 4 کیلوگرم وزن را کاهش داده و باعث کوچک شدن دور کمر بشه. نوشیدنی معجزه گر زنجبیل و خیار و لیمو و نعناع، یک چربی سوز بسیار قوی برای شکم میباشد. این نوشیدنی باعث افزایش سوخت ساز بدن و لاغری شده و چربی های ذخیره شده را به انرژی تبدیل میکنه .

خیار و لیمو و نعناع همگی سم زدای بدن هستند . خیار سبب آب رسانی بدن و هیدراته شدن آن میگردد. نعناع نیز سبب هضم بهتر غذا و احساس سیری در بدن شده و لیمو نیز با دفع مواد زائد بدن ، سلامت و شادابی پوست را نیز به همراه داره. برای تهیه این دمنوش عالی یک لیمو تازه به همراه یک خیار بزرگ و 100 گرم زنجبیل و چند برگ نعناع تازه را آماده کنید. سپس لیمو را شسته و ورقه ای برش بزنید .

سپس 8 فنجان آب را در یک کاسه بزرگ ریخته و لیمو‌های برش خورده را داخل آن قرار بدید. سپس خیار را پوست گرفته و به چند قسمت تقسیم کرده و همه را داخل ظرف آب بریزید. حالا برگ های نعناع را به آب اضافه کنید. سپس زنجبیل را پوست گرفته و آن را در کاسه آب رنده کرده و تمام مواد را با هم مخلوط کنید.

سپس آن را درون یخچال گذاشته تا خنک بشه. از فردای آن روز در زمان تشنگی از این معجون 2 تا 3 بار در روز استفاده نمایید. این نوشیدنی را میتونید به مدت 4 روز استفاده کرده و دوباره پس از یک هفته استراحت، دوباره به مدت 4 روز دیگر از آن استفاده کنید.

صبح ناشتا برای لاغری چه بخوریم؟ گاهی اوقات بعضی از افراد بی تجربه پیشنهاد حذف صبحانه را میدهند. زمانی که ما صبحانه نمی‌خوریم بدن ما در مقابل لاغر شدن مقاومت میکنه و وارد فاز قحطی میشه. مثلا وقتی ناشتا حتی یک عدد سیب میخوریم سوختن چربی ها شروع میشه.

حالا هر مواد غذایی دیگری نیز بخوریم مثل کرفس و خیار و غیره و بهترین نوشیدنی ناشتا برای لاغری که در قسمت بالا به آن اشاره شد، متابولیسم و سوخت و ساز بدن خودمان را بالا برده و برنامه رژیمی موفق تری خواهیم داشت.


نوشیدنی موز نیز یکی از بهترین نوشیدنی ها میباشد، که میتونه به صورت روزانه استفاده و در طول هفته مصرف بشه. موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم میباشد و باعث تقویت عضلات شده و بدن را سم زدایی میکنه.


برای تهیه این نوشیدنی یک عدد پرتقال و یک عدد موز و یک دوم قاشق چای خوری پودر زنجبیل و 2 قاشق غذاخوری آب پنیر و یک قاشق غذاخوری دانه کتان و یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی را آماده نموده و سپس تمام مواد را در یک مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط نمایید و آن را درون یک لیوان تمیز بریزید و استفاده نمایید. بهترین زمان مصرف این نوشیدنی مقوی ، صبح ناشتا میباشد.

 

منبع : آلامتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه