خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

تماشای ایاصوفیه یا تفریح در سواحل آنتالیا؟

برای سفر همیشه انتخاب‌های بی‌شماری در پیش روی شما قرار دارد. مخصوصاً اگر قرار باشد به سرتاسر دنیا سفر داشته باشید. این انتخاب شما است که خرید بلیط تهران استانبول را دنبال کنید یا اینکه به سواحل آنتالیا سفری داشته باشید.

تماشای ایاصوفیه یا تفریح در سواحل آنتالیا؟

برای سفر همیشه انتخاب‌های بی‌شماری در پیش روی شما قرار دارد. مخصوصاً اگر قرار باشد به سرتاسر دنیا سفر داشته باشید. این انتخاب شما است که خرید بلیط تهران استانبول را دنبال کنید یا اینکه به سواحل آنتالیا سفری داشته باشید. می‌خواهیم در ادامه برای یک برنامه‌ریزی دقیق‌تر و یک تصمیم‌گیری اساسی با شما در مورد دو موقعیت مکانی متفاوت و مزیت‌های سفر به هر کدام مطالبی را با شما در میان بگذاریم. بدون تردید بعد از مطالعه این مقاله شما ساده‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که برای تماشای ایاصوفیه بلیط تهران استانبول را خریداری کنید. یا اینکه به سواحل آنتالیا سفر خود را دنبال کنید. برای آشنایی بیشتر کافی است با ما همراه شوید.

آشنایی با موقعیت‌های مکانی مفرح در دنیا

هستند بسیاری از افراد که تمایل دارند برای گردشگری به سمت موقعیت‌های سنتی و بافت‌های قدیمی شهر سری بزنند و عده‌ای هم تمایل دارند برای گردشگری به یک منطقه خوش‌آب‌وهوا سفر داشته باشند. ما دو قطب گردشگری پر طرف‌دار را به شما معرفی خواهیم کرد و دیگر انتخاب با شما است که خرید بلیط تهران استانبول را خریداری کنید یا اینکه به آنتالیا بروید.

 آشنایی با مسجد ایاصوفیه استانبول

 برای اینکه با مسجد ایاصوفیه بیشتر آشنا شوید باید در ابتدا تاریخچه‌ای کوتاه از این مسجد را برای شما شرح دهیم. مسجد ایاصوفیه فعلی درحقیقت یک کلیسای بزرگ بوده که در سال‌های ۵۳۲ تا ۵۳۷ با نام کلیسای بزرگ شهر به دستور کنستانتین اول بنا شده است. از پیشینه ساخت‌وساز آن برای شما اگر بخواهیم شاید برایتان جالب باشد که بدانید این بنای تاریخی به دست ۱۰ هزار کارگر در طول پنج سال و تحت‌نظر ۱۰۰ استاد باشی طراحی و ساخته شده است. از مکان‌های محبوب و مشهور این مسجد از منظر گردشگران می‌توانیم گنبد، ایوان غربی و مدخل، کوزه مرمر، سرسرای بالا، لژ مخصوص ملکه و درب مرمبه اشاره داشته باشیم.

1-2

 چرا باید به تماشای مسجد ایاصوفیه برویم؟

شاید از خود بپرسید با وجود این همه موقعیت گردشگری متفاوت در ترکیه چه نیازی  است که به تماشای مسجد ترکیه برویم. باید به شما بگویم که این بنای باشکوه و قدیمی تا مدتی پیش  درست قبل از ساخت کلیسای جامع در سیویل بزرگ‌ترین مسجد و کلیسای محبوب در جهان بوده است. چیزی به مدت به مدت یک هزار سال بزرگ‌ترین کلیسای جهان شناخته شده است و همین امر بدون شک تجربه خوش و متفاوتی را از یک مسافرت هیجان‌انگیز برای شما رقم می‌زند. باید به شما بگویم که در طول تاریخ و جنگ‌های صورت‌گرفته همیشه این مسجد مورد هجوم واقع شده است و همین امر هم سبب شد تا این مسجد بارهاوبارها مورد بازسازی قرار بگیرد. در این بنای تاریخی و مشهور شما می‌توانید نمادهای عصر اسلامی را به‌راحتی مشاهده کنید. بدون تردید تجربه به ثبت رساندن عکس‌های تاریخی متفاوت و منحصربه‌فرد در این مسجد قاب عکس‌های یادگاری ویژه‌ای را برای شما به تصویر می‌کشد.

اطلاعات بازدید از مسجد ایاصوفیه

 حال اگر به تماشای این مسجد علاقه‌مند شده‌اید باید به شما بگویم پیش از هر چیز نیاز است بلیط تهران استانبول را خریداری کنید. برای بازدید از این مسجد نیازی به پرداخت هزینه‌ای برای ورود ندارید. یعنی شما همه‌روزه به‌صورت شبانه‌روزی شرایط بازدید از نمای داخلی این مسجد را همراه با خانواده در پیش روی خود دارید.  به شما توصیه می‌کنیم درصورتی‌که در روزهای که نماز در این مکان در حال برگزاری است برای بازدید مراجعه کردید حتماً سکوت را رعایت کنید و بدون کفش به داخل مسجد بروید. البته روزهای جمعه هم برای بازدید مناسب نیست؛ چون در این مسجد نمازجمعه برگزار می‌شود و شرایط بازدید برای شما مهیا نیست.

1-3

 آیا به سواحل آنتالیا سفر داشته‌اید؟

شهر  آنتالیا مهم‌ترین قطب گردشگری است برای کسانی که تمایل دارند با سفر به ترکیه آب‌وهوای ملایم و مطبوعی را تجربه کنند. در سواحل آنتالیا شما با قدم‌زدن و نشستن در آلاچیق‌های که برای گردشگران و توریست‌ها مهیا شده است به‌راحتی می‌توانید ریلکس ترین تجربه سفر خود را داشته باشید. چندین ساحل محبوب و مشهور از منظر گردشگران برای شما در این منطقه جغرافیایی مهیا است.   آنتالیا، ساحل بِلِکف ساحل کُنیالتی، ساحل لار،کِمِر، ساحل سیده و ساحل اُلیمپوس از مشهورترین ساحل‌های این منطقه محسوب می‌شود. شما می‌توانید در این سواحل از قدم‌زدن روی شن‌های گرم‌ونرم را تجربه کنید تا تفریح‌های آبی مفرح و شادی که برای شما در نظر گرفته شده است. به‌راحتی می‌توانید با اتراق‌کردن و خوش‌گذرانی در این منطقه آب‌وهوای عوض کنید و حس و حال بهتری را برای خود بسازید. در نظر داشته باشید که بومی‌های این منطقه سواحل بکر و دست‌نخورده‌ای را هم برای تماشا به شما معرفی خواهند کرد برای آشنایی بیشتر با خرید بلیط تهران استانبول می‌توانید با محلی‌های این منطقه ارتباط برقرار کنید تا شاهد مکانی بکر و دست‌نخورده در آنتالیا باشید.

 کلام آخر در مورد سفر به  مسجد ایاصوفیه و آنتالیا

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید دو انتخاب متمایز با سفر به ترکیه برای شما مهیا می‌شود. از یک سو می‌توانید به قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مسجد در جهان سری بزنید که چشم هر بیننده‌ای را تماشای آن نوازش می‌کند. از سوی دیگر می‌توانید سواحل آنتالیا را برای این منظور در نظر داشته باشید. برای هر دو سفر شما انگیزه کافی برای خوش‌گذرانی وجود دارد. از یک سو می‌توانید به ثبت عکس‌های خاص و منحصربه‌فرد تاریخی همراه با مسجدی قدیمی در جهان بپردازید و از سوی دیگر شرایط برای ریلکس کردن به‌راحتی در سواحل آنتالیا برای شما فراهم است. پس تجربه سفر به این دو مقصد گردشگری به احوالات و روحیه شما از هدفی که برای خود به‌قصد سفر در نظر گرفته‌اید مربوط می‌شود.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه