ارسال به دیگران پرینت

سوزش واژن

علت سوزش واژن در هنگام رابطه جنسی و بعد از آن | درمان خانگی سوزش واژن بعد از نزدیکی

اگر به علت سوزش واژن در رابطه جنسی و پس از نزدیکی از داشتن رابطه خودداری می کنید، این مطلب از آلامتو که به علل این مسئله و درمان خانگی سوزش واژن بعد از نزدیکی اشاره می کند را از دست ندهید.

علت سوزش واژن در هنگام رابطه جنسی و بعد از آن | درمان خانگی سوزش واژن بعد از نزدیکی

سوزش واژن در هنگام رابطه جنسی

اگر به علت سوزش واژن در رابطه جنسی و پس از نزدیکی از داشتن رابطه خودداری می کنید، این مطلب از 55 آنلاین که به علل این مسئله و درمان خانگی سوزش واژن بعد از نزدیکی اشاره می کند را از دست ندهید.

خواص گلاب برای واژن 

سوزش واژن در رابطه و بعد از نزدیکی

سوزش یا سوزش در ناحیه شرمگاهی شما از هر نوعی که باشد می تواند هشدار دهنده باشد. این مسئله ممکن است شما را نگران کند، در حالی که در واقع، علت می تواند چیزی نسبتاً بی ضرر باشد. برای اینکه خیالتان راحت شود، ما در این مطلب علل سوزش واژن در طول رابطه جنسی و بعد از نزدیکی را فهرست کرده‌ایم و به درمان خانگی سوزش بعد از نزدیکی اشاره می کنیم.

علت سوزش واژن در رابطه چیست؟

در حالت ایده آل، رابطه جنسی لذت بخش است و این یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود اکثر مردم در نهایت رابطه جنسی داشته باشند. با این حال، برخی نیز بر این باورند که رابطه جنسی دردناک “عادی” است و آنها را از لذت کامل از تمام لذت هایی که رابطه جنسی ارائه می دهد باز می دارد. علیرغم این که این یک تصور غلط رایج است، حقیقت این است: رابطه جنسی نباید باعث آسیب‌زا شود.

آیا می دانستید از هر 4 زن، 3 زن در مقطعی از زندگی خود هنگام رابطه جنسی احساس سوزش و ناراحتی می کنند؟ موارد مختلفی به عنوان علت سوزش واژن در رابطه و بعد از نزدیکی شناخته شده است. در موارد حاد پزشک می تواند به تشخیص آن کمک کند. با این حال برخی از این عوامل عبارتند از:

1. سوزش واژن در رابطه جنسی به علت فقدان برانگیختگی

مهم است که به اندازه کافی برای رابطه جنسی آماده باشید یا اصطلاح برانگیختگی صورت گرفته باشد. بدون آن، رابطه جنسی به دلیل عدم روانکاری مناسب می تواند دردناک باشد.

2. سوزش واژن در رابطه جنسی به علت عفونت ها

عفونت های قارچی، واژینوز باکتریایی، عفونت های دستگاه ادراری و بیماری های مقاربتی همگی می توانند باعث سوزش شوند. به یاد داشته باشید، تنها 30 درصد از افراد مبتلا به بیماری های مقاربتی علائمی را نشان می دهند، بنابراین حتماً به موقع آزمایش و درمان شوید.

3. سوزش واژن در رابطه جنسی به علت تحریک

تحریک پوست در ناحیه واژن می تواند منجر به احساس سوزش شود. گاهی اوقات به دلیل روان کننده هایی است که PH واژن را تغییر می دهند. گاهی اوقات ممکن است آلرژی به کاندوم لاتکس باشد.

4. سوزش واژن در رابطه جنسی به علت شقاق

شقاق واژن به معنی پاره شدگی های کوچک در پوست فرج، واژن یا مقعد هستند. که در حین یا بعد از فعالیت جنسی به خصوص زمانی که روانکاری کمی وجود دارد رخ می دهد.

5. سوزش واژن در رابطه جنسی به علت واژینیسموس

بیماری است که باعث انقباض یا اسپاسم عضلات خارجی کف لگن می شود و در نتیجه خشکی، درد و سوزش ایجاد می شود.

6. سوزش واژن در نزدیکی به علت ولوودینیا

ولوودینیا بیماری است که باعث درد یا سوزش در دهانه واژن در حین رابطه جنسی می شود زیرا انتهای عصبی واژن بسیار حساس است.

5. سوزش واژن در طول رابطه جنسی به علت حساسیت به مایع منی

شایع ترین دلیل این امر حساسیت به مایع منی است. نمی دانستید این یک چیز است؟ خب، بله همینطور است! اگرچه بسیار نادر است، اما برخی از زنان هنگام تماس انزال با ناحیه خاصی دچار تورم/خارش می شوند.

6. سوزش واژن در طول رابطه جنسی به علت خشکی واژن

نوسانات هورمونی در مراحل مختلف می تواند باعث خشکی واژن شود. برخی از این مراحل عبارتند از:

  • چرخه قاعدگی شما  در زمان های خاصی از چرخه شما، ممکن است بافت واژن شما خشک تر باشد. به عنوان مثال قبل از پریود به دلیل افزایش هورمون پروژسترون.
  • داروهای ضد بارداری هورمونی – استفاده از داروهای ضد بارداری برای بیش از 5 سال می تواند باعث کاهش سطح هورمون تستوسترون شود. از آنجایی که تستوسترون به روانکاری کمک می کند، اگر خیلی کم باشد باعث خشکی و احساس سوزش در حین رابطه جنسی می شود.
  • زایمان و شیردهی – این باعث کاهش سطح استروژن می شود که در عوض باعث کاهش سطح خون در اندام تناسلی می شود و باعث کاهش روانکاری می شود.
  • یائسگی – گذار به یائسگی و خود یائسگی می تواند مانع از روانکاری طبیعی بدن شود و باعث احساس سوزش شود.
  •  

علت سوزش واژن بعد از نزدیکی چیست؟

 

1. سوزش واژن بعد از نزدیکی به علت عدم رعایت بهداشت/تمیز کردن مناسب

آیا می دانید چرا ادرار کردن بعد از رابطه جنسی توصیه می شود؟ برای شستشوی مایع منی اضافی رطوبت می تواند منجر به تحریک و به طور بالقوه عفونت قارچی شود.

2. سوزش واژن بعد از نزدیکی به علت دوش واژینال و محصولات بهداشتی

تمیز کردن واژن پس از رابطه جنسی توصیه می شود، اما دوش و استفاده از محصولات معطر همیشه ممنوع است! واژن ها خود تمیز شونده هستند و شما هرگز نیازی به استفاده از چیزی غیر از آب یا شاید یک پارچه نرم ندارید.

3. سوزش واژن بعد از نزدیکی به علت انتخاب لباس زیر نامناسب

سعی کنید از مواد غیر جاذب/غیر قابل تنفس که می توانند باعث تحریک و عفونت شوند اجتناب کنید. همچنین باید به انواع شوینده هایی که برای شستن لباس های زیر خود استفاده می کنید توجه داشته باشید تا از تحریک شدن ناحیه تناسلی جلوگیری کنید.

علت سوزش واژن هنگام ریختن اسپرم

اگر سوزش واژن هنگام ریختن اسپرم را تجربه کرده اید، ممکن است آلرژی به منی علت آن باشد. حساسیت به اسپرم می تواند باعث سوزش، خارش، قرمزی و ناراحتی در ناحیه واژن شود. این ممکن است در اثر رابطه جنسی یا تماس پوست با اسپرم ایجاد شود.

آلرژی به اسپرم معمولاً توسط پروتئین های موجود در مایع منی ایجاد می شود که می تواند هنگام ریختن اسپرم در واژن باعث تحریک داخل و اطراف این ناحیه شود. آلرژی به اسپرم بر باروری تأثیر نمی گذارد، اما می تواند مقاربت را ناراحت کننده کند.

اگر فکر می‌کنید حساسیت به مایع منی دارید، از کاندوم استفاده کنید، یا اگر از روش‌های دیگر پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنید، سعی کنید همسرتان قبل از انزال آلت تناسلی خود را بیرون بکشد. روش بیرون کشیدن روش قابل اعتمادی از پیشگیری از بارداری نیست، بنابراین لطفاً برای جلوگیری از بارداری به آن اعتماد نکنید، اما می تواند به کاهش درد پس از رابطه جنسی کمک کند.

درمان خانگی سوزش واژن بعد از نزدیکی

 

راهبردهای پیشگیری از سوزش واژن پس از رابطه جنسی نیز به علت اصلی آن بستگی دارد. به طور کلی، برای جلوگیری یا تسکین فوری سوزش واژن مرتبط با رابطه جنسی، افراد می توانند درمان خانگی سوزش واژن بعد از نزدیکی را امتحان کنند:

  • استفاده از روان کننده قبل از رابطه جنسی
  • داشتن در رابطه جنسی بدون دخول
  • مصرف مسکن های بدون نسخه
  • استفاده از کمپرس یخ در ناحیه تناسلی

افراد می توانند خطر ابتلا به عفونت هایی را که ممکن است منجر به سوزش واژن شود کاهش دهند:

  • عدم انجام دوش واژینال
  • استفاده از روش های جلوگیری از بارداری
  • صحبت آشکار با شریک جنسی در مورد هر گونه عفونتی که دارند
  • پوشیدن لباس زیر پنبه ای تنفسی
  • عدم استفاده از محصولات بهداشتی و حمام زنانه معطر
  • پاک کردن اندام تناسلی و مقعد از جلو به عقب
  • اگرچه نمی توان از آتروفی ولوواژینال که با یائسگی رخ می دهد جلوگیری کرد، اما داشتن رابطه جنسی منظم می تواند به کاهش ناراحتی کمک کند.
  • افرادی که دچار حساسیت به مواد خاصی مانند کاندوم های لاتکس هستند، می توانند برای جلوگیری از سوزش و سوزش، سایر مارک ها یا انواع کاندوم ها را امتحان کنند.
  • اگر فردی به اسپرم حساسیت دارد، می تواند از کاندوم استفاده کند تا از تماس با این ماده با واژن جلوگیری کند.
  •  

سخن آخر

رابطه جنسی باید سرگرم کننده باشد و مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، نباید احساس سوزش واژن در رابطه جنسی و بعد از نزدیکی را به عنوان یک چیز عادی بپذیرید. اگر این نوع درد را تجربه کردید، بدانید که تنها نیستید و کاملاً شایع است. خبر خوب این است که می توان آن را درمان کرد و از رابطه جنسی خود لذت ببرید.

 
منبع : آلامتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه