ارسال به دیگران پرینت

گرگ زیگما | گرگ نر زیگما | خصوصیات گرگ نر زیگما

گرگ نر زیگما چه خصوصیاتی دارد؟ | همه چیز درباره گرگ زیگما

سلسله مراتب تو گله‌ی گرگها خیلی جالبه. «نر آلفا» توی گله همه چیزه، اونه که بهترین جفت رو انتخاب میکنه، اونه که اول غذا میخوره، و اونه که رهبری رو به عهده داره و با جذبه‌ای که داره همه‌ی مدعیان رو سر جاشون مینشونه. ولی تابحال راجع به «نر زیگما» چیزی شنیدین؟

گرگ نر زیگما چه خصوصیاتی دارد؟ | همه چیز درباره گرگ زیگما

سلسله مراتب تو گله‌ی گرگها خیلی جالبه. «نر آلفا» توی گله همه چیزه، اونه که بهترین جفت رو انتخاب میکنه، اونه که اول غذا میخوره، و اونه که رهبری رو به عهده داره و با جذبه‌ای که داره همه‌ی مدعیان رو سر جاشون مینشونه. ولی تابحال راجع به «نر زیگما» چیزی شنیدین؟

گرگ نر زیگماگرگ نر زیگما معروف به «گرگ تنها»، نری هست که خارج از سلسله مراتب گرگها زندگی میکنه. همون‌طور که میدونین، سیستم آلفا،بتا که تو گله‌ی گرگهاست رو میشه به رفتارهای انسانی هم تشبیه کرد.ما هم تو اجتماع یا آلفا و رهبریم، یا بتا و پیرو. ولی جایگاه زیگما کجاست؟

گرگ نر زیگمازیگما توی گله نیست ولی بقیه‌ی گله بطرز خاصی برای گرگ زیگما ارزش و احترام قائله. یعنی زیگما مجبورشون میکنه که ازش اطاعت کنن. آلفا هم از زیگما متنفره.چون آلفا برای حفظ جایگاهش دایم در حال مبارزه س ولی زیگما بدون مبارزه با شجاعتی ذاتی، امتیازات آلفا رو داره و گله رو مطیع میکنه.

سلسله مراتب گرگ هااینجا چند نمونه از رفتار‌های زیگما رو میگم: زیگما با اعتماد بنفس و خودکفاست، آزادی و استقلالش رو با چیزی عوض نمیکنه و کاملا راحته باهاش و نیاز به توجه بقیه نداره، دقیقا بر خلاف آلفا که همیشه نیازمند اینه که گله با لیسیدن بهش یادآوری کنن که آلفا بودنش قبول دارن.

گرگ نر زیگمازیگما همیشه زندگی تنها یا نهایتا تو یه گله‌ی دو/سه تایی رو ترجیح میده.اونا حتی نیازی به تشویق و همراهی از طرف بقیه هم ندارن و فقط روی هدف خودشون متمرکزن و شجاعت زیاد و ریسک پذیری بالا دارن.حتی دیده شده اونا با جذبه ای که دارن ماده‌های آلفا رو هم تصاحب کردن.

Imageرفتار زیگما با قراردادهای اجتماعی تطابقی نداره و زندگیشون کاملا بر پایه ی شرایط خودشونه‌. همون‌طور که گفتم اونا کاملا ریسک پذیرن و حاضرن رو درصد‌های پایین هم ریسک کنن و بدون کمک دیگران ، فارغ از موفقیت یا شکست، بسمت هدف‌های سخت برن.

گرگ زیگما به رفتار خودش مسلطه و براحتی کنترلش رو از دست نمیده. وقتی گرگهای دیگه زوزه میکشن. معمولا هر گرگی این زوزه رو می‌شنوه جواب میده ولی نر زیگما این کار براش مهم‌ نیس و قرارداد اجتماعی جامعه‌ی گرگها براش اهمیتی نداره.

سازگاری یکی دیگه از خصوصیات زیگماست. اون اگه گرسنه بشه به هر چیزی ولو سگ یا حتی گرگهای دیگه یا حتی انسان حمله می‌کنه و شکمش رو سیر میکنه. از پس چالش های محیطی هم به خوبی بر میاد و عواقبش رو هم میپذیره.حتی ممکنه برای شکار به قلمرو گله‌های دیگه وارد بشه و از جنگیدن با آلفا نمیترسه.

زیگما بشدت باهوشه ، همون‌طور که گفتم هوشش در حد گرگهای آلفا بالاست و می‌تونه استراتژی های درستی انتخاب یا ابداع کنه تا به موفقیت برسه. اصولا بخاطر همین هوشش با آلفا‌ها همیشه به مشکل میخوره و درگیری همیشه بین اینها جریان داره.

و در آخر گرگ زیگما معمولا حیوون شادی هست که بدون هیاهو می‌تونه روحیه‌ی خودشو بالا نگه داره از زندگیش لذت ببره برخلاف گرگهای دیگه که دوست دارن پیرو آلفا باشن.

همون‌طور که گفتم شما میتونین رفتار گله‌ی گرگها رو به رفتارهای انسانی هم بسط بدین. نمونه های واقعی زیگما: ایلان ماسک، استیو جابز و لئوناردو داوینچی هستن. جان ویک/۰۰۷/جیسون بورن و... از شخصتای سینمایی زیگما هستن. این رفتار زیگماست:

منبع: پت بازی

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه