ارسال به دیگران پرینت

بوی ماهی | از بین بردن بوی ماهی

نمیدونستی چه جوری بوی بد ماهی از بین ببری؟ | بیا اینجا یادبگیر هرجا بوی ماهی میداد چه جوری باید از بین ببریش

برای از بین بردن بوی ماهی، چند راهکار وجود دارد. این راهکارها در تمامی مواقع به درد شما میخورد پس با ما همراه باشید ادامه مطلب را بخوانید

نمیدونستی چه جوری بوی بد ماهی از بین ببری؟ | بیا اینجا یادبگیر هرجا بوی ماهی میداد چه جوری باید از بین ببریش

برای از بین بردن بوی ماهی، چند راهکار وجود دارد. این راهکارها عبارتند از:

1. استفاده از غذاهای با بوی قوی: مصرف غذاهایی مانند لیمو، نعناع، پودر دارچین و... در طول پخت و پز می تواند بوی ماهی را کم کند.

2. استفاده از سس ها و ادویه جات: مثل سس سویا، سس شیرین، سیر، زنجبیل، پیاز و فلفل به عنوان ادویه جات برای همراهی با غذا کمک شایانی به کاهش بوی ماهی می کند.

3. استفاده از چای سبز: محلولی از چای سبز با آبکشی کردن می تواند بوی ماهی را از بین ببرد.

4. استفاده از خلال زنی: در صورتی که ماهی خیس باشد می توانید با خلال زده شده سطح آن را خشک کرده و بوی نامطبوع آن را کاهش دهید.

5. استفاده از لوازم ضد بو: با استفاده از لوازم ضد بو و معطر می توانید بوی ماهی را از بین ببرید.

6. مصرف گوشت سفید: گوشت سفید مثل مرغ و گوشت گوساله بوی کمتری نسبت به ماهی دارند، بنابراین مصرف آنها به جای ماهی می تواند به شما کمک کند تا از بوی ماهی خلاص شوید.

اگر دهانتان بوی ماهی مرده می‌دهد به این بیماری خطرناک مبتلا هستید!

ماهی همیشه معضلی است که اکثر خانم‌‌ها با آن مواجه هستند. در مورد ماهی‌های پرورشی، بوی کمتری وجود دارد. اما ماهی دریا با بوی بیشتری است که از بین بردن آن کار آسانی نیست. البته برای از بین بردن بوی ماهی در خانه روش‌هایی نیز وجود دارد. در ادامه با کرفس همراه باشید تا شما را با این روش‌ها آشنا کنیم.

ماهی های بدون بو

اگر از بوی ماهی متنفر هستید، بهترین کار این است کار ماهی تازه خریداری کنید. زیرا بوی آن کمتر از ماهی مانده و کهنه است. ماهی سالمون بسته‌بندی شده هم بوی کمتری دارد. ماهی‌های فریزرشده بوی بیشتری دارند. بنابراین بلافاصله از آن استفاده نکنید. اجازه دهید برای یک روز در فریزر بماند. البته حتما ماهی را در کیسه فریزر قرار دهید تا بوی آن فضای یخچال را خراب نکند.

برای از بین بردن بوی ماهی از دست هم می‌توانید ابتدا دست را با مایع دستشویی بشویید. سپس به آن مقداری آبلیمو بزنید و ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه دوباره دست ها را بشویید.

روش های از بین بردن بوی ماهی از سینک

گاهی اوقات بوی بد و نامطبوع ماهی که در سینک و فاضلاب سینک به مشام می­خورد، حاصل از گیر کردن قطعات و خرده­های غذا در راه آب و درون روزنه­ های صافی سینک است. بنابراین بایستی اقدامی انجام دهید تا تیغه های حفره سینک از ذرات مواد غذایی و توده ­های جمع شده کاملا تمیز شوند.

  1. از بین بردن بوی ماهی از سینک با سرکه

مقداری سرکه سفید مقطر را در یک لیوان آب ریخته و مقداری از محلول نهایی را درون قوطی آب فشان بریزید. سپس محلول را روی بدنه ی سینک اسپری کرده و باقی­مانده­ آن را درون سینک بریزید.

مدتی از سینک استفاده نکنید تا فرآیند از بین بردن بوی ماهی از سینک به خوبی اعمال شود. باز کردن شیر آب در این بازه می­تواند اثر سرکه را از بین ببرد. در نهایت بعد از گذشت چند ساعت سینک را با سیم ظرفشویی و ماده­ شوینده بشویید.

  1. شستشوی سینک با نمک، لیمو و قطعات یخ

 سینک را برداشته و قطعات یخ را به همراه نمک در راه آب بریزید. رای عملکرد هرچه بهتر می توانید از لیمو به عنوان ماده­ ای با خاصیت اسیدی که دارای رایحه ­ای خوشبو می­باشد نیز استفاده کنید.

  1. رفع بوی ماهی از سینک با ترکیب جوش شیرین، سرکه و آب داغ

در ابتدا یک فنجان جوش شیرین آماده نمایید و به آن دو فنجان سرکه اضافه نمایید. این ترکیب حباب­ هایی ایجاد خواهد کرد، بنابراین چند دقیقه به آن فرصت دهید. بعد از گذشت حدود 15 دقیقه می­توانید آب جوش را اضافه کنید.

  1. از بین بردن بوی ماهی از سینک با جوش شیرین، نمک، سرکه

نصف فنجان نمک درشت، نصف فنجان جوش شیرین و یک فنجان سرکه را به ترتیب درون سینک بریزید و اجازه دهید حباب­های ایجاد شده به اتمام برسند. سپس یک کتری آب جوش را اضافه کرده تا تمامی این مواد از راه آب عبور کنند و نمک­ها حل شوند. نمک در اینجا نقش ماده­ ساینده را ایفا می­کند. در نهایت خواهید دید که بوی تعفن به سادگی از بین خواهد رفت.

روش های از بین بردن بوی ماهی از دست

خیلی از مواقع دست ما در آشپزخانه با برخورد بسیاری از مواد غذایی مانند ماهی و یا سیر و پیاز دچار بو بدی می شود ما با راهکارهای موثر خانگی به شما کمک خواهیم کرد که بوی بد دستانتان را از بین ببرید.

  • دست هایتان را با صابون و آب سرد بشوئید
  • دست هایتان را با دهان شویه ضد عفونی کننده به یکدیگر بمالید
  • دست هایتان را با سرکه شست و شو دهید تا بوی بد را از بین ببرید
  • برای داشتن دست هایی خوش بو، آن ها را در پودر قهوه بپوشانید
  • با استفاده از آب لیمو بوی دست تان را خنثی کنید

اما فراموش نکنید که اگر پوست حساسی دارید قبل از انجام هر کدام از این روش‌ها برای از بین بردن بوی بد از دست، کمی روی پوستتان تست کنید. درصورتیکه به آن حساسیت نداشتید از این راهکارها استفاده کنید.

بهترین روش های رفع بوی بد ماهی از ظروف

از بین بردن بوی ماهی از ظرف

اگر بعد از شستن و قطعه کردن ماهی، بوی آن روی چاقو، تخته یا ظرف‌های شما باقی‌ماند، می‌توانید با کمک محلول خردل زرد و آب این بو را از روی ظرف‌ها پاک کنید.

 

هنگام طبخ ماهی، یک تکه چوب دارچین در روغن مورد استفاده برای سرخ کردن ماهی قرار دهید تا فضای خانه و تابه مورد استفاده برای طبخ ماهی، بو نگیرد.

با قرار دادن یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در تابه به هنگام سرخ کردن ماهی، می‌توانید بوی نامطبوع ماهی را از بین ببرید و مانع بو گرفتن تابه شوید.

بهترین روش رفع بوی بد ماهی از قاشق، چنگال نقره ای و فلزی

سینک  را کمی از آب کنید. داخل آب یک قاشق خردل بریزید. سپس قاشق و چنگال‌ها  را پس از شستن  با مایع ظرفشویی در مخلوط آب و خردل بشویید. سپس برای اطمینان از تمیزی، با آب خالص آب کشی کنید.

بهترین روش رفع بوی بد ماهی از ظرف چینی

داخل ظرف را آب بریزید. کمی سرکه به آب اضافه کنید. بگذارید کمی بماند. سپس آب کشی نمایید.

بهترین روش رفع بوی بد ماهی از ماهیتابه و قابلمه

کمی آب و دارچین داخل ظرف بریزد. سپس بگذارید روی شعله گاز. کمی که جوشید زیر گاز را خاموش کنید. ظرف را بشویید.

چگونه ماهی را بپزیم تا بوی بد نداشته باشد؟

برای طرز تهیه ماهی خوشمزه بدون بو راه‌های زیادی وجود دارد. قبل از اینکه ماهی را بپزید، ابتدا آن را خوب بشویید. سپس می‌توانید یکی از روش‌های زیر را برای از بین بردن بوی بد ماهی تست کنید:

زردچوبه و نمک برای از بین بردن بوی ماهی در خانه

 از روش‌های از بین بردن بوی بد ماهی هنگام پختن استفاده از نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه است. این ترکیب تاثیر زیادی در حذف بوی بد دارد. برای این کار باید یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را با یک قاشق چایخوری زردچوبه و یک قاشق چایخوری نمک ترکیب کنید. سپس ماهی را داخل آن قرار دهید.

بعد از یک ساعت ماهی را تمیز با آب بشویید. حالا می‌توانید برای طرز تهیه ماهی خوشمزه بدون بو اقدام کنید.

برای از بین بردن بوی ماهی از دست

از بین بردن بوی ماهی با شیر

یکی دیگر از روش‌هایی که با آن می‌توانید بوی بد ماهی را از بین ببرید، شیر است. این ماده سفیده رنگ تاثیر شگرفی بر روی بوی بد دارد. برای همین می‌توانید ماهی یا غذای دریایی دیگر را که بوی بد دارد، برای مدت یک ساعت در شیر قرار دهید. بعد از این ماهی یا میگو را بشویید و بعد بپزید.

استفاده از سرکه

روش خیلی ساده برای از بین بردن بوی بد ماهی هنگام پختن استفاده سرکه است. این ماده ترش رنگ و اسیدی می‌تواند هر نوع بویی را از بین ببرد. فقط کافی است ماهی را برای مدت ۵ دقیقه در سرکه قرار دهید. سپس با آب بشویید. توجه داشته باشید سرکه باعث متلاشی شدن بافت ماهی می‌شود. پس بیشتر از زمان گفته شده، آن را در سرکه نگذارید. سپس می‌توانید برای طرز تهیه ماهی خوشمزه بدون بو اقدام کنید.

از بین بردن بوی ماهی در خانه

استفاده از لیموترش

حتما با مزیت‌های آب لیموترش آشنایی دارد. این ماده ترش و اسیدی هم مثل سرکه عمل می‌کند. سیتیریک اسید موجود در لیمو قادر هر نوع بوی بد غذاهای دریایی را از بین ببرد. بنابراین وقتی ماهی را تمیز کردید، آن را خوب بشویید. سپس آن را در آب لیمو قرار دهید. بعد از نیم ساعت هم می‌توانید ماهی را با آرد سوخاری سرخ و یا روی حرارت کباب کنید.

در این روش از بین بردن بوی ماهی نیازی به شستن بعد از قرار دادن در آبلیمو نیست. آبلیمو خودش طعم خاصی به ماهی می‌دهد. می‌توانید امتحان کنید!

استفاده از نمک و پیاز

یکی دیگر از روش‌های ساده برای از بین بردن بوی ماهی در خانه استفاده از نمک و پیاز است. برای این کار ابتدا ماهی را تمیز کنید و بشویید. چند دقیقه صبر کنید تا آب آن گرفته شود و بعد آن را خرد کنید. سپس یک پیاز بردارید و با قسمت ریز رنده، رنده کنید. به انداز یک قاشق مرباخوری نمک به آن اضافه کنید. سپس تکه‌های ماهی را داخل این ترکیب قرار دهید. یک ساعت بعد بوی بد ماهی از بین می‌رود.

شما می‌توانید به این ترکیب به اندازه دو قاشق غذاخوری آبلیموی تازه هم اضافه کنید. در این صورت سریع‌تر بوی بد ماهی از بین می‌رود. در آخر نیازی به شستن ماهی نیست. می‌توانید آن را با آرد سوخاری مخلوط و در روغن سرخ کنید.

طرز تهیه ماهی خوشمزه بدون بو

استفاده از شکر

روش دیگر برای از بین بردن بوی ماهی در خانه استفاده از شکر است. برای این کار ابتدا ماهی را پاک کرده و بشویید. سپس به اندازه دو قاشق غذاخوری شکر روی آن بپاشید. ۵ دقیقه صبر کنید و سپس با آب تمیز بشویید تا طعم شیرین روی آن باقی نماند.

زنجبیل

یک روش طرز تهیه ماهی خوشمزه بدون بو این است که از زنجبیل استفاده کنید. این ماده در خنثی کردن بوی بد، معجزه می‌کند. همچنین باعث از بین بردن سموم و کاهش آلرژن موجود در ماهی نیز می‌شود. برای این کار مقداری زنجبیل خرد شده (ریزشده) را روی ماهی بریزید. نیم ساعت صبر کنید و سپس ماهی را با آب بشویید. با این روش بوی بد ماهی کامل از بین می‌رود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه