ارسال به دیگران پرینت

درمان شپش | درمان فوری شپش

شپش سر را فوری درمان کنید | درمان خانگی فوری شپش سر

توصیه می‌شود در صورت عدم تاثیرگذاری روش‌های خانگی برای درمان شپش، به یک پزشک مراجعه کنید.

 شپش سر را فوری درمان کنید | درمان خانگی فوری شپش سر

برای درمان شپش به صورت خانگی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱- استفاده از شامپوهای ضد شپش:

شامپوهای ضد شپش می‌توانند به شما کمک کنند تا شپش‌ها را از سرتان بردارید. بهتر است از شامپوهای دارای عصاره‌های طبیعی مانند نعناع، رزماری و چای سبز استفاده کنید.

۲- استفاده از روغن‌های ضد شپش:

روغن‌هایی مانند روغن درخت چای، روغن زیتون و روغن نعناع می‌توانند به شما در درمان شپش کمک کنند. پس از آبکشی موهای خود، مقداری از روغن مورد نظر را روی پوست سر خود بمالید و به مدت حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس با شامپو شستشو دهید.

۳- استفاده از خلال گندم:

خلال گندم می‌تواند به شما کمک کند تا شپش‌های سرتان را بردارید. برای استفاده از خلال گندم، آن را درون آب جوش قرار داده و سپس آب آن را روی سر خود بریزید. بهتر است پس از استفاده از خلال گندم، موهای خود را با آب و شامپو بشویید.

توصیه می‌شود در صورت عدم تاثیرگذاری روش‌های خانگی برای درمان شپش، به یک پزشک مراجعه کنید.

برای درمان فوری شپش، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱- استفاده از محصولات شیمیایی: محصولات شیمیایی مثل پریت و نیکس سریعاً شپش‌ها را از سرتان برداشته ولی برخی از این محصولات ممکن است باعث حساسیت پوست شما شوند. پس قبل از استفاده، بهتر است دستورالعمل‌های استفاده را به دقت مطالعه کنید.

۲- استفاده از لوسیون‌های آنتی شپش: لوسیون‌های آنتی شپش می‌توانند به شما کمک کنند تا شپش‌ها را از سرتان بردارید. این لوسیون‌ها معمولاً حاوی مواد ضد قارچی هستند که به شما در درمان شپش کمک می‌کنند.

۳- استفاده از ماسک‌های طبیعی: ماسک‌های مواد طبیعی مانند آویشن، نعناع، پوست لیمو و زردآلو هم می‌توانند به شما کمک کنند تا شپش‌ها را از سرتان بردارید. برای استفاده از این مواد، آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کرده و روی پوست سر خود بمالید، سپس بعد از حدود ۳۰ دقیقه شستشو دهید.

دلیل خارش پوست چیست؟ | علت خارش پوست و راه‌های درمان آن

۴- اجتناب از استفاده از لوازم شخصی مشترک: شامپو، برس، ماشین‌حلاقی و... بهتر است از لوازم شخصی مشترک اجتناب کنید، زیرا در صورتی که شخص دیگری شپش داشته باشد، ممکن است شما هم عفونت شوید.

توصیه می‌شود در صورت عدم تاثیرگذاری روش‌های فوری و خانگی برای درمان شپش، به یک پزشک مراجعه کنید.

 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه