ارسال به دیگران پرینت

استعفای محسن رضایی

اخبار سیاسی امروز 22 خرداد | موافقت رئیسی با استعفای محسن رضایی | سمت جدید او چیست؟ | محمد علی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شد

رئیس جمهور ضمن قبول استعفای محسن رضایی از معاونت اقتصادی دولت، طی حکمی وی را به عنوان رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا منصوب کرد.

اخبار سیاسی امروز 22 خرداد | موافقت رئیسی با استعفای محسن رضایی | سمت جدید او چیست؟ | محمد علی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شد

موافقت رئیسی با استعفای محسن رضایی

یک عضو دفتر محسن رضایی ضمن تایید خبر استعفای رضایی از معاونت اقتصادی دولت گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی که در جمع دانشجویان داشتند، نسبت به عدم تحقق اهداف شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا انتقاد کرده بودند. 

محسن رضایی استعفا داد؟

وی افزود: بر همین اساس تغییراتی در شورای عالی در نظر گرفته شد که یکی از مهمترین این تغییرات تکمیل دبیرخانه دائمی و تمام وقت برای این شورای عالی بود. از برگزاری جلسات تا پیگیری مصوبات است. 

 این عضو دفتر محسن رضایی ادامه داد:  رئیس‌جمهور به عنوان فرمانده شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برای ساماندهی وظایف جدید دبیرخانه، طی حکمی آقای دکتر رضایی را به عنوان رئیس دبیرخانه شورای عالی منصوب کردند که این حکم به زودی به شکل رسمی اعلام خواهد شد. 

 رئیس‌جمهور ۳ شهریور ۱۴۰۰ در حکمی محسن رضایی را به سمت «معاون اقتصادی» خود، «دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» و «دبیر ستاد اقتصادی دولت» منصوب کرد.

محمد علی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شد

آیت‌الله رئیسی در نامه‌ای به «محمدباقر قالیباف»،  مهندس «محمدعلی نیکبخت» را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

▫️همچنین حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور  در گفت‌وگو با ایرنا از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن تجارت در روز سه شنبه ۲۳ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 

کنعانی: برجام، تنها یکی از مسائل دیپلماسی ایران است

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که برجام، تنها یکی از مسائل دیپلماسی ایران است نه تمام آن.

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد 

ناصر کنعانی در نشست خود با خبرنگاران با بیان این که موضع ما در خصوص برجام و روند مذاکرات هسته‌ای روشن است، گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه سیاست خنثی سازی تحریم ها را دنبال می‌کند، هیچ‌گاه فرآیند های دیپلماتیک با هدف رفع تحریم ها را ترک نکرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده و همواره آمادگی جدی خود را نشان داده است. سیاست اصولی دولت سیزدهم در خصوص برجام آن است که این موضوع تنها یکی از مسائل دیپلماسی ایران است، نه تمام آن.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال ایسنا  در مورد ارتقای روابط ایران و لیبی  و زمان  آغاز فعالیت سفارت ایران  در این کشور آفریقایی گفت: فرد مناسبی برای تصدی مسئولیت سفارت ایران در لیبی انتخاب شده است و روند اداری کار برای تعیین نهایی ایشان در حال انجام است. امیدواریم که در آینده نزدیک سفیر ایران در لیبی در  این کشور مشغول به فعالیت شود  و شاهد از سرگیری  فعالیت سفارت جمهوری اسلامی ایران در طرابلس باشیم.

کنعانی همچنین در ارتباط با روند آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران  و اخبار منتشر شده در این ارتباط گفت:  این موضوع به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار ما قرار دارد و پیگیری‌های ما از طرق مختلف در این زمینه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این دارایی‌ها عمدتاً بر اثر فشارهای غیرقانونی آمریکا به شرکای تجاری ما بلوکه شده است و ما در این ارتباط به صورت مستقیم با دولت‌های ذیربط که پول‌های ایران در آنها بلوکه شده در تماس هستیم گفت:  همچنین برای تاثیرگذاری بر این موضع و اقدام  غیرقانونی آمریکا مذاکرات و گفتگوهایی را نیز انجام می دهیم.
وی گفت : پیگیری موضوع « آزاد سازی پول‌های بلوکه شده » مورد اهتمام جدی  ما است.

این خبر تکمیل می‌شود.

 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اونجا را که آباد کرد ! ببینیم اینجا چه میکند ؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه