ارسال به دیگران پرینت

چاقو | روش تیز کردن چاقو

وقتی چاقو تیزکن نداری با روزنامه و سرامیک سه سوته تیزش کن! | روش تیز کردن چاقو

برای اطلاع از روش تیز کردن چاقو با سرامیک و روزنامه با ما در ادامه همراه باشید.

وقتی چاقو تیزکن نداری با روزنامه و سرامیک سه سوته تیزش کن! | روش تیز کردن چاقو

روش تیز کردن چاقو

برای اطلاع از روش تیز کردن چاقو با سرامیک و روزنامه با ما در ادامه همراه باشید.

چاقو از لوازم بسیار کاربردی در منزل و به خصوص آشپزخانه محسوب می‌شود. از این ‌رو با کند شدن چاقو انجام کارها به سختی صورت می‌گیرد و این امر بسیار کلافه‌کننده است. اگر شما هم در منزل دستگاه مخصوص چاقو تیزکن ندارید و برای تیز کردن چاقو همواره دچار مشکل هستید جای نگرانی وجود ندارد.

بهترین تیز کننده چاقو

ماگ وسیله‌ای مناسب برای تیز کردن چاقو

به کارگیری چاقوی دیگر

گاهی اوقات بهترین راه‌حل برای داشتن چاقوی تیز بکارگیری چاقوی دیگر است. البته هنگام استفاده از چاقو برای تیز کردن توجه داشته باشید که هیچ‌گاه لبه‌های چاقو را در تماس با یکدیگر قرار ندهید. چرا که این کار باعث خراب شدن هر دو چاقوی شما خواهد شد. اما روش درست برای تیز شدن چاقو استفاده از پشت لبه چاقو است که با قرار دادن آن بر روی تیزی چاقو می‌توانید آن را به‌خوبی تیز کنید.

استفاده از بشقاب سرامیکی

علاوه بر ماگ، لوازم سرامیکی دیگر مانند بشقاب نیز برای تیز کردن چاقو بسیار مناسب هستند. در این روش نیز مانند ماگ لازم است که ابتدا بشقاب را برعکس کرده و سپس لبه چاقو را بر زبرترین بخش دایره‌ای شکل آن بکشید. این کار را چند بار تکرار کرده تا چاقو به‌خوبی تیز و برنده شود.

استفاده از لوازم زبر مانند کاغذ سنباده

کاغذ سنباده با توجه به اینکه بسیار زبر است وسیله مناسبی برای تیز کردن لوازمی مانند چاقو محسوب می‌شود. البته به شرطی که با روش صحیح آن آشنا باشید. به عنوان مثال کاغذ سنباده را نباید بر روی چاقو بکشید بلکه چاقو را بر روی کاغذ کشیده تا به خوبی تیز شود. هرچند که کاغذ سنباده ممکن است در ابتدا کوچک و غیرکاربردی به نظر برسد اما بعد از استفاده متوجه خواهید شد که چاقوی شما به خوبی تیز شده است.

تمام عمر به اشتباه پوست هویج رو می‌کندید | با روش‌های قدیمی خداحافظی کنید! | ترفند پوست کندن هویج

سوهان ناخن وسیله‌ای کارآمد

به جز لوازمی که در آشپزخانه قرار دارند می‌توانید از اشیاء دیگر در منزل مانند سوهان ناخن از جنس استیل نیز برای تیز کردن چاقو استفاده کنید. البته به شرطی که سوهان ناخن از زبری مناسبی برخوردار باشد چرا که در غیر این صورت کاربردی نخواهد داشت.

لیوان

لیوان شیشه‌ای از دیگر اجسام سخت و زبر است که می‌توانید از آن برای تیز کردن کارد و چاقو استفاده کنید. لبه لیوان که دچار شکستگی شده است گزینه مناسبی برای این کار خواهد بود. علاوه بر این از قسمت پشت لیوان که زبر است نیز می‌توان برای این امر استفاده کرد. به این صورت که لبه‌های چاقو را بر روی آن بکشید تا کاملاً تیز شوند.

بتن

هنگامی که در مسافرت هستید و چاقوی شما کند شده است، بتن‌هایی که در جاده و مسیر راه‌تان قرار دارند گزینه‌ بسیار مناسبی خواهند بود تا چاقوی خود را تیز کنید. برای این کار ابتدا در یک جای مناسب توقف کرده و از ماشین پیاده شوید. چاقو را بر قسمت زبر بتن‌ها کشیده و چند بار این عمل را تکرار کنید. بعد از تیز کردن بهتر است چاقو را با مقداری آب شسته و تمیز نمایید.

استفاده از آجر برای تیز کردن چاقو

به جز بتن، آجر نیز وسیله مناسبی است که با استفاده از آن می‌توانید مثل یک سنگ چاقو تیزکن چاقوی خود را تیز و برنده کنید. برای این کار چاقو را به قسمت‌های زبر آجر کشیده تا تیز شود.

سنگ

در صورتی‌که آجر در دسترس نیست سنگ جایگزین مناسبی برای تیز کردن کارد به شمار می‌آید. البته حتما سنگ‌هایی را برای این کار انتخاب کنید که دارای سطوح صاف و لبه‌های تیز هستند. برای کسب نتیجه بهتر، قبل از کشیدن چاقو به لبه سنگ ابتدا آن را کمی خیس نمایید.

بیل

بیل از ابزارهای دیگری است که می‌توانید برای تیز کردن چاقو روی آن حساب باز کنید. سطح این وسیله نیز به اندازه کافی زبر و سخت است تا بتوانید با استفاده از لبه‌های آن چاقوها را کاملاً تیز کنید.

کمربند چرمی

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما کمربند چرمی نیز وسیله‌ مناسبی برای تیز و برنده کردن چاقو است. با کشیدن چاقو بر روی ناحیه چرمی، لبه‌های آن تیز خواهد شد. اما در زمان استفاده لازم است کمی احتیاط کنید تا کمربند پاره نشود. هر چند سطح چرم چندان سفت و زبر نیست ولی تا حدودی در تیز کردن کارد موثر خواهد بود.

مقوا

مقوا نیز مانند کمربند چرمی به شما کمک می‌کند تا چاقو را تیز کنید. با کشیدن چاقو در طول مقوا ضمن اینکه آلودگی‌های آن برطرف شده، چاقو نیز به خوبی تیز می‌شود.

روزنامه راهی آسان برای تیز کردن چاقو

اما آخرین تکنیکی که در تیز کردن چاقو موثر است استفاده از روزنامه خواهد بود. برای انجام این روش ابتدا چاقو را به خوبی شسته و خشک کنید. سپس آن را به شکلی صاف بر روی روزنامه بگذارید. بدین‌ترتیب به سادگی و بدون هیچ زحمتی بعد از چندبار حرکت دادن چاقو بر روی روزنامه آن را تیز خواهید کرد. در واقع کربن موجود در جوهر روزنامه باعث تیز شدن چاقو می‌شود. شما می‌توانید این کار را برای هر لبه چاقو چند بار تکرار کرده و در آخر آن را شسته و خشک نمایید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      من قصاب هستم ی مشت چرت وپرت تحویل مردم میدید به غیر از پیالی بشقاب چینی و سمباده بقیش جفنگه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه