ارسال به دیگران پرینت

زندان | زندان رفتن

با گفتن این دو کلمه راهی زندان میشوید | هشدار این دو کلمه را نگویید

اگر کلماتی مثل میکشمت به کار ببریم به زندان میرویم در ادامه کلماتی که جرم محسوب میشوید را بخوانید

با گفتن این  دو کلمه راهی زندان میشوید | هشدار  این دو کلمه را نگویید

اگر کلماتی مثل میکشمت به کار ببریم به زندان میرویم در ادامه کلماتی که جرم محسوب میشوید را بخوانید

عبارت‌هایی مانند می‌کشمت اگر چه شبیه به رجزخوانی است، اما از نظر قانونی  جرم  محسوب می‌شود و می‌تواند تا دو سال  حبس  داشته باشد 

نزاع‌های خیابانی از جمله جرائمی است که حجم بالایی از پرونده‌های پزشکی قانونی را تشکیل می‌دهد. البته همه این دعواها به جراحت منجر نمی‌شود و گاه شاهد فحاشی طرفین یا تهدید هستیم، در حالی که همین کار هم به لحاظ قانونی جرم محسوب می‌شود.

این مرد هوسران به عروس خود تجاوز کرد | تجاوز پدر شوهر به عروس جوان

فحاشی از نظر قانونی به دو دسته تقسیم می‌شود. بخش اول قذف نام دارد و در واقع می‌توان آن را فحاشی ناموسی دانست. ماده ۲۴۵  قانون  مجازات اسلامی تصریح کرده است: «قذف، عبارت است از نسبت دادن زنا یا لواط به شخص دیگر، هر چند مرده باشد.»

طبق قانون حد قذف، ۸۰ ضربه شلاق است. البته در مواردی نیز فرد فحاش مشمول حد نمی‌شود که در این صورت مجازات او ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری است.

همچنین فحاشی که مشمول قذف نشود مطابق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مجازات خواهد داشت. در این ماده آمده است: «توهین به افراد، از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، دارای مجازات جزای نقدی درجه شش خواهد بود.»

تهدید به قتل

گاهی در دعواها شاهد هستیم طرفین یکدیگر را به  قتل  تهدید می‌کنند. عبارت‌هایی مانند می‌کشمت اگر چه شبیه به رجزخوانی است، اما از نظر قانونی جرم محسوب می‌شود و می‌تواند تا دو سال حبس داشته باشد.

بر اساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی «هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا  زندان  از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه