ارسال به دیگران پرینت

چوب شور | چوب شور با روکش شکلاتی

آیا به دنبال یک عصرانه ساده و خوشمزه هستید؟ | طرز تهیه چوب شور با روکش شکلاتی

برای اطلاع از طرز تهیه چوب شور با روکش شکلاتی در ادامه این خبر باما همراه باشید.

آیا به دنبال یک عصرانه ساده و خوشمزه هستید؟ | طرز تهیه چوب شور با روکش شکلاتی

طرز تهیه چوب شور با روکش شکلاتی

برای اطلاع از طرز تهیه چوب شور با روکش شکلاتی در ادامه این خبر باما همراه باشید.چوب شور یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و پر طرفدار در کل دنیا می باشد که امروزه جایگاهی بر روی میزهای پذیرایی و میز مزه و همچنین تزیین غذا و دسر هم پیدا کرده است.

چوب شور با روکش شکلاتی یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و هیجان انگیز می باشد که می توانید به آسانی و راحتی در خانه تهیه کنید و با طعم ها و مزه های مختلف سرو کنید. چوب شور که در زبان انگلیسی به Pretzel معروف است و به شکل های مختلف تهیه می شود و در دنیا بسیار محبوب است.

دیگه بستنی نخرید! | آموزش طرز تهیه بستنی خانگی +ویدئو

چوب شور را می توانید در مغازه ها به صورت آماده تهیه کنید ولی با دستور پختی که در اختیار شما گذاشتیم می توانید چوب شور شکلاتی سالم و خوشمزه تر از بیرون تهیه کنید و با خیال راحت ان را میل کنید زیرا فاقد مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی می باشد و با مواد اولیه کم و در مدت زمان کوتاه چوب شور های شکلاتی با تعداد بالا پخت کنید. چوب شور یکی از تنقلات خوش خوراک بین کودکان و بزرگسالان است و حتی می توانید در مهمانی ها و دورهمی ها همراه با تنقلات دیگر سرو کنید. امروزه بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده که در کنار فینگر فود ها و برای تزئین کنار مینی غذاها قرار می گیرد و بشقاب تنقلات را خیلی شیک و زیبا می کند.

مواد لازم:

شکلات سفید به میزان لازم

شکلات تخته ای به میزان لازم

چوب شور۱۲ عدد

پودر پسته مقداری برای تزیین

پودر نارگیل مقداری

برای تزئین فندق مقداری برای تزئین

طرز تهیه و دستور پخت:

درون ظرفی شکلات سیاه تخته­ ای را خرد کرده و بر روی بخار آب بگذارید تا به روش بن ماری به صورت مایه درآید. پس از اینکه شکلات ذوب شد چوب شور را  درون شکلات بچرخانید تا تمام قسمت­های چوب شور شکلاتی شود. سپس درون ظرفی دیگر بگذارید.برای اینکه چوب شورهای شکلاتی به رنگ سفید داشته باشید می­توانید مقداری شکلات سفید را به روش بن ماری آب کرده و چوب شور­ها را در آن بغلتانید. اگر شکلات سیاه تخته ای و شکلات سفید را با هم مخلوط کنید و چوب شورها را به آن آغشته نمایید چوب شورها به رنگ نسکافه ­ای درمی آیند.

پس از این که همه چوب شورها آغشته به شکلات شد برای تزیین با قیف مقداری شکلات گرم را روی آن بریزید. می توانید دست خود را روی آن ها حرکت دهید و خط بندازید. همچنین برای تزیین بیشتر شکلات می­توانید از پودرهای پسته، فندق و یا پودر نارگیل استفاده کنید.

پس از تزیین به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا شکلات خوب خودش را بگیرد.

منبع : وقایع روز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه