ارسال به دیگران پرینت

روند پیری | کاهش روند پیری

با خوردن این غذا‌ها دیگر پیر نمی‌شوید! | کاهش روند پیری با مواد غذایی

برای اطلاع از مواد غذایی که باعث کاهش روند پیری در افراد می‌شود در ادامه این خبر باما همراه باشید.

با خوردن این غذا‌ها دیگر پیر نمی‌شوید! | کاهش روند پیری با مواد غذایی

کاهش روند پیری با مواد غذایی 

برای اطلاع از مواد غذایی که باعث کاهش روند پیری در افراد می‌شود در ادامه این خبر باما همراه باشید.

التهاب مزمن ارتباط نزدیکی با روند پیری دارد. مطالعات نشان می‌دهد التهاب اگر درمان نشود، می‌تواند روند پیری را تسریع کند و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با بالا رفتن سن را افزایش دهد. بنابراین، مبارزه با التهاب، باعث کاهش روند پیری می‌شود.

بدن هنگام آسیب دیدگی یا بیماری از مکانیزم التهاب استفاده می‌کند تا اینگونه خود را بهبود ببخشد، اما با این حال، افراد زیادی از التهاب مزمن (طولانی مدت) رنج می‌برند. التهاب، زمانی مزمن می‌شود که بدن حتی زمانی که آسیب خاصی نداشته باشد، به ارسال نشانگرهای التهابی ادامه دهد. این مسئله ممکن است به دلایل مختلفی مثل اختلالات خود ایمنی، مصرف بیش از حد الکل، استرس و سیگار کشیدن اتفاق بیفتد. با گذشت زمان، داشتن التهاب مزمن می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی مانند آرتروز، بیماری قلبی، دیابت، آلزایمر و حتی انواع خاصی از سرطان شود.

پیشگیری از التهاب مزمن، با داشتن یک رژیم غذایی سالم و یک برنامه ورزشی منظم میسّر است. البته نمی‌توان فقط با خوردن یک نوع غذا از التهاب جلوگیری کرد؛ غذاهای متنوع و غنی از مواد مغذی مانند سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از اثرات ضدالتهابی و ضدپیری آنها بهره‌مند شوید.

در ادامه انواعی از سبزیجات که برای کاهش التهاب و کند کردن روند پیری مفید هستند، به شما معرفی می‌شود.

روند پیری را با 2 میلیون دلار معکوس کنید! | دکتر جوانسازی با 2 میلیون دلار شما را جوان می‌کند!

۱) هویج

هویج چه خام باشد چه پخته، سرشار از مواد مغذی است که به مبارزه با التهاب کمک می‌کند. هویج مملو از بتاکاروتن است و بدن برای تشکیل ویتامین A از آن استفاده می‌کند. ویتامین A در حفظ سلامت استخوان و سلامت پوست، به خصوص با افزایش سن، نقش مؤثری دارد. هویج می‌تواند التهاب و استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

۲) فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای، جزو سبزیجات پرفایده است که می‌توان آن را به صورت پخته یا خام مصرف کرد. فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین C و ویتامین A است که آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی هستند. همچنین دارای فیبر و آب بالایی است که آن‌ را به یک سبزی آبرسان تبدیل می‌کند. سطوح بالای آنتی‌اکسیدان‌ها در این ماده غذایی، علت خاصیت ضدالتهابی فلفل دلمه‌ای است.

۳) کلم بروکلی

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف کلم بروکلی می‌تواند نشانگرهای التهابی را کاهش دهد. همچنین کلم بروکلی سولفوروفان بالایی دارد؛ سولفوروفان یک طبیعی آنتی‌اکسیدان طبیعی است که بسیار سالم و ضد التهاب است. کلم بروکلی نسبت به سایر سبزیجات پروتئین گیاهی زیادی را هم در خود دارد.

۴) سیب زمینی

سیب زمینی یک ماده غذایی سرشار از فیبر، پتاسیم و ویتامین C است که می‌تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند. علاوه بر این پتاسیم موجود در این ماده غذایی به طور خاص به کاهش التهاب و درد، به ویژه در مبتلایان به آرتروز و روماتیسم، کمک می‌کند. سطوح بالای فیبر در سیب زمینی نیز با کاهش التهاب در بدن مرتبط است.

۵) پیاز

سیر و پیاز جزو طعم‌دهنده‌های محبوب هستند که مزه‌ای متفاوت را به غذاها اضافه می‌کنند و خاصیت ضد التهابی نیز دارند. پیاز منبع خوبی از پتاسیم است و به کاهش التهاب کمک می‌کند. این ماده غذایی همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام کورستین است؛ کورستین برای ایمنی بدن و کاهش نشانگرهای التهابی مفید است. اثرات ضد التهابی پیاز ممکن است در کاهش علائم برخی از اختلالات خودایمنی نیز مفید باشد.

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه