ارسال به دیگران پرینت

ساک ورزشی | بوی بد ساک ورزشی

چگونه بوی بد کیف یا ساک ورزشی را از بین ببریم؟

اگر کیف یا ساک ورزشی‌تان بوس بدی میدهد این راه ها را حتما امتحان کنید تا بوی بد را از بین ببرید.برای از بین بردن بوی بد در ساک ورزشی می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید.

چگونه بوی بد کیف یا ساک ورزشی را از بین ببریم؟

اگر کیف یا ساک ورزشی‌تان بوس بدی میدهد این راه ها را حتما امتحان کنید تا بوی بد را از بین ببرید. برای از بین بردن بوی بد در ساک ورزشی می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

  1. شستشوی منظم: هرچه که ساک ورزشی شما را به موقع و منظم تر شسته و تمیز کنید، احتمال بوی نامطبوع کمتر می‌شود. پس اگر امکانش هست، بهتر است قبل و بعد از هر بار استفاده، ساک ورزشی خود را شسته و خشک کنید.

  2. استفاده از مواد جذب کننده بو: می‌توانید از محصولاتی که بوهای نامطبوع را جذب می‌کنند مثل ذرت، سدر، اسانس چای سبز و ... استفاده کنید. این مواد می‌توانند بوی بد را جذب کنند و عطر طبیعی و خوشبو به جای آن بگذارند.

  3. استفاده از مواد ضد باکتریایی: می‌توانید از محصولات ضد باکتریایی مثل اسپری‌ها و پودرهای ضد باکتریایی استفاده کنید. این محصولات به شما در کنترل رشد باکتری‌ها و جلوگیری از بوی نامطبوع کمک می‌کنند.

  4. استفاده از خشک کننده هوا: استفاده از دستگاه‌های خشک کننده هوا می‌تواند به شما در کاهش رطوبت ساک ورزشی کمک کند که عاملی است که باعث رشد باکتری‌ها و بوی نامطبوع می‌شود.

  5. استفاده از ساک ورزشی قابل شستشو: ساک ورزشی‌های قابل شستشو، می‌توانند به شما در تمیز نگه‌داشتن ساک ورزشی کمک کنند. پس اگر امکانش هست، بهتر است ساک ورزشی‌هایی که قابل شستشو هستند را تهیه کنید

از بین بردن بوی بد داخل کیف و کمک گرفتن از جارو برقی

برای از بین بردن آشغال های ریز و گرد و غبار موجود در کیف می توانید از جاروبرقی استفاده وآشغال ها را از کیف خارج کنید. معمولا در گوشه های کیف، تکه های کاغذ، دستمال کاغذی، خرده ریز یا گرد و غبار جمع می شود. برای از بین بردن این آشغال ها می توانید از قسمت لوله ای جارو برقی استفاده و آن ها را بیرون بکشید. خلاص شدن از شر این آشغال ها کار را برای شما راحت تر می کند.

استفاده از سرکه

داخل و خارج کیف را با سرکه ی رقیق ترکیب شده با آب پاک کنید. به طور کلی، می توانید با ترکیب آب و سرکه به صورت مساوی محلولی برای پاک و ضدعفونی کردن سطوح درست کنید. شما می توانید با این روش بیشتر آلودگی های موجود در سطح یا داخل کیف را با خیال راحت از بین ببرید. برای انجام این کار محلول آب و سرکه را روی پارچه ای تمیز بمالید و سپس پارچه آغشته به محلول را روی سطوح مورد نظر بکشید. بعد از انجام این کار ممکن است در ابتدا کیف شما بوی سرکه بگیرد، اما با خشک شدن کیف بوی سرکه از بین می رود. سرکه ممکن است بوی بد را نیز از بین ببرد.

از بین بردن بوی بد داخل کیف و جوش شیرین

برای از بین بوی بد داخل کیف حدود 400 گرم جوش شیرین را در محفظه ای کوچک بریزید و محکم درش را ببندید. محفظه را داخل کیف گذاشته و بگذارید مدتی به همان حالت بماند. به طور کلی جوش شیرین یک ماده خوشبوکننده طبیعی بسیار عالی است که هم خاصیت پاک کنندگی و هم از بین بردن بو دارد. برای اطمینان از این که جوش شیرین به داخل کیف نریزد از بسته بودن محفظه مطمئن شده و کیف را نیز برعکس نکنید و به صورت ثابت بگذارید برای مدت زمان مشخصی در همان حالت قرار گیرد.

اگر به طور تصادفی جوش شیرین به داخل کیف شما ریخته شد، نگران نشوید. به راحتی می توانید جوش شیرین ریخته شده را با جارو برقی از بین بببرید. سعی کنید جوش شیرین را حداقل به مدت 1 روز در کیف خود نگه دارید. اگر کیف شما بوی بسیار شدیدی نمی دهد، جوش شیرین می تواند به مدت 1 یا 2 روز کار خود را انجام داده و بوی بد را از بین ببرد. برای بوهای غلیظ یا شدید، جوش شیرین را در کیف گذاشته و اینقدر زمان بدهید تا بو از بین برود. این  پروسه گاهی چندین ماه زمان می برد. اگر می خواهید جوش شیرین را به مدت طولانی در کیف نگه دارید، به یاد داشته باشید که آن را هر 30 روز یک بار تعویض کنید.

 

استفاده از هوای آزاد

یکی از روش های از بین بوی بد داخل کیف استفاده از هوای آزاد است.  اگر کیف شما بوی ملایم و کمی می دهد، هوای تازه می تواند برای رفع بوی آن معجزه کند. برای انجام این روش همه ی وسایل خود را از کیف خارج کرده و آن را در هوای تازه و فضای باز قرار دهید تا هوای تازه از آن عبور کند و بوی بد را از بین ببرد. اگر در این حین هوا بارانی شد کیف را داخل بیاورید تا خیس نشود.

از بین بردن بوی بد داخل کیف و ژل سیلیکا

یکی از روش های از بین بوی بد داخل کیف استفاده از ژل سیلیکا است. ژل سیلیکا به دانه هایی شفاف گفته می شود که درون بسته بندی های کوچک قرار گرفته و باعث از بین رفتن بوی بد و رطوبت می شوند. به طور کلی همه ی ما آن ها را د ر لباس ها و کفش های خود بارها دیده ایم. در نتیجه دفعه بعدی که بسته های کوچک ژل سیلیکا را در جعبه کفش یا لباس خود یافتید آنها را دور نریزید. سعی کنید 3 یا 4 عدد ژل سیلیکا در کیف خود قرار دهید تا بوهای بد را از بین برده و رطوبت موجود در کیف را جذب کند. از آنجا که ژل سیلیکا لباس ها را از شر رطوبت و احتمال کپک زدن خلاص می کند، پس استفاده از آن بسیار توصیه می شود. اگر ژل سیلیکا ندارید، می توانید از ورق های رطوبت گیر معطر استفاده کنید. اگرچه این این ورقه ها بو را از بین نمی برد، اما برای مدتی بوی بد را کم می کند.

محصول ضد بو

 برای از بین بوی بد داخل کیف نیز می توانید یک محصول ضد بو را داخل کیف خود قرار دهید. برای رفع موقت بو می توانید داخل کیف اسپری خوشبو کننده نیز بپاشید. اسپری های خوشبو کننده معمولاً بوی نامطبوع را می پوشانند اما از بین نمی برند. برای همین این دو روش برای از بین بردن موقت بو پیشنهاد می شوند.

از بین بردن بوی بد داخل کیف و استفاده از بوگیر

شما میتوانید از بوگیر برای از بین بردن بوی بد داخل کیف خود نیز استفاده کنید. برای استفاده از بوگیر بهتر است چند روز قبل از استفاده از کیف اقدام به بو زدایی کنید. شما می توانید بوگیر را در یکی از جیب های کیف خود قرار دهید تا بوی نا مطبوع را از بین ببرد. شما می توانید انواه بوگیر ها را از فروشکاه های بزرگ تهیه کنید و برای اینکه کیفتان بو نگیرد از آن ها استفاده کنید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه