ارسال به دیگران پرینت

آیا دبی ویزا لازم دارد؟

دبی بزرگ‌‌ترین شهر امارات متحده عربی و عروس خلیج‌فارس است. شهری مدرن که یک مقصد جذاب برای مسافرت به حساب می‌آید و سالانه چند میلیون نفر برای دیدن مکان‌های زیبای آن به دبی سفر می‌کنند. باید بدانید که با توجه به نزدیکی دبی به ایران، یکی از محبوب‌ترین شهرهای خارجی برای سفر ایرانیان است. اگر شما هم قصد سفر به دبی را دارید، باید اطلاعات دقیقی را برای در ابتدا بدست آورید. دریافت ویزا، اولین مرحله‌ی سفر است که در ادامه مراحل و انواع آن را توضیح خواهیم داد.

آیا دبی ویزا لازم دارد؟

دبی بزرگ‌‌ترین شهر امارات متحده عربی و عروس خلیج‌فارس است. شهری مدرن که یک مقصد جذاب برای مسافرت به حساب می‌آید و سالانه چند میلیون نفر برای دیدن مکان‌های زیبای آن به دبی سفر می‌کنند. باید بدانید که با توجه به نزدیکی دبی به ایران، یکی از محبوب‌ترین شهرهای خارجی برای سفر ایرانیان است. اگر شما هم قصد سفر به دبی را دارید، باید اطلاعات دقیقی را برای در ابتدا بدست آورید. دریافت ویزا، اولین مرحله‌ی سفر است که در ادامه مراحل و انواع آن را توضیح خواهیم داد.  

انواع ویزای دبی

اولین مورد در هزینه سفر به دبی دریافت ویزا است که با توجه به هدفی که دارید، می‌بایست اقدام به دریافت ویزا کنید در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم:  

·        ویزای توریستی دبی

·        ویزای کاری دبی

·        ویزای ترانزیت دبی

·        ویزای تحصیلی دبی

1-2

ویزای توریستی دبی

اگر با هدف لذت از ساحل، مشاهده مکان‌های طبیعی و تفریحی به دبی سفر می‌کنید می‌بایست ویزای توریستی دریافت کنید؛ این ویزا از پرطرفدارترین ویزاهای دبی به حساب می‌آید. در زیر به انواع ویزاهای توریستی دبی اشاره می‌کنیم:

ویزای توریستی عادی دبی: برای اقامت‌های کمتر از ۱۵ روز صادر می‌شود.

ویزای توریستی سرویس دبی: این ویزا برای اقامت ۱۵ روزه است.

ویزای توریستی یک‌ماهه دبی: اگر این ویزا برای اقامت ۱ تا ۳۰ روز در دبی صادر می‌شود.

ویزای توریستی یک‌ماهه دبی با چند بار ورود: این ویزا همچون ویزای قبلی است با این تفاوت که در طول یک ماه می‌توانید چندبار به دبی وارد شوید.

ویزای توریستی سه‌ماهه دبی: این ویزا برای زمانی است که برای مدت 3 ماه قصد دارید در دبی اقامت داشته باشید.

ویزای توریستی سه‌ماهه دبی با چند بار اجازه ورود:  با دریافت این ویزا می‌توانید به مدت 3 ماه چند بار به دبی وارد و خارج شوید.

تمام ویزاهایی که گفته شد برای دریافت شامل هزینه هستند و می‌توانید تمدید نیز کنید.

مدارک ویزای توریستی دبی

·         تصویر صفحه اول پاسپورت

·         تصویر کارت ملی

·         تصویر شناسنامه

·         عکس

·         پاسخ منفی تست کرونا به روش 

ویزای کاری دبی

این ویزا برای زمانی است که با توجه به درخواست کاری که ارسال کرده‌اید، از طرف کارفرما شما تایید شده‌اید در این صورت می‌توانید برای دریافت ویزای کار دبی اقدامات لازم را انجام دهید. دریافت تاییدیه کار در دبی دشواری است و بهتر است از طریق موسسات کاریابی اقدام کنید.

ویزای ترانزیت دبی

ویزای ترانزیت به مواردی گفته می‌شود که: به طور مثال شما عازم مقصدی هستید که برای رسیدن به آنجا پرواز مستقیمی وجود ندارد و لازم است پرواز خود را در یک فرودگاه میانی تغییر دهید. در دبی این ویزا به دو صورت ارائه می‌شود:

ویزای ترانزیت ۴۸ ساعته: این ویزا به صورت رایگان است به محض ورود به فرودگاه صادر می‌شود و قابل تمدید نمی‌باشد.

ویزای ترانزیت ۹۶ ساعته: در صورتی که پروازتان از دبی به مقصد بعدی، بیش از ۴۸ ساعت انجام شود، نیاز به دریافت ویزای 4 روزه هستید، اعتبار این ویزا از زمان صدور، ۱۴ روز و غیر قابل تمدید است.

1-3

ویزای تحصیلی دبی

دبی در سال‌های اخیر در زمینه‌ی تحصیلی پیشرفت چشم‌گیری داشته است و در حال حاضر از سراسر دنیا در تمام مقاطع دانشجو می‌پذیرد. این ویزا برای مدت زمان تحصیلی شما صادر خواهد شد و قابل تمدید نمی‌باشد مگر اینکه شما شغلی را پیدا کنید یا سرمایه‌گذاری کنید.

صدور ویزای دبی چقدر زمان می برد؟

ویزای دبی به دو صورت صادر می‌شود: عادی و اضطراری. مدت زمان مورد نیاز برای صدور ویزای عادی هفت روز و برای ویزای اضطراری دو الی سه روز است. مبنای محاسبه روزها، یک روز پس از ارائه و ارسال مدارک است و باید تعطیلات رسمی کشور و تعطیلات سفارت را هم به آن اضافه کنید.

نکات مهم ویزای دبی

·         در صورت مردود شدن ویزای دبی از سوی مرکز صدور ویزای امارات، مبلغ ویزا قابل برگشت نیست!

·         در صورت عدم بازگشت مسافر یا بروز هرگونه خسارت و تعلق جریمه، پرداخت کلیه‌ی جریمه‌ها بر عهده‌ی مسافر می‌باشد.

·          دختران زیر ۱۸ سال تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند برای اخذ ویزای دبی به صورت انفرادی اقدام کنند.

·         آقایان زیر ۱۸ سال برای دریافت ویزای امارات به صورت انفرادی، ملزم به ارائه‌ی شناسنامه پدر و مادر خود هستند.

·         اگر از هر فرودگاهی غیر از فرودگاه دبی (ابوظبی، شارجه و …) به امارات وارد می‌شوید، باید در فرم درخواست اخذ ویزای امارات افسر ویزا را از این مسئله آگاه کنید.

·         صدور ویزای دبی برای آقایان زیر 50 سال مجرد از سر گرفته شد. بر طبق این اطلاعیه آقایان مانند سابق می‌توانند برای دریافت ویزا و سفر به دبی اقدام کنند.

جمع بندی

پس از حضور در دبی می‌توانید از خدمات اجاره خودرو در دبی شرکت سعادت رنت استفاده کنید؛ زیرا هزینه تاکسی در دبی بالا است و جزو وسیله‌های گران قیمت به حساب می‌آید. با امکانی که سعادت رنت برای شما عزیزان در نظر گرفته است می‌توانید به راحتی از دو روش برای کرایه ماشین استفاده کنید. اجاره خودرو با راننده و اجاره ماشین بدون راننده در دبی این دو سرویس با بهترین مدل ماشین و قیمت مناسب ارائه می‌شوند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه