ارسال به دیگران پرینت

اسکناس دو زاری | قیمت اسکناس دو زاری

اسکناس های دو زاری قبل انقلاب ۱۰ میلیون تومانی شدند!

برای اطلاع از قیمت اسکناس دو زاری با ما در ادامه همراه باشید.

اسکناس های دو زاری قبل انقلاب ۱۰ میلیون تومانی شدند!

قیمت اسکناس دو زاری

برای اطلاع از قیمت اسکناس دو زاری با ما در ادامه همراه باشید.

اسکناس‌ها و سکه‌های قدیمی در برخی سایت‌های فروش هنوز هم خواهان دارند تا جایی که در فضای مجازی قیمت‌های عجیب و غریب برای اسکناس‌ها و سکه‌های تاریخی مشاهده می‌کنید.

اغلب تصور عموم بر این است که برخی اجناس با گذر زمان به دلیل کمیاب شدن قیمتی‌تر می‌شوند. در برخی موارد کیفیت اجناس قدیمی وعدم تکرار آن در زمان حال، این تغییر قیمت را به وجود می‌آورد. در ماه‌ها اخیر گزارش‌های متعددی درباره قیمت سکه و اسکناس قدیمی در رسانه‌ها به گردش آمد. برخی این قیمت‌گذاری را غیر واقعی و شیطنت رسانه‌ها اعلام می‌کردند و برخی هم بر داد و ستد ملیونی آن در سایت‌های اینترنتی فروش اشاره می‌کردند.

اعتبار واقعی قیمت سکه‌های 25 تومانی مشخص شد | فقط به درد کلکسیون میخوره؟!

به هر حال آن چیزی که عیان است، جذابیت پول‌های قدیمی است و ارزش آن برای متقاضیان و کلکسیون باز‌های آن‌ها که هنوزم به خرید و فروش این سکه‌ها و اسکناس‌ها تمایل دارند. در این گزارش به بررسی قیمت خرید و فروش سکه‌ها و اسکناس‌های قبل از انقلاب می‌پردازیم.

سکه ۲ ریالی به قیمت ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد

با گشت و گذاری در سایت‌ها و اپلیکشین‌های خرید و فروش به یک آگهی عجیب در مورد سکه ۲ ریالی می‌رسیم. فروشنده این سکه ۲ ریالی شاهی را به قیمت ۱۰ میلیون تومان به فروش گذاشته است و البته در توضیحات تاکید کرده است که به بالاترین قیمت این سکه فروخته می‌شود. البته نکته مهم درباره این سکه این است که در مورد تاریخ به اصطلاح دارای ارور است.

قیمت ۲ اسکناس قدیمی در سایت‌های فروش

در یک آگهی دیگر فروشنده ۲ اسکناس کمیاب و کلکسیونی شاهی را می‌بینیم که این ۲ اسکناس را به قیمت ۲ میلیون تومان برای فروش گذاشته است. نکته قابل توجه این است که فروشنده این قیمت را برای هر ۲ اسکناس و فروش آن را هم زمان اعلام کرده است.

قیمت ۵۴ اسکناس نو قبل از انقلاب

در یک آگهی دیگر فروشنده یک مجموعه اسکناس نو را برای فروش گذاشته است. این مجموعه اسکناس ۵۴ عدد قید شده است و قیمت آن در مجموع ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ذکر شده است. فروشنده تاکید کرده است که از این قیمت پایین‌تر اسکناس‌ها را نمی‌فروشد.

قیمت چند سکه قدیمی شاهی و ایرانی

یک فروشنده دیگر نیز مجموعه‌ای از سکه‌های قدیمی را برای فروش گذاشته است. در توضیحات این آگهی قیمت هر ۷ عدد سکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است. ۷ عدد سکه‌ی قدیمی شاهی، ۲ عدد ۵ ریالی شاهی، ۴ عدد سکه ۲ ریالی شاهی و ۱ عدد سکه شاهی به این قیمت فروخته خواهد شد.

قیمت یک اسکناس ۵ ریالی قبل از انقلاب

فروشنده‌ای دیگر نیز ۱ اسکناس ۵ ریالی را برای فروش گذاشته است. این اسکناس قدیمی با توجه به عکس آن، ظاهر سالمی ندارد و دچار آسیب شده است. قیمت این اسکناس قدیمی توسط فروشنده آن ۲ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

قیمت ۶ اسکناس شاهی کاملا نو

در یک آگهی فروشی دیگر ۶ اسکناس شاهی به فروش گذاشته شده است. قیمت این ۶ اسکناس در مجموع ۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. فروشنده تاکید کرده است که این اسکناس کاملا نو بوده و قصد فروش تکی آن را ندارد و هر ۶ اسکناس را با هم می‌فروشد.

فروش ۱۳ اسکناس کلکسیونی

فروشنده‌ای دیگر نیز در یکی از سایت‌های فروش اینترنتی ۱۳ اسکناس شاهی قدیمی خود را برای فروش گذاشته است. قیمت هر ۱۳ اسکناس در مجموع ۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. فروشنده بر قدیمی و اصل بودن اسکناس‌ها تاکید دارد و گفته است که این اسکناس‌ها کاملا مشابه عکس به خریدار تحویل داده خواهد شد.

کلام آخر

همان طور که در مقدمه گزارش ذکر کردیم، جمع آوری این قبیل مجموعه‌ها طبق علائق شخصی افراد است. طبیعتا به دلیل قدیمی بودن این سکه‌ها و اسکناس قیمت مشخصی برایشان نمی‌توان تعیین کرد، اما با توجه به ویژگی خاص آن‌ها و طبق اصولی که در کلکسیون‌ها رایج است، قیمت‌گذاری می‌شوند؛ بنابراین این گزارش در گسترش نیوز، جنبه تعیین قیمت برای این اسکناس‌ها و سکه‌های قدیمی ندارد و صرفا در جهت اطلاع‌رسانی جمع آوری شده است

منبع : گسترش نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه