ارسال به دیگران پرینت

آژانس بهداشت سازمان ملل

رئیس سازمان جهانی بهداشت: اصلاحات را به تعویق نیندازید تا برای همه گیری بعدی آماده شوید

رییس سازمان جهانی بهداشت خواستار آمادگی هرچه بیشتر کشورها برای شیوع بیماری بعدی شد.

رئیس سازمان جهانی بهداشت: اصلاحات را به تعویق نیندازید تا برای همه گیری بعدی آماده شوید

رئیس سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه از کشورها خواست اصلاحات لازم برای آماده شدن برای همه گیری بعدی را انجام دهند و به تعهد قبلی برای افزایش بودجه برای آژانس بهداشت سازمان ملل احترام بگذارند.

«تدروس آدهانوم» چند هفته پس از پایان وضعیت اضطراری جهانی برای همه‌گیری کووید-19، در مجمع سالانه بهداشت سازمان جهانی بهداشت گفت: زمان آن رسیده است که مذاکرات برای جلوگیری از بیماری بعدی پیش برود.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک سخنرانی خطاب به کشورهای عضو این سازمان گفت: ما نمی‌توانیم این فرضیه را کنار بگذاریم. اگر ما تغییراتی را که باید انجام دهیم، انجام ندهیم، پس چه کسی انجام خواهد داد؟ و اگر آنها را اکنون انجام ندهیم، پس چه زمانی انجام دهیم؟

مجمع جهانی بهداشت 10 روزه سالانه در ژنو، که مصادف با هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل این سازمان است، قرار است به چالش های بهداشت جهانی از جمله بیماری های همه گیر آینده بپردازد.

تدروس گفت: «تعهد این نسل (به یک توافق همه‌گیر) مهم است، زیرا این نسل تجربه کرده که یک ویروس کوچک چقدر می‌تواند وحشتناک باشد.

194 کشور عضو WHO در حال حاضر در حال مذاکره برای اصلاح قوانین الزام آور هستند که تعهدات آنها را در صورت تهدید بین المللی بهداشتی تثبیت می کند و همچنین در حال تهیه پیش نویس یک معاهده همه گیر گسترده تر هستند که سال آینده تصویب می شود.

 

منبع : شفقا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه