خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

موزه‌های صنعتی | ویژگی ایجاد موزه‌های صنعتی در کشور

نهضت موزه های صنعتی | فرصت عرض اندام بزرگان کسب و‌کار!

برای اطلاع از جزئیات ویژگی ایجاد موزه‌های صنعتی در کشور با ما در پایگاه خبری ۵۵ آنلاین همراه باشید‌.

نهضت موزه های صنعتی | فرصت عرض اندام بزرگان کسب و‌کار!

 ویژگی ایجاد موزه‌های صنعتی در کشور

برای اطلاع از جزئیات ویژگی ایجاد موزه‌های صنعتی در کشور با ما در پایگاه خبری ۵۵ آنلاین همراه باشید‌.

ایجاد موزه‌های صنعتی به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و تاریخی در بین بزرگان صنایع به شمار می‌آید. این نهضت، از یک سو به نگهداری و حفظ میراث تاریخی و صنعتی یک جامعه کمک می‌کند و از سوی دیگر می‌تواند منبع مناسبی برای ارتقای سطح و جایگاه برند کسب‌وکارهای مختلف محسوب شود.

دیدنی های ترکیه که نباید از دست بدهید

جاذبه‌های گردشگری و تاریخی موزه‌های صنعتی، صاحبان کسب‌وکارها را بر آن داشته تا از این فرصت به منظور توسعه و جذب شبکه مخاطبان خود نیز استفاده کنند.

موزه‌های صنعتی با جذب بازدیدکنندگان و مخاطبان، فرصتی برای ارائه دستاوردها، انعکاس توانمندی‌ها و حتی فروش کالا و خدمات کسب‌وکارها محسوب می‌شوند. علاوه‌براین، برخی از موزه‌های صنعتی در قالب همکاری با کسب‌وکارهای محلی، فرصت همکاری و هم‌افزایی برای دو طرف را هم فراهم کرده‌اند.

زنجیره ارزش مستقیم و غیرمستقیم ایجادشده از بازدیدکنندگان موزه‌های صنعتی، به عنوان یکی از فعالیت‌های گردشگری، می‌تواند برای اقتصاد محلی و کشوری مفید فایده باشد. امروزه فضای موزه‌های صنعتی با شوروم‌های صنعتی و تجاری در هم تنیده شده است. به بیان دیگر صاحبان کالا و خدمات مشتریان خود را در قامت بازدیدکنندگان به موزه‌های صنعتی خود سوق می‌دهند تا با نمایش پیشینه و قدمت صنعت و اعتباری که از مالکیت موزه صنعتی خود به دست آورده‌اند، در اغنای مشتری و توسعه بازار خود موفق‌تر ظاهر شوند.

امروزه موزه‌های صنعتی می‌توانند برای توسعه بخش‌های دیگر اقتصاد مؤثر باشند. پژوهش‌های کاربردی صنعتی و تحلیل فرایندهای تولید محصولات صنعتی در گذشته و حال در موزه‌ها می‌توانند به معرفی روش‌های مرسوم قدیمی و محصولات محلی که در ارتباط با آن صنعت هستند، کمک کنند. از سویی ورود تکنولوژی به صنایع می‌تواند نقشه تحول ناشی از انرژی و مواد را با یک بازدید ساده به اذهان بازدیدکنندگان متبادر کند.

به‌طور کلی، موزه‌های صنعتی می‌توانند به عنوان یکی از مزیت‌های رقابتی در توسعه اقتصادی و توسعه گردشگری صنعتی مؤثر باشند.

موزه‌های صنعتی با نمایش تاریخچه برند و محصولات آن، به ترویج برند و افزایش شناخت آن در جامعه کمک می‌کنند. همچنین، نمایش تکنولوژی‌ها و مهارت‌های لازم برای تولید محصولات، ابعاد کیفی برند را برای مخاطبان تبیین می‌کند. در نتیجه، موزه‌های صنعتی می‌توانند برای افزایش فروش و اعتبار برندهای تجاری مؤثر باشند.

کمک به روزآمدی برندهای تجاری ازجمله اثرات راه‌اندازی موزه‌های صنعتی است. با آنچه از نظر گذشت می‌توان موزه‌های صنعتی را عرصه تاخت‌وتاز و قدرت‌نمایی برندهای بزرگ دانست. برندهایی که در ماراتن سنگین رقابت هر فرصتی را برای رجحان بر دیگری مغتنم می‌شمارند تا بتوانند سهم خود از بازار را ارتقا دهند.

موزه‌های صنعتی در ایران قدمت زیادی دارند اما تعداد آنان به نسبت کشورهای دیگر بسیار اندک است. شاید فقدان تفکر توسعه این‌گونه موزه‌ها و عدم آگاهی صاحبان کالا و خدمات از مزایای برخورداری از آن، علت اصلی عدم مشارکت بخش خصوصی در این حوزه بوده است.

* عضو کارگروه موزه‌های صنعتی ایکوم ایران

منبع : شرق
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه