ارسال به دیگران پرینت

ویدئوی چیپس میخوری | طلاق زن ویدئوی چیپس میخوری

طلاق زن ویدئوی چیپس میخوری جنجالی شد! | من بخاطر این ویدئو زندگیم پاچید! + ویدئو

برای مشاهده جزئیات طلاق زن ویدئوی چیپس میخوری با ما در ادامه همراه باشید.

طلاق زن ویدئوی چیپس میخوری جنجالی شد! | من بخاطر این ویدئو زندگیم پاچید! + ویدئو

طلاق زن ویدئوی چیپس میخوری

برای مشاهده جزئیات طلاق زن ویدئوی چیپس میخوری با ما در ادامه همراه باشید.

یک کاربر توئیتری مدعی شده که صاحب صدای ویدئوی پربازدید در شبکه‌های ‌اجتماعی که می‌گفت: «خوبی مامانا؟ چیپس می‌خوری؟» در آستانه طلاق است.

بعد از پربازدید شدن ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از یک بچه ۲ یا ۳ ساله که مادرش با لحنی خاص به او می‌گفت: «خوبی مامانا؟ چی می‌خوری؟ چیپس می‌خوری؟ آره؟»، دابسمش‌های زیاد و حتی ریمیکس چند آهنگ هم با آن ساخته شد. حالا کاربری به نام دکتر راد در توئیتر ادعا کرده که آن خانمی که ویدئوی گفت‌وگو با فرزندش در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده بود، در آستانه طلاق قرار دارد. او در این توئیت نوشته: «اون صاحب صدای «خوبی مامانا؟ چیپس می‌خوری»؟ داره طلاق می‌گیره سر همین مسخره بازی‌های ملت. گویا شوهره گفته من خجالت می‌کشم همه جا تیکه بارونم می کنن و دعواشون شده.  

در زمان خواستگاری چه نوع سوالات جنسی را بپرسیم ؟ | انواع سوالات جنسی که هنگام خواستگاری باید بپرسید

هرچند امیدواریم این ادعا اشتباه باشد و زندگی یک خانواده سر این موضوع متلاشی نشود؛ اما فارغ از این، چرا انتشار این ویدئوی ۲۰ ثانیه‌ای اشتباه بود و بی‌توجهی به حریم‌ خصوصی خانواده چه عواقبی دارد؟

چرا انتشار چنین ویدئوهایی پرطرفدار است؟

فضای ‌مجازی در سال‌های اخیر به شدت مورد استفاده همگان قرار گرفته است. فضایی که استفاده‌های مفیدی می‌توان از آن داشت؛ مثلا اطلاعات، اخبار و...را دنبال کرد و آموزش‌های کاربردی در آن را فرا گرفت. اما از همین فضاهایی که بالقوه مفید هستند، برخی اشتباهات باعث می‌شود که افراد مورد سوءاستفاده قرار بگیرند. مشکلات مربوط به انتشار مسائل حریم‌ خصوصی و خانوادگی از این دست است. بدبختانه لذت‌بردن از کانون خانواده در بین بعضی افراد فدای فضای ‌مجازی شده است. کمبودها و کاستی‌هایی را که برخی افراد در خود حس می‌کنند و سعی در پر کردن آن دارند، موجب می‌شود بیشتر تمایل پیدا کنند که در این فضا خودی نشان دهند. کاستی‌هایی مانند تمایل بیش از حد به دیده شدن یا خود بزرگ بینی یا خود کوچک بینی و حقارت و ... همه و همه می‌توانند در ایجاد جریانات هیجانی در فضاهای‌ مجازی نقش داشته باشند. البته عده‌ای هم به دنبال جذب فالوئر و در پی آن گرفتن تبلیغ و کسب درآمد با به اشتراک ‌گذاشتن خصوصی‌ترین مسائل زندگی خانوادگی‌شان برای دیده شدن، تایید و لایک گرفتن از افراد در فضای ‌مجازی هستند.

وقتی حریم ‌خصوصی را بی معنا می‌کنید

شما وقتی در حال انجام یک کار جالب هستید، شاید دل‌تان بخواهد آن را در رسانه‌های اجتماعی پست کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید که در نگاه اول، بد هم نیست، اما رعایت نکردن برخی اصول در این موضوع می‌تواند تبعات بدی داشته باشد. اشتراک‌گذاری برخی عکس‌ها و مطالب شخصی به خصوص از کودکان می‌تواند مورد سوء استفاده عده‌ای هم قرار گیرد ،چه به لحاظ مضحکه کردن و نشر آن و چه به لحاظ تهدید و ارعاب. الان صاحب صدای «خوبی مامانا؟ چیپس می‌خوری؟» مورد سوء استفاده به لحاظ مسخره شدن توسط دیگران قرار گرفته است. شریک کردن دیگران در مسائل شخصی دقیقا مانند این است که در خانه خود را باز بگذارید و هر کسی که رد می‌شود، تمام جزئیات خانه و زندگی شما را ببیند. به‌طور کلی، بی‌توجهی به حریم ‌خصوصی زندگی خانوادگی آسیب‌زاست.

از مزاحمت‌ها تا کاهش عزت‌نفس

انتشار ویدئوهایی از زندگی خانوادگی و بیان کردن مسائل زندگی خصوصی همیشه با واکنش‌های مثبت روبه‌رو نمی‌شود. دریافت پیام‌های منفی، سرزنشی، توهین و ... هم بخشی از ماجراست. موضوعی که گاهی می‌تواند سلامت روان صاحب صفحه را با خطراتی جدی روبه‌رو کند. یکی از اولین عوارض دریافت نظرات منفی به دفعات، کاهش عزت نفس و احساس ارزشمندی است. این موضوعی است که در بسیاری از افرادی که در زندگی خصوصی خود مطالب متعددی را به اشتراک می‌گذارند، زیاد دیده می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی فراموشکار نیستند

ویدئوی این خانم از فرزندش چندین ماه پیش منتشر شده، اما عواقب و آسیب‌های آن هنوز دست از سر خودش، شوهرش و خانواده‌اش برنداشته است. وقتی شما سریع همه چیز را در شبکه‌های اجتماعی پست می‌کنید، این امکان وجود دارد که شما بتوانید یک چیز را اشتباه پست کنید. وقتی از ناراحتی‌تان می‌گویید، ممکن است بعد از فرونشستن آن پشیمان شوید و حتی پست‌تان را پاک ‌کنید، اما همچنان رد آن در فضای مجازی مانده‌ است. وقتی بیش از حد از زندگی شخصی‌تان عکس و فیلم می‌گذارید و از عشق‌های آتشین‌تان می‌گویید یا از شیرین‌بازی کودک‌تان، بعد از ایجاد مشکل، خودتان را در معرض قضاوت‌های تلخ و پرشمار دیگران قرار خواهید داد که برای‌تان دردسرساز خواهد شد.

کودکان را قربانی نکنید

معمولا والدین یا بزرگ سالی که تصمیم به انتشار ویدئویی از کودک دارد، خودش هم به نتایج انتشار آن بی‌توجه است. اگر شما هم فکر می‌کنید خب این فقط انتشار یک ویدئوی بامزه است و بس، آیا با خودتان فکر کرده‌اید که گاهی انتشار ویدئوی خنده‌دار فرزندمان شبیه این است که او را میان جمعیتی بیش از جمعیت ورزشگاه آزادی رها کرده‌ایم تا همه به او بخندند؟ آیا می‌دانید ممکن است افرادی تا هفته‌ها بعد از دیدن این ویدئو وقتی کودک را می‌بینند، او را دست بیندازند؟ و ... . به هر حال قرار نیست با فناوری بجنگیم و آن را رد کنیم، قرار است درست استفاده کنیم و در کنار آن اصل زندگی را که کانون خانواده است به باد ندهیم.

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه