ارسال به دیگران پرینت

میگرن | درمان میگرن

میگرنی‌ها از این غذاها دوری کنند وگرنه راهی بیمارستان می‌شوند!

برای اطلاع از نحوه درمان میگرن با ما در ادامه همراه باشید.

میگرنی‌ها از این غذاها دوری کنند وگرنه راهی بیمارستان می‌شوند!

درمان میگرن

برای اطلاع از نحوه درمان میگرن با ما در ادامه همراه باشید.

رژیم سرشار از منیزیم به بهبود سردرد میگرنی کمک می‌کند.

میگرن یک بیماری شایع عصبی است که باعث درد شدید و احساس تپش در یک طرف سر می‌شود که ممکن است چندین ساعت طول بکشد یا تا چند روز ادامه یابد. معمولا درد میگرن همراه با حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور یا صدا، سرگیجه، اختلالات بینایی یا بی‌حسی صورت همراه است.

چرا همیشه سردرد دارم | برای بهتر شدن سردرد چه کارهایی انجام دهم؟

باید توجه کرد که مکمل‌های حاوی منیزیم به عنوان درمان رایج برای میگرن در نظر گرفته می‌شوند. در واقع درد مداوم ناشی از میگرن باعث می‌شود که نورون‌های مغز حساس‌تر و فعال‌تر از حد طبیعی شوند و این حساسیت مفرط، نقش زیادی در تداوم درد میگرن ایفا می‌کند.

رژیم غذایی مناسب برای میگرن، یک رژیم سرشار از منیزیم است که به بهبود درد کمک می‌کند. مواد غذایی مانند اسفناج، کلم پیچ، شلغم، بادام حاوی مقادیر بالایی از منیزیم هستند.

همچنین از جمله مواد غذایی مفید برای میگرن می‌توان به دانه کتان اشاره کرد که منبع گیاهی اسیدهای چرب امگا ۳ و منیزیم است. از آنجا که دانه کتان غیر قابل هضم است باید به شکل آسیاب شده مصرف شود. یک قاشق غذا خوری دانه کتان آسیاب شده حاوی ۳ گرم فیبر بوده که همچنین می‌تواند در متعادل کردن قند خون و سطح کلسترول خون موثر باشد.

زنجبیل را نیز می‌توان به عنوان دمنوشی برای میگرن مورد استفاده قرار داد. همچنین می‌توان زنجبیل را به عنوان نوعی افزودنی به غذا اضافه کرد. در برخی مطالعات بیان شده است که زنجبیل به اندازه سوماتریپتان که نوعی داروی ضد میگرن است، می‌تواند موثر باشد. البته باید زنجبیل را تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه مصرف کرد. زیرا در برخی افراد محدودیت مصرف دارد.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، باید توجه کرد که یکسری غذاها برای مبتلایان به میگرن، ممنوع است:

انواع پنیرهای حاوی تیرامین (نوعی آمینواسید): مانند پنیر چدار، موزارلا، فتا، پارمزان. زیرا تیرامین موجود در این مواد غذایی باعث تحریک سردردهای میگرنی می‌شود.

محصولات سویا (مانند میسو، تمپه و سس سویا)

مواد نگهدارنده مانند مونوسدیم گلوتامات

- نیترات و نیتریت موجود در گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس، سالامی و بیکن

- آسپارتام (نوعی شیرین کننده مصنوعی).

- غذاهای تخمیر شده مانند ماست پروبیوتیک، کفیر، کلم ترش، کیمچی

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه